Ik heb in 2011 2 miskramen gehad. Beide met 5/6 weken. Beide keren ook vrij snel na een positieve test bloedverlies, wat steeds erger werd. Nu zitten we in de mallemolen en zijn er een aantal onderzoeken gedaan. Chromosomen, stolling, glucose, homocysteine, schildklier. Allemaal in orde. Bij de echo bleek wel dat ik veel eiblaasjes aanmaak. Waarschijnlijk lichte PCOS. Dit dacht de gynaecoloog daarvoor al, omdat ik vanaf het stoppen met de pil een onregelmatige cyclus heb gehad. Nu is het gekke dat ik na de tweede miskraam opeens een perfecte cyclus van 28 dagen heb. Met een eisprong, maar wel veel eiblaasjes te zien. Nu vraag ik me af: Heb ik dan wel een goede eisprong/eitjes. Of heeft PCOS iets te maken met de miskramen? Gynaecoloog zegt dat een cyclus van minder dan 5 weken met een eisprong, een goede eisprong betekent en dat de PCOS geen reden is van slechte eitjes/miskramen. Dus ook geen Clomid gehad. Arts vindt het niet nodig, aangezien cyclus nu regelmatig is. Wie weet hier meer over?
Wat vervelend van je miskramen Mij is verteld dat met pcos de kans op een miskraam wel wat hoger ligt. Maar het verbaast me vaak genoeg hoeveel verschillende info artsen geven. Hopelijk blijft je cyclus mooi. Hier voor de eerste 2jr mmm gehad en nu ineens spontaan zwanger door pco. Blijkbaar heeft de zwangerschap toch iets goeds gedaan tav de pco. Misschien heeft de korte zwangerschap dat voor jou ook gedaan.