Een goedenavond dames.. Na aanleiding vn een topic hier. Hoe close zijn jullie?met met jullie ouders? Of schoonfamilie? Ik heb bijna niks meer met me moeder jammer genoeg. . Ik kreeg opeens een kind vn 6 op me dak (ik was toen 16) heb na een bepaalde leeftijd ook de zorgen op me genomen. . Nu ben ik 33 en 2 kids vn 6 en bijna 3.. (Gelukkig ) getrouwd ) die sprookje ben ik denk ik alweer voorbij? Maar hebben jullie wel lieve mensen om jullie heen? Ik was vandaag zwemmen met me oudste en zag veel opa s en oma s (werd gewoon jaloers ) Opa en oma lekker zwemmen met klein kinderen Ik weet niet eens wat ik wou zeggen of vragen . Beetje jaloers? ?
Ik begrijp je helemaal. Met m'n ouders heb ik weinig tot geen contact. Mijn vader heb ik al 17 jaar niet meer gezien. Ivm een vechtscheiding van mijn ouders mocht hij toen die tijd geen contact met ons. M'n moeder heeft een heel gemeen spel gespeeld. Maar het blijft heel moeilijk op bijzondere dagen. Ik heb het er best vaak moeilijk mee. Gelukkig heb ik wel hele lieve schoonouders.
Ik heb een goede, hechte band met mijn ouders. Mijn opa's heb ik beiden nooit gekend (overleden voor mijn geboorte en toen ik 2 jaar was), maar met mijn oma's had ik ook een gewone, goede band. Mijn ene oma had veel meer kleinkinderen en daar kwamen we zeker toen ik jong was vaak, dus dan zag ik veel neefjes en nichtjes. Niet een hele persoonlijke band met haar daardoor, we waren gewoon met teveel, maar ik voelde me daar wel op mijn gemak en geliefd als kleinkind. Met mijn andere oma (van mijn moeders kant) had ik een hechtere band, kwam daar ook op latere leeftijd meer en kookte dan wel eens voor haar zodat we samen konden eten, of ging zomaar langs. Ze is helaas vorig jaar overleden en de andere oma het jaar ervoor, dus ik heb nu helemaal geen grootouders meer.
Ik ben heel close met mijn ouders. Spreek mijn moeder minimaal 3x per dag en ben zeker 3x in de week even bij ze thuis. Mijn moeder komt hier ook 1 a 2x in de week langs. Vind het ook heerlijk om samen te shoppen of even naar de markt te gaan. Kan eigenlijk echt niet zonder ze. Kan alles met mijn ouders bespreken en ze staan altijd voor ons klaar.
Ik ben heel erg hecht met mijn ouders. We wonen 2km van ze vandaan en ik zie ze elke dag. Mijn schoonouders wonen in Groot-Brittannië, dus die zie ik minder vaak. Maar ze komen komend weekend weer gezellig logeren Ik zeg ook altijd dat ik twee paar ouders heb eigenlijk. Wat dat betreft bof ik enorm
Mijn schoonmoeder is een vriendin van mij. Mijn eigen moeder woont 130 km verderop en daar is de band prima mee. Beter als toen ik nog thuis woonde! Heb helaas geen vader meer
Ik heb op zich een prima band met mijn ouders. Niet echt een vertrouwensband, ik zou privé-dingen met beiden niet snel kunnen bespreken. Daar voel ik me niet prettig genoeg bij. Net als zoiets als mijn moeder bij de bevalling, dat idee vind ik ook niet fijn. Maar we spreken elkaar regelmatig. Mijn moeder woont 5 minuten fietsen bij mij vandaan, ze komt toch wel minstens 2 keer per week bij mij over de vloer en toen ik nog wat mobieler was (wat minder zwanger ) ik ongeveer even vaak bij haar. En we kletsen veel, via whatsapp of de FB-chat. Met mijn vader praat ik wat minder en ik zie hem ook wat minder, hij woont een uur rijden bij mij vandaan en heeft een fulltime baan doordeweeks en zijn hobby waarvoor hij in het weekend veel weg is. Maar ik hoef maar een gil te geven als ik ergens hulp mee nodig heb en hij en zijn vriendin vinden wel een plekje om langs te komen om te helpen. En ze maken ook altijd tijd vrij voor dingen als verjaardag e.d. Mijn zusjes en broertje klagen veel over mijn vader, dat hij er niet genoeg is voor ons (vooral mijn jongste zusje van 15 kan daar echt flink over zeuren) maar zo ervaar ik dat helemaal niet. Ja, hij woont ver weg en heeft een druk leven, maar als ik hem iets vraag dan is hij er altijd. Mijn zoontje zal voornamelijk opgroeien met 1 oma die hij regelmatig ziet, mijn moeder dus. Zijn opa zal hij minder vaak zien maar ik weet zeker dat de momenten dat hij hem ziet mijn vader een geweldige opa voor hem zal zijn. Schoonouders heb ik niet bij gebrek aan een partner
Mijn ouders wonen vlakbij en wij zijn heel close. Ze passen sowieso minimaal 1 keer in de week op, en daarbuiten zien we elkaar ook regelmatig. Onze kinderen zijn dol op ze. Mijn schoonouders wonen aan de andere kant van het land, dus die zien we veel minder, maar daar is de band op zich ook prima mee. Iets minder close, maar wel goed.
Heel close met beide gezinnen. Ook ooms en tantes nichtjes en neefjes eigenlijk, gaan ook langs alle verjaardagen etc. opa en oma van mijn moeders kant zie ik elke week Bijna iedereen woont binnen straal van 10 km
Ik heb een hele goede, hechte band met mijn ouders. Ze hebben mijn broer en mij een geweldige kindertijd bezorgd, en staan tot op de dag van vandaag altijd klaar voor ons. Ik zie ze bijna elke dag en zodra ik de deur binnenkomt voelt het voor mij als thuis zijn. Mijn man heeft ook een hele sterke band met ze, onderneemt veel met mijn vader en wanneer ik bv weg ben met vriendinnen dan zit hij het liefst daar. Mijn dochter kan niet zonder opa en oma, vooral opa is haar grote held. Ook mijn bonuskindjes komen daar heel graag en vooral de jongste loopt constant achter oma aan. Verder heb ik ook wat nichten en neven waarvan de ouders in het buitenland wonen dus die zitten ook vaak bij mijn ouders thuis die min of meer als surrogaat zijn omgedoopt. Naast mijn gezin zijn ze echt de belangrijkste mensen in mijn leven en hoop dat ze nog heel lang bij ons blijven.
Mijn moeder heb ik geen contact mee. Heb altijd bij mijn vader en stiefmoeder gewoond. Mijn vader is helaas overleden mijn stiefmoeder heb ik heel heel goed contact mee ze is echt mijn moeder en mijn allerbeste vriendin. Ze past 1x in de week op mijn zoontje , op mijn vrije dagen zien we elkaar en we appen of bellen echt elke dag even. Mijn schoonmoeder heb ik helaas nooit gekend ook jong overleden. Mijn schoonvader heel goed contact mee. Is een schat van een man en staat altijd voor ons klaar.
Met mijn ouders niet zo close meer, door verschillende omstandigheden. Mijn vader had ik tot mijn 16e een hele goede band mee, kon alles met hem bepraten. Mijn moeder heeft een geestelijk knauw gehad, zij is totaal veranderd in het negatieve doorgeslagen. Met schoonouders ook geen goede band, eerste paar jaar wel. Wij komen er wel maar daar kun je ook niet alles bepraten. De opa's en oma's van mijn man zijn al jaren gestorven. Met mijn opa's en oma's kan/kon ik altijd goed. 2 totaal verschillende echtparen maar altijd leuk als je er was. Daar leeft alleen nog 1 oma van.
Ik dacht een hele hechte band met mijn ouders te hebben en mijn schoonfamilie werkte me heel erg tegen vooral schoonmoeder en schoonzus wat mijn gevoel voor mijn ouders alleen versterkte Maar ik merkte dat bij kleine dingetjes ik niet op mijn ouders rekenen en mijn schoonouders er wel stonden. Zo is er een keer een duif bij ons naar binnen gevlogen door het raam, was nog enkel glas,het was 19.00 uur zoon moest bijna naar bed en ik was hoogzwanger van derde ik heb mijn vader gebeld of hij mij een half uurtje wou helpen duif zat er ook nog ( onder het bloed) maar dat zag hij niet zitten, ik heb mijn schoonmoeder gebeld en die kwam meteen, zij heeft mijn schoonvader gebeld en ook hij kwam meteen, hij heeft een grote plaat mee genomen en die voor het raam gemaakt terwijl mijn schoonmoeder alle glas ging opruimen Wanneer ik ouder gesprek heb op school weet ik dat ik mijn ouders niet hoef te vragen want in ons huis mag niet gerookt worden en dan moeten ze dat buiten doen en dat is weer te koud dus als schoonfamilie wil dan liever schoon familie, dus ik heb mijn schoonmoeder dan altijd hier zitten Mee naar het zwembad... Een indoor speeltuin of naar een pretpark, nee hoor dat doen mijn ouders niet, mijn schoonouders juist heel graag die genieten van dat soort dingen met de klein kinderen Ik ben nog steeds close met mijn ouders hoor, ik hou van ze en ik weet dat wanneer het echt nodig is ze er voor me staan ( vierde zwangerschap een hel en de geboorte was nog erger waarin we weken in Nijmegen hebben moeten verblijven) en dan staan ze er echt wel, Maar ik heb ook echt mijn schoonouders meer leren te waarderen, ik ben dol op ze en dankbaar dat hun er altijd staan ook al is het geen acute nood
Mijn vader is helaas al bijna 7 jaar dood. Met mijn moeder een goede band. Sowieso elke dag op FaceTime, soms meerdere keren. Komen zeer regelmatig bij elkaar over de vloer (ook omdat zij oppast op de jongens). Met mijn schoonouders ook een goede band. Bellen met regelmaat, zien elkaar twee keer per week en eten dan bij elkaar, mijn schoonmoeder helpt me in het huishouden als ze hier oppast. En we winkelen samen. Mijn oma leeft als enige nog van de grootouders maar daar ook een goede band mee. Bellen af en toe (ze is doof dus niet vaak), zien haar over het algemeen toch wel elke maand (ze woont best een stuk hier vandaan) en ze is echt dol op haar achter kleinkinderen.
Met mijn moedereen hele fijne band, zie haar ook 4x per week, ze past 1 dag in de week op mijn dochter en we nemen haar 2/3 maal per jaar mee weekendje weg of vakantie. (Mij vader is overleden) Mijn sm+stiefschoonvader heb ik geen contact mee. Mijn man heeft wel een goede band met zijn moeder en mijn dochter gaat ook eens per weer daar naar toe. Sv en stiefschoonmoeder ook een goede band mee, ze nemen dochter regelmatig mee naar het zwembad of dierentuin of gewoon wandelen naar het strand of door het bos. We zijn ook pas met hen een weekendje weggeweest en vorig jaar een weekje vakantie. Wij hebben aan twee kanten goede banden met de families ook met de broers en zussen, ooms en tantes en nichten en neven en daruit weer nichtjes en neefjes.
hele goede band met zowel ouders als schoonouders, ze zijn allemaal super lief voor hun klein kindjes, en zowel ouders als schoonouders staan voor ons klaar. Bijv. na mijn 2e keizersnede, kwam iedere week mijn moeder op maandag helpen met verzorging van 2 kindjes, en in het huishouden, en op de vrijdagen mijn schoonmoeder, en dat 8 weken lang! Ben ook met schoonouders op vakantie geweest, en we gaan er geregeld dagjes mee op stap, dierentuin of een dag op de camping (zij hebben vaak een voorseizoensplek met hun caravan) in het voorjaar. mijn eigen ouders vinden het ook leuk om een dagje dierentuin te doen, of om mee te gaan zwemmen!
Goeie band met m'n ouders, wonen alleen aan de andere kant van Nederland. Schoonmoeder woont wel in de buurt maar zie ik nauwelijks, geen slechte band ofzo maar ze is vaak aan t werk of bezig. Dochter ziet mijn ouders dus vaker (1x per maand)