Ik hoor wel eens dat kindjes die tervoeg geboren zijn voor de 37 weken gewoon dezelfde dag of een dag later gewoon mee naar huis mogen. Waar ligt dat dan aan? Is het het gewicht? zo ja hoe zwaar moeten ze dan zijn? ligt het aan de thuissituatie? kun je me hier als je blieft meer over informeren. ik heb steeds sterker het gevoel dat die kleine zich snel aanmeld en ik kan er weinig tot niks over vinden op internet.
Hoi Fleur1, de meeste eerste kindjes komen bij 41 weken, us de kans is veel groter dat je op tijd of erover bevalt, dan te vroeg. Maar wanneer je kindje toch te vroeg wordt geboren ligt het er maar net aan hoe vroeg dat dan is en hoe zwaar ze zijn. Hoe drinkt het kindje en groeit hij/zij goed? Als je na de 37 weken bevalt is het meestal geen probleem, maar daarvoor blijven kindjes vaak in het ziekenhuis tot alles goed gaat. Bij te vroeg geboren kindjes treden namelijk vaak problemen op als te geel worden en er is een vergrootte kans op infecties. Maar dat verschilt dus per kind. Maar ga er maar vanuit dat je niet voor de 37 weken bevalt, die kans is echt het grootst. Groetjes Brigitte