wanneer mag je weer klussen na curatage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door jet75, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hallo allemaal.

ik voel me al weer aardig op de been moet ik zeggen al heb ik nog heel veel vragen aan de gyn die ik pas 20 sept kan stellen.
    Nu is mijn vraag of iemand weet wanneer je eigenlijk weer intiem mag zijn met je partner na een curatage? En wanneer die circles nou weer in gaat. Is dat op de dag van de curatage of pas bij de eerste menstruatie?
    Niet dat ik meteen weer aan de slag wil maar ik zou wel graag willen weten hoe de dingen nu zitten.
    Trouwens ik kan jullie niet vaak genoeg bedanken voor alle lieve berichtjes omtrent mijn mk van 22-08.

liefs

Jet

2. Riet

Riet Lid

13 mei 2006
    22
    0
    0
    Volgens mij mag het weer als je niet meer vloeit

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi
    Je mag inderdaad pas weer klussen als het vloeien helemaal gestopt is.
    Tot die tijd ook niet in bad gaan liggen of naar het zwembad. En geen tampons gebruiken. Dit allemaal omdat de baarmoedermond nog niet helemaal gesloten is en je dus meer kans hebt op een infectie.

Ik heb de dag van de curretage als eerste dag van de cyclus geteld, maar die cyclus duurde bij mij wel 7 weken. Het kan dus allemaal even duren voor alles weer 'normaal' is.

4. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Het is aan te raden om te wachten tot na de eerstvolgende menstruatie..

En voor de rest sluit ik me aan bovengeschreven antwoord.

Sterkte,

Alida

5. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    mijn cycles was 6 weken maar daarna was ik wel iets ontregeld.......en het advies van uit het ziekenhuis was om 2 weken geen intiem contact tehebben...

heel veel sterkte

6. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Tegen ons zeiden ze ook om de 1e 2 weken geen gemeenschap te hebben en niet in bad,zwemmen & zee.
    Ik telde bij de 1e curettage vanaf de dag van curettage. Daar zaten 33 dagen tussen voor ik me 1e menstruatie weer kreeg. Nu, na de 2e curettage is het echt een zooitje!!!
    Veel sterkte, mussie

7. Juu

Juu Lid

3 aug 2006
    27
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Jet,

Vervelend he al die onzekerheid en die vragen, ik weet er alles van. Ik heb 4 augustus te horen gekregen bij de eerste echo dat het fout was en 9 augustus mijn curretage gehad en heb nauwelijks gevloeid of er last van gehad. Gister contact gehad met de gyneceloog en dezelfde vraag als waar jij mee zit voorgelegd. Nou daar komt het antwoord: klussen mag in principe weer als je niet meer vloeit dat klopt, maar wel met veiligheidsschoenen aan en een helm op, want op mijn vraag aan de gyneceloog wanneer ik weer zwanger mocht worden, antwoorde zij dat het écht beter is 6 weken te wachten. Dit is niet alleen omdat dan je cyclus weer op gang komt maar vooral omdat je lichaam dan pas echt weer hersteld is. Zo'n curretage schijnt toch nog wel een behoorlijke ingreep te zijn. T valt tegen want soms heb je het gevoel dat je maar direkt door wilt met zwanger worden om de ellendig emoties waar je nu in zit maar weer gauw te vergeten. Helaas Jet je moet je, net als ik, nog even inhouden. ;) Meid t komt goed écht!

Liefs Juu

8. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik ben weer intiem geweest toen ik was gestopt met vloeien (dus al na ong een week). Ik wilde weer het gevoel hebben voor de toekomst bezig te zijn. Later kreeg ik twijfels of het slecht was. Mijn VK zei hetzelfde als mijn gyn: als het vloeien is gestopt kun je er vanuit gaan dat de baarmoedermond is gesloten. Je kan het beste wachten tot een volgende menstruatie zodat je zeker weet hoe lang je zwanger bent. Je lichaam kan geen eitje laten innestelen als je baarmoeder er nog niet klaar voor is. Dit is mij verteld.
    Succes!

9. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    hmm echt vervelend om te lezen zeg!
    neem aan dat het beter is om zo lang te wachten alleen na een curretage? toch niet na een MK die "vanzelf"gegaan is en waar geen curretage bij nodg was? of wel?

10. Juu

Juu Lid

3 aug 2006
    27
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik maakte er uit op dat het sowieso niet verkeerd is om je lichaam die tijd de rust te geven om te hertsellen.

11. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is altijd beter om er 1 menstruatie tussen te laten zitten om je lichaam te laten herstellen. Er is toch heel wat gebeurd van binnen :( . Maar ik ben net zo ongeduldig hoor :oops:
    Onze tijd komt, echt waar ;)
    Liefs, mussie

12. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    hai meiden.

Het gaat mij er niet om wanneer ik zo snel mogelijk weer zwanger kan worden hoor ik moet zeggen dat ik het liefst weer een paar maanden wacht tot mijn lichaam aangeeft nu kan het weer. Want het hakt er wel in na zoveel bloedverlies en een narcose etc.
    Intiem contact is gewoon fijn niet alleen om zwanger te worden maar ook om zo dicht mogenlijk bij elkaar te zijn , en ja ik ben zo´n type als iets echt niet mag dan wil ik het juist ( wat klinkt dat raar).
    Nou ja goed misschien een beetje moeilijk uit te leggen maar hopelijk snappen jullie het.
    Ik hou gewoon nu twee weken aan na de curatage even een veiligheid inbouwen.

liefs

Jet

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp wat je bedoeld ;) . Hou jij maar die 2 weken aan. Dat wordt het meeste aangeraden.Is beter voor je lichaam en dan is het bloedverlies "meestal" ook verdwenen. Bij mij duurde het echter wat langer, dan weer wel dan weer niet, zucht :( . Maar nu ben ik er gelukkig vanaf ;) Ik wens je heel erg veel sterkte.
    Liefs, mussie

14. Juu

Juu Lid

3 aug 2006
    27
    0
    0
    Noord-Holland
    Snap helemaal wat je bedoeld!! Daar hoef je verder niets over uit te leggen. t dicht bij elkaar zijn is juist fijn en je hebt juist in deze dagen t gevoel dat je elkaar meer nodig hebt en nog dichter bij elkaar wilt zijn. Tja en dan moet je 2 stomme weken wachten. Ik vond die twee weken ook erg lang, maarrrrrrrrrr heb het volgehouden. Gelukkig zijn ze zo voorbij, inmiddels ben ik 4 weken verder en ik kan ik weer vooruit kijken.
    Nou meid heel veel sterkte verder.

Deel Deze Pagina