Miskraam op 04-11 en nu zo'n GRROTE vraag

Discussie in 'Miskraam' gestart door maantje85, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb op 04-11 een miskraam gehad met 7 weken, ik vloei al sinds maandag niet meer... volgende week opnieuw HCG prikken en misschien een controle echo als het resultaat niet goed is...

Maar nu...

Wanneer ben ik weer vruchtbaar???!!!

Dat is alles waar ik aan kan denken...

We hebben inmiddels gister alweer "geklust" want we willen al zo lang een beebje... (gewoon maar om de dag "klussen":$)

Is er iemand die gelijk na een MK weer zwanger is geraakt, en die weet hoelang er tussen de bevruchting en de MK zat??

Sterkte voor iedereen die dit ook moet doormaken

2. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent weer vruchtbaar als je een nieuwe eisprong hebt.
    Wanneer dat precies, verschilt van vrouw tot vrouw.
    Bij de een gebeurt dat sneller dan bij de ander.
    In ieder geval veel succes!

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Is inderdaad bij iedere vrouw verschillend. Vaak zeggen ze dat je als je je vruchtje verloren bent weer kunt zien als dag 1 van je nieuwe periode. Klopte bij mij wel. Bij mij pakte het zich netjes weer op. Maar ook hoor je vaak dat ze na 6 weken pas weer eerste menstruatie hebben.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Na de vorige MK in mei ben ik direct begonnen met tempen zodat ik kon zien wanneer er een eerste eisprong zou zijn. Ik moest van de gyn wachten tot hcg op 0 was, dus eisprong konden we sowieso niet benutten, maar ik had dus pas ontzettend laat de eerste eisprong. 3 mei MK, 28 juni eisprong.

Het hoeft niet, maar kan dus wel lang op zich laten wachten.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

#5 Flavour, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2010
    Ik raad je ook aan om meteen weer te temperaturen. Als je temp daalt naar een niet-zwanger waarde (bij mij rond de 36.6), dan kun je ervan uitgaan dat er vanaf dat moment weer een nieuwe cyclus gestart is. Bij mij is dan vaak twee weken later de eisprong (kan ook eerder of later zijn als je wat onregelmatiger bent), die je ook kunt waarnemen als je almaar blijft tempen, want dan stijgt je temperatuur een halve graad (37.1 bij mij). Als je temperatuur drie dagen zo hoog blijft, dan is je eisprong geweest. Elke ochtend temperaturen vóór dat je opstaat, op ongeveer hetzelfde tijdstip...

Op deze manier ben ik weleens zwanger geraakt meteen na een miskraam, maar ik heb ook weleens gehad dat ik geen eisprong kreeg in de cyclus na de miskraam. Dat zie je omdat de temperatuur dan maar wat blijft schommelen, en dan word je ineens ongesteld. De volgende ronde was ik toen wel weer zwanger.

Je kunt een tool als fertilityfriend gebruiken, die zet alles mooi in een grafiek en berekent zelf wanneer de eisprong geweest is. Let op: je kunt de eisprong meestal niet zien aankomen, je weet het pas achteraf. Als je temp een halve graad stijgt, is de eisprong al geweest!

Ovulatietesten zijn niet betrouwbaar vlak na een miskraam, omdat die ook reageren op kleine beetjes rest-hcg die je de eerste weken nog in je lichaam hebt. Met rest-hcg kun je soms wél een eisprong krijgen, dus laat je daar niet door ontmoedigen. En in de meeste gevallen hoef je niet te wachten tot je hcg weer 0 is, dus kun je er deze ronde weer gewoon voor gaan als de vk geen bezwaren ziet.

Enneh, die controle-echo is sowieso raadzaam. Je kunt hier echt veel te vaak lezen dat dat niet gebeurt, en dan blijkt iemand een paar weken later nog restweefsel in de baarmoeder te hebben, met alle gevolgen vandien...

Sterkte, en ik hoop dat het snel weer raak is!

Suus

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Na mijn eerste miskraam (curretage op 11w) was mijn cyclus erg van slag. Met tempen geen ei te vinden (normaal altijd erg duidelijk) en ook de ovutesten bleven vals positief. 2e maand was het weer netjes maar ik telde 'pas' (nog best snel vind ik) in de 4e ronde weer aan. Helaas mocht het weer niet zo zijn en werd ik met ruim 10 weken gecurreteerd.. De 2e keer was mijn temp erg netjes (nadat deze eenmaal gezakt was) en werkte de ovutesten ook goed! Ik had op dag 21 mijn eisprong en de banner onder dit bericht verteld de rest :). Het kan dus wel, succes!

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hier een cyclus die ook even de weg niet meer wist.
    Ik heb met 5 weken een vroege miskraam gehad. Verwachting volgens de vk was dat ik vast weer een "gewone" cyclus zou hebben...
    8 weken later: nog steeds niks... Alle testen ook negatief.
    9 weken later: nog steeds niks, ik ga me steeds 'zwangerder' voelen, maar testen zijn negatief.
    ruim 9 weken later: vk gebeld hoe het nou kwam dat ik me zo zwanger voelde maar dat de testen negatief waren en ik niet ongesteld werd.
    Naar de huisarts doorgestuurd en hij heeft bloed laten prikken: HcG 49.
    Toen echo's gehad: alleen een ring zichtbaar. Week later: echo mét kloppend hartje, termijn niet te bepalen.
    En zie in de banner het uiteindelijke resultaat;) ik ben dus zwanger geraakt zonder tussenliggende menstruatie.

De cyclus kan dus heel verschilend zijn. En hoeft bij een vroegere miskraam niet eerder weer op gang te zijn dan bij een latere.
    Heel veel sterkte met het verwerken van de miskraam! En succes met klussen voor een kleintje:)

8. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    op 2 juli 2010 heb ik een miskraam gehad en 3 juli werd ik gecurreteerd..op 22 juli heb ik door middel van ovulatietesten mijn eisprong gehad en nu ben ik zoals je aan mijn ondertekening ziet ZWANGER en het gaat goed.

ik zou maar gewoon ovulatietesten gebruiken dan vind je hem ook meteen..

veel succes en hoop dat je gauw zwanger word :D

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je kunt ovulatietesten gebruiken, maar die zijn helaas lang niet altijd betrouwbaar vlak na een miskraam, omdat sommige vrouwen er lang over doen om de laatste restjes hcg weg te werken, en de ovulatietest reageert dus op hcg. Dat kun je hier ook vaak lezen.

Kortom: met temperaturen weet je zeker of je een eisprong krijgt of niet, met ovulatietesten weet je niet zeker of ze betrouwbaar zijn.

Je kunt wel voor je met ovulatietesten begint een zwangerschapstest doen, om te kijken of je hcg-vrij bent. Als dat zo is, dan kun je daarna wel weer ovulatietesten gebruiken.

Maar sowieso: met ovulatietesten kun je je LH-piek makkelijk missen, en dan denken dat je geen eisprong hebt gehad, terwijl dat niet zo is. Ik zou dus echt de temp-methode aanraden. Goedkoop, en veel betrouwbaarder ;).

Suus

10. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hoi Maantje,

Ik ben op 1 okt gecuretteerd en was 26 dgn daarna alweer ongesteld. Weet niet of ik tijdens die cyclus een eisprong heb gehad. Nu dus in mijn 2e cyclus na miskraam. Ik gebruik (nog)geen hulpmiddelen om mijn eisprong om te sporen. Wij gebruiken voorlopig nog even de 'vaak klussen' methode, haha.
    Succes met het verwerken en hopelijk ben je snel hersteld en weer zwanger!

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Bedankt voor alle reacties, ik heb er wel veel aan...
    Vanochtend voor het eerst getempt en was 37 graden is dat goed? of nog zwanger temp?

We zijn nu al bijna 2,5 jaar bezig voor een kleintje, (nog geen behoefte aan MMM) dus waren dol gelukkig (zijn we nog steeds wel hoor maar dan met z'n 2en ;))

We zijn weer volop aan het klussen want het liefst ben ik morgen weer zwanger;) Heb vandaag weer voor het eerst in 8 weken knoflook kunnen verdragen met mijn zwangerschap ging ik al bij het idee over mij nek, maar doe mij maar de hele dag overgeven(wat ik dus deed) als geen beebje...

Ik ha de testen van sensitest maar bestellen denk ik en op zoek naar mijn ei en hopen dat het snel weer lukt...

Voor alle meiden: ik hoop dat we allemaal snel in het IK BEN ZWANGER TOPIC verder kunnen...

Groetjes

Maantje

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Maantje, voor iedereen is de niet zwanger-temp weer anders, dat zie je pas goed als je een paar weken doortempt, maar 37 lijkt me nog vrij hoog en zwanger-achtig.

Ik heb altijd de testen van Matcare, die bevallen goed, en zijn niet zo duur.

suus

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    na mijn laatste MK heb ik week na verliezen van vruchtje een echo gehad om te kijken of boel weer schoon was.. op die echo zagen ze de eitjes alweer klaar staan om te springen.. dus bij mij was cyclus meteen weer zoals die was

14. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    In mei van dit jaar heb ik een miskraam gehad, na twee dagen was het vloeien al over en heb dus de dag van mijn miskraam geteld als de eerste dag van mijn menstruatie. Exact vier weken later had ik weer een positieve test in mijn handen! En kijk maar naar mijn banner, alles gaat goed! Wonderen bestaan!

Ik hoop voor je dat je weer snel zwanger bent!

15. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik had een miskraam met 11,5 weken en kreeg na 4 weken weer een eisprong (ontdekt via temperaturen). Toen gelijk weer zwanger, maar helaas een miskraam met 7 weken. Daarna een eisprong na 3 weken en wéér zwanger. En die is gelukkig wel blijven zitten. :) (zie banner)
    Maar het is bij iedereen dus anders. Kan snel zijn, kan lang duren. Bij mij was het vrij snel aangezien ik daarvoor soms cyclussen had van 3 maanden.

Dawnie

Deel Deze Pagina