IVF en alcohol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boannan, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik bedoel uiteraard voor de terugplaatsing! Ik ben net met onze eerste behandeling begonnen en de arts adviseerde om geen alcohol te drinken. Maar ik ben vergeten te vragen of ze bedoelde na de terugplaatsing of al vanaf het begin niet.

Ik ga vanavond een hapje eten met collega's en twijfel of ik een wijntje zal nemen. Misschien meer om vragen te voorkomen dan iets anders. Wat doen jullie? Zit op dag 3 van de stimulatiefase.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Boannan,

Zelf drink ik geen druppel alcohol als ik bezig ben met een behandeling. Niet tijdens het stimuleren, niet voor een tp en ook niet er na. Alleen als ik een pauze heb van de behandelingen drink ik sporadisch eens wat. Ik in jouw geval zou het dus niet doen maar meer qua gevoel, of het echt slecht is of niet zou ik dan nog even navragen in het ziekenhuis. Veel plezier vanavond en succes met stimuleren ;)

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik heb altijd gewoon gedronken tot de dag van de tp. Nou hebben we het niet over enorme hoeveelheden hoor :) mijn gyn gaf altijd aan, blijf je leven leven zoals je deed, tot na de tp. Gedraag je dan als zwangere vrouw

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik dronk nooit tijdens behandelingen. Alcohol is ook niet goed voor je groeiende eitjes en ik wilde alles op alles zetten. Dus: gezond eten, niet drinken, niet roken, sporten, vitamines en foliumzuur. Zodat ik mezelf dat in ieder geval niet kan verwijten.

En het verhaal van 'om vragen te voorkomen' ... Zou mij echt voor geen meter interesseren, maar als het je wel boeit, dan zeg je toch dat je aan de antibiotica bent?

5. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb geen IVF gehad, maar wel gewone hormoonstimulatie.
    In de stimulatieweken dronk ik wel al eens een glas alcohol (wel geen grote hoeveelheden, ben sowieso al geen echte drinker). Dit heeft nooit zijn weerslag gehad op de groei van mijn follikels, en blijkbaar ook niet op de kwaliteit ervan :).

In de wachtweken dronk ik geen druppel.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met permissie... Maar dat weet je niet ;) Het is wetenschappelijk bewezen dat alcohol niet goed is voor het sperma van de man en ook niet voor groeiende eitjes (dus niet per se follikels, maar wel de kwaliteit). Daarmee zegt niemand dat iedereen van elke slok alcohol last heeft. Er zijn ook mensen die drugs gebruiken en zwanger worden. Maar dat maakt drugs gebruiken nog niet verstandig.

Als je heel graag een glas wijn wil drinken, dan is er vast geen man overboord. Maar ik deed het niet, want ik zou me er toch niet lekker bij voelen.

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik heb het uiteindelijk ook niet gedaan, dat glaasje wijn genomen. En was prima!

Deel Deze Pagina