hi, bij ons wordt groente tegelijkertijd gegeten tijdens de lunch samen met de fles (die wordt kleiner) 8:00 fles 11:45 fles (steeds kleiner wanneer de porties toenemen) + groenten (of fruit) 15:00 fles 18:30 groenten (met 6 maanden een maaltijd) 19:30 fles Vaak wordt het fruithapje rond een uur of 10 gegeven maar ik vind het raar om NOG een eetmoment in de bouwen. Straks krijgt hij wel een tussendoortje op dat tijdstip (tenminste als hij niet ligt te slapen )
Hier ligt het een beetje van de situatie. Vaak ook s`ochtends, maar het wil ook wel eens gebeuren dat hij dan lekker mee doet met koffie drinken en dat hij dan een soepstengel of 2 lange vingers krijgt bij zijn fles. Want die valt ook rond koffie tijd. En het wil ook nog wel eens gebeuren dat hij wat trek heeft als ik aan het eten koken ben dat hij dan begint te piepen omdat hij trek heeft. En dan zit hij meestal bij me dus dan tussen door krijgt hij tussen door ook zijn fruitprak. Hier in huis hangt het er dus ook helemaal van af er is niet echt een vaste tijd.
10.00 of 10.30 . Hierdoor krijgt ze haar flesje een half uur tot uur later, afhankelijk van hoeveel ze gegeten heeft
Ze krijgt haar pap om 8u en haar fruit voordat ze wer naar bed gaat; rond 9.45u (na de teletubbies...)
hier is t bij ons zoontje van 5 maanden en 2 weken 8.00 uur 180/6 10.30 uur potje fruit 12.00 uur 180/6 tegen 16.00 uur potje groente en daarna een fles 180/6 20.00 uur 180/6 met 2 schepjes rijstebloem
Ze slaapt nog aardig van fles tot fles. Wel even een poosje wakker erna maar dan weer slapen tot de volgende. Behalve rond het avond-eten. Dus denk dat ik dan een momentje in ga bouwen. mamarieke, jouw zoontje is een flinke eter, of valt dat mee?
Hier vergelijkbaar (en ongeveer even oud) 8:00 210 ml + nutrix 11:30 150 gram groenten of fruit 15:00 210 ml 18:30 150 gram groenten 19:30 180 ml + nutrix
tja weet eigenlijk niet of mijn zoontje een flinke eter is? voor minder doet ie t in ieder geval niet, had verwacht dat zijn fles na t groente hap minder zou worden, maar hij drinkt ze nog goed leeg en hij is tevreden dus dan ben ik ook tevreden.
Op die leeftijd gaf ik fruit rond 14:00 uur. Dat kwam vooral door het schema van het kdv. Ik wilde dat een beetje gelijk laten lopen. Nu krijgt hij zowel thuis als op kdv in de ochtend fruit.
Wij gaven het fruit net voor het ochtendslaapje, zo rond half 10/10 uur. En zijn 2e fles iets later, rond 12 uur. Die konden we met ruim 6 maanden vervangen door een boterham.
ik lees dat de meesten het fruit sóchtends geven. Ik deed dat ook, maar ik vind de tijd tussen de voedingen smiddags langer dus ben vanaf vandaag smiddags fruit gaan geven. wrm doen jullie sochtends? is dat beter?
Ons schema is: 08.00 180 ml/6 11.30 150 ml/5 13.30 groentehap 15.00 150 ml/5 17.00 fruithap 19.30 180 ml/6 @Jeanet: Ik geef ook in de middag fruit, op aan raden van het CB. Omdat groente wat moeilijker te verteren is zeiden ze.