wanneer mag je de 5e voeding laten vervallen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by gies, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gies

gies Lid

Sep 18, 2007
    65
    0
    0
    Ik vroeg me af wanneer je de 5e voeding kan / mag laten vervallen. Mijn zoontje is nu 12 weken en weegt 6300 gram. Hij komt goed aan, vaak 200 gram per week! We moeten hem altijd voor de laatste fles wakker maken en die drinkt hij goed. Overdag drinkt hij niet altijd zijn flessen leeg. Hij wordt vaak rond een uur of half 5 nog wakker. Met die 5e voeding kom ik rond de 800 cc ongeveer. Of hem overdag wat vaker laten drinken en vanaf 19.00 laten doorslapen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik dacht met 4 maanden, dan zouden ze zo'n 800-1000cc moeten binnenkrijgen aan flesvoeding.

Maar qua gewicht zou hij ook wel een nacht door mogen slapen (boven 6 kilo mag dat)

Je kunt proberen overdag vaker voeding te geven, maar waarschijnlijk drinkt hij dan nog minder per flesje. Dus ik weet niet of dat helpt.

Je kunt het gewoon eens proberen. Kijken wanneer hij wakker wordt zonder die late fles. Misschien midden in de nacht. En misschien nog steeds om half 5..

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje nog niet doorslaapt (half 5 is naar mijn idee nog niet doorslapen) dan zou ik de flessen nog niet terug schroeven. Heb je enig idee waarom je kindje nog om half 5 komt? Ik zou even terug gaan naar 6 voedingen. 5 op de dag en 1 's nachts. Goeie kans dat hij die van hafl 5 er heel snel uitgooit. Als dat een tijdje goed gaat, dan de 5e fles afbouwen. Zo hebben wij het ook gedaan

4. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

Feb 18, 2007
    806
    0
    0
    Met 4 maanden hebk de 5e fles laten vallen en in de laatste fles tussen 8 en 9 nutrix bij gedaan....
    Succes ermee

Share This Page