afvallen tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Errolpa, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Errolpa

Errolpa Lid

19 okt 2006
    27
    0
    0
    Hoi Lotte,

ik ben Errol Harvey van Brest een trotse aanstaande vader, maar ik maak me nogal zorgen om mijn vrouw, ze is nu 7 weken zwanger, maar in plaats van aankomen wat heel veel vrouwen doen, is zij nu juist aan het afvallen, moet ik me hier terrecht zorgen over maken of komt dit vaker voor?

ik ben zelf 27 jaar en mijn vrouw 20, het is voor ons beide ons eerste kindje en we zijn heel erg blij met het nieuws dat we zwanger zijn.

ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden,

Groetjes

Errol

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Errol,

op zich is afvallen in de zwangerschap niet erg. Vooral als je net zwanger bent, moet je nog wel eens overgeven en heb je weinig eetlust. Hierdoor val je af. Het moet niet zo zijn, dat je vrouw alles wat ze eet er ook weer uitgooit. De grens voor 'normaal' ligt ongeveer bij 4 keer per dag overgeven, gedurende een aantal dagen. Wanneer dit het geval is, moet je contact opnemen met de verloskundige. Ook wanneer ze meer dan 2 kilo per week af blijft vallen. En soms is het ook wanneer een vrouw wat zwaar is, ze in het begin ook afvalt, ondanks dat ze goed eet. Dan snoept het kindje er eerst wat kilo'tjes van de moeder af.

Lijnen in de zwangerschap is trouwens niet goed!

Groetjes Brigitte

3. Errolpa

Errolpa Lid

19 okt 2006
    27
    0
    0
    okeej bedankt voor je snelle reactie,

het is niet meer dan 4 keer per dag overgeven, en ze is in totaal nu 5 kilo kwijt ten opzichte van vorige maand.
    groetjes Errol

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Errol,

5 kilo kan nog wel hoor, vooral als ze misschien wat zwaarder is of niet veel eetlust heeft. Heb je nu het idee dat ze af blijft vallen of twijfel je daarover, bel je verloskundige. Die kan snel beoordelen of het normaal is of niet.

Groetjes Brigitte

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is wel belangrijk dat ze vocht binnenhoudt, dus veel water blijven drinken. Als ze niet meer plast. of heel donker van kleur dan moet ze toch even contact opnemen met de huisarts om te voorkomen dat ze uitdroogt. Verder zou ik aanraden om een zwangerschapsmultivitaminepreparaat te nemen. Dan krijgt ze in elk geval de essentiële vitaminen en mineralen binnen.

Mirjam

Deel Deze Pagina