Wanneer (en hoe) kom ik ooit van die potjes voeding af!!

Discussie in 'Voeding' gestart door JBG, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Mijn meisje is 13 maanden en eet alleen potjes fruit en avondeten.

Uit gemak zijn we toen begonnen met potjes maar wil daar is vanaf.
    Ik probeer haar vaak vers fruit te geven, maar dat weigert ze pertinent! Ze wil ook helemaal gepureerd fruit (6maanden potjes) en niet met stukjes!

Met avondeten wil ze alleen maar potjes. Soms geef ik haar vers, dan neemt ze een paar happen en dan stopt ze;)!

Ze is ook een moeilijke 'stukjes' eter met avondeten. Ze wilde bijv ook tot 9 maanden geen brood (nu wel hoor, alhoewel ze de kortstjes alleen los ervan eet en daarna de boterham).. Ze wil niet de aardappelen, groente, vlees van 12 maanden potjes, maar wel die van de 8 maanden potjes.

Terwijl ze dus wel stukjes kan eten hoor, want ze vind macaroni van de 12 maanden potjes heerlijk;)...

Kortom, wie heeft er een goede tip om haar lekker mee te kunnen laten eten?!

Heb al tegen manlief gezegd dat als we ooit een tweede kindje mogen krijgen, we alleen vers gaan geven :D

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik lees mee, mijn zoontje van 10 maanden walgt ook van vers haha. Stukjes gaan hier trouwens wel prima. Vandaag weer een heerlijke zachte zoete peer voor hem gemaakt maar hij doet net of het poep is zo vies vind hij het.... Kleine stukjes of een groot stuk om zelf van te happen maakt niks uit. Ik laat hem maar aan kliederen en uiteindelijk krijgt hij toch een potje want het is al geen grote jongen.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is nou precies de reden dat ik als de dood ben voor die potjes. Bang dat ze niks anders meer eten. Mn neefje lust nu nog bijna niks en ik denk dan weer dat het daardoor komt.

Wel denk ik dat als je nu gewoon door zet met alleen nog maar vers aan boeden je kindje er wel alsnog aan went.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier gaven en geven we vers en potjes..

Als je helemaal van de potjes af wil gewoon niet meer geven dan..
    Als ze honger hebben gaan ze echt wel eten hoor..
    Even doorzetten :)

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die van jou eet dus beide? Ik moet met de vakantie namelijk wel aan de potjes een weekje maar ben bang dat hij daarna geen vers meer wil. Of is dat stom van mij om te denken?

Sorry ts, dat ik dit ff tussendoor vraag....

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk ook dat je gewoon door moet zetten.. Gewoon vanaf nu alleen 'normaal' eten aanbieden. Ik zou haar gewoon aan tafel zetten met eten voor haar. Eet ze niet, jammer dan, ik zou niks anders aanbieden...

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja hier beiden :)

Ik denk dat het per kindje verschilt..
    Maar denk datde kans niet zo groot is hoor dat ie daarna geen vers meer wil..

8. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Denk ook dat het per kind verschillend is. Die van mijn vriendin eet alles wat voor z'n neus staat, potjes, vers, geprakt in stukken maakt allemaal niet uit. Mijn zoontje is vanaf baby al een slechte eter geweest. Heeft nooit z'n flessen leeg gedronken als baby. Het is gewoon geen honger lap.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik hoop het dan maar! Bedankt voor je antwoord....

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Mijn gevoel zegt ook doorzetten en iets geven wit jullie op dat moment ook eten. Iets van wortels of SP Azië bijv. Dan ziet ze het goede voorbeeld.
    Onze zoon heeft nooit potjes gelust, weer het andere uiterste ;)

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter heeft tot 11 maanden potjes gehad (fruit at ze wel vers en met stukken heeft ze ook nooit moeite gehad) en toen van de een op de andere dag ging bij ons de knop om: potjes eruit en wij passen onze eetgewoontes for the time being maar gewoon aan en zij... zij doet mee met ons, klaar.
    Ze heeft twee dagen niet zo heel geweldig gegeten, maar sindsdien eet ze met smaak vrijwel alles met ons mee!
    Laatst was ze ziek en heeft ze een potje gekregen (ze wilde niets anders), maar nu eet ze ook gewoon weer normaal avondeten hoor. Het is een kwestie van wennen voor ze, toch denk ik dat langzaam afbouwen e.d. slechter werkt dan cold turkey.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou inderdaad gewoon eten aanbieden en zelf laten eten. Niet te veel aandacht aan besteden en zelf de hoeveelheid laten bepalen.

@ justy, waarom moet je op vakantie potjes aanbieden?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ook dat 'cold turkey afkicken' de enige manier is. Weet je wie er de meeste last van heeft als ze een paar dagen of een weken minder of niks eten bij de warme maaltijd? Jij! Je kindje houdt daar echt niks aan over. En ineens is de weerstand weg en eten ze gewoon weer.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad: geen potjes meer kopen/geven!
    En gewoon alles in stukken aanbieden...
    De eerste dagen zal er dan waarschijnlijk niet veel gegeten worden, maar dan ook echt niks anders aanbieden. Op die leeftijd hebben ze zo in de gaten dat als ze niks (vers) eten dat er wel wat anders komt... Je kindje houdt daar echt niks aan over hoor!
    Door de potjes kent je kindje de echt smaken van het eten niet, dus dat is gewoon weer helemaal opnieuw wennen...
    Daarnaast zit ze ook op een leeftijd waarbij ze sowieso al slechter gaan eten.
    Overigens: vers vult veel beter als een potje, dus daar zal ze altijd wel minder van eten.

Hier hebben we ook wel eens potjes gegeven op vakantie of zo, dan at ze die op en daarna at ze nog wat met ons mee (bijv stukje stokbrood of zo). Eenmaal weer thuis at ze gewoon weer vers....

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier eet ze voornamelijk vers en ongeveer 1 à 2 keer per week een potje. Nooit anders gedaan. Op vakantie zelf alleen maar potjes.

Ik zou de potjes eruit doen en. Inderdaad helemaal niets anders aanbieden. Ik zou de verse voeding iets meer pureren en dan het steeds grover laten.

Als mijn dochter niet wil eten (komt niet heel vaak voor) krijgt ze niets anders aangeboden, ook geen yoghurt ed. Dan haalt ze dat de volgende morgen maar in. Kinderen die trek hebben eten wel.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    We zitten in een hotel en hij is dan pas 7 maanden. Ik zou niet weten hoe ik dan iets vers moet maken voor hem, vandaar....

17. adi

adi Niet meer actief

gewoon vragen of ze wat verse groente en een aardappel willen koken voor je baby, dat kun je aan tafel bijv even prakken (of niet)
    en fruit heb je altijd bij het ontbijt en lunch in het restaurant.

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier wil ze juist die potjes niet. Na twee hapjes stopt ze met eten. Lastig met vakanties enzo.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier eet mijn zoon ook beide, vanaf het begin zo gedaan.. Hi smult van vers, maar als wij iets eten dat hij nog niet mag dan vind hij potje even lekker..
    Ik zou het wel blijven aanbieden, soms kan de manier van aanbieden helpen. Dochtertje van een vriendin van mij laat haar van haar bord mee eten en dan eet ze wel.. Mbt stukjes, ook vol blijven houden. Stukjes banaan gaan op zich meestal wel, of stukjes zachte mango.
    Hier een alles eter dus meer tips heb ik helaas niet..

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

De enige oplossing is inderdaad cold turkey. Geen potjes meer kopen, maar alles vers en dat aanbieden. Smeert ze ermee, gooit ze ermee, en eet ze geen hap? Jammer dan. Dat zal niet lang duren, als ze echt honger heeft eet ze echt wel.

Mijn dochter lust alles, stukken, geprakt/gepureerd en potjes hebben we tot nu maar 2 keer aangeboden op reis, maar dat ging er ook goed in.

Deel Deze Pagina