niet draaien / wel zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mijn dochter is maandag 9 maanden.

Maar ze draait nog steeds niet. Op de rug doet ze niet veel en op de buik speelt ze hooguit 5 tot 10 minuten en dan is ze het zat. Ze moppert wat af.

Zitten doet ze al wel redelijk lang en ze kan zo goed spelen, maar ja...Ze zal toch ooit ook uit zichzelf moeten gaan zitten toch en zal toch die vaardigheden van het draaien daarbij nodig hebben

Is het nou beter om haar toch nog de kans te geven om zich te draaien. Ze kan het wel (we hebben haar 1 keer op de buik aangetroffen nadat we haar op de rug hebben weggelegd). Of kan ik haar nou rustig laten zitten om te spelen. Ik denk zelf eraan (we zijn nu op vakantie) om dinsdag a.s. het CB maar te bellen.

Wat we nu doen is haar op een speelkleed leggen, speeltjes buiten handbereik zodat ze er moeite voor moet doen. We wisselen af van rug naar buik, door haar op te pakken en te draaien en soms haar te helpen bij het draaien (heupen draaien zeg maar).

Wat meer kunnen we nog doen om haar te stimuleren?! Of zou een of meerdere sessie fysio kunnen helpen? iemand ervaring?

Wat doen we nu:

We leggen haar op een kleed, speeltjes net iets uit handbereik zodat ze moet reiken. Maar dit doet ze dus niet, en als ze het doet, komt de oudste langs gelopen en is ze de aandacht al weer kwijt.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou haar in ieder geval de kans geven om te oefenen, dus inderdaad neerleggen en zelf laten doen. Ik heb een heel ander kind, dus verder geen ervaring, maar ik denk zeker dat fysio wel degelijk kan helpen! Maar of dat nu al nodig is, dat zou je aan het CB moeten vragen. In principe kun je ook zelf de fysio bellen voor wat advies!

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    @Gentle

Bedankt voor je reaktie. zal maandag eerst wel eventjes het CB bellen en kan daarna altijd nog de fysio bellen idd. Vind zelf 9 maanden erg laat (mijn oudste was ook laat, maar had wel een drive die ik mis bij mijn jongste). Iedereen zegt dat de lui is, maar zittend spelen doet ze wel en ze houd zelf haar drinkfles en beker vast, en mijn oudste liet zich langer bedienen.

Vind het alleen zo vreselijk ongezellig om iedere dag tig keer een jammerend kind te hebben omdat ze zitten veel leuker vind. Ik het zelf oefenen met haar, haar uitdagen en stimuleren doen we echt nu al vreselijk lang, zonder enig resultaat. nou ja...ze heeft een keer gedraaid;)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    HIer een meid die ook alleen maar wil zitten.
    Op de buik wilde ze niet, huilen en krijsen.
    Bij mij zei het cb ook dat ik haar zoveel mogelijk op haar buik moest laten liggen (maar ja dat betekende wel dat ik al die buik tijd met een krijzend kind zat). Wat Kinley wel deed en doet is zich verplaatsen op haar billen (billenschuiver).
    Op 14 juni weer een preek gehad op het cb dat ze op de buik moest omdat ze moet gaan kruipen en wederom heb ik uitgelegd dat Kinley dit niet wilde en dat ze vooruit komt (alleen niet op de manier die in het boekje staat beschreven)
    En wat denk je 2 dagen later gaat mevrouw zelf vanuit zit op haar buik liggen en tijgert weg :D
    Bij ons is het uiteindelijk wel goed gekomen.

Zelf gaan zitten doet ze niet maar dat kon Kylian ook pas toen hij rond de 1 jaar was en dat heeft hij nooit vanaf zijn rug gedaan maar eerst op de buik rollen knieën onder de buik en dan pas gaan zitten.

Dus geef je kind de tijd om zich op zijn eigen manier te ontwikkelen (ook al gaat dit niet via het boekje)
    Nr 2 is vaak luier omdat Nr 1 het hem wel aanrijkt of afleid (dat is hier ook zo)
    En als je moederhart je verteld dat het iets anders is gewoon stappen ondernemen.

Groetjes anita

Deel Deze Pagina