onze kat ging gewoon na een paar weken naar buiten. Onze oude rode kater is inmiddels 12 jaar, mag zoveel als ie wil naar buiten ( is ingeent) maar is het liefst binnen. Vroeger gingen onze katten gewoon naar buiten.
Wij hebben ook 2 kittens, die zijn van september, dus bijna een half jaar. Ze willen DOL graag naar buiten en hebben ze al wel eens in de tuin. Alleen het vrouwtje is dus een keer door een haast onmogelijk kleine kier naar buiten geglipt en duurde even voor we d'r hadden. We gaan ze sowieso begin volgende maand laten helpen en dan mogen ze van mij de wijde wereld in. Ga het wel langzaam opbouwen hoor, dus dump ze niet buiten ineens haha. Ga ze goed in de gaten houden en misschien blijven ze wel in de tuin. Waar ik dus bang voor ben is, komen ze de tuin wel terug in? Want vrouwtje is dus via een kleine kier ontsnapt, maar zullen ze die kier ook weer terug vinden?
ik zag iemand al eerder zeggen dat je je kat beter niet naar buiten kan laten en ik zie dat veel mensen daarover vallen, maar ik ben het wel met haar eens. Je neemt een kat als huisdier en ik vind dan ook niet dat je anderen moet opzadelen met jouw beesten die bij anderen in de tuin piesen en poepen en vogels in volieres gek maken. Er zijn mensen die zeggen dat een kat buiten hoort maar dat vind ik zeker niet, een kat die niet anders is gewend taalt daar echt niet naar. En anders je tuin lekker katproof maken zodat hij in je eigen tuin kan rondlopen. Er zullen best wel mensen het hier niet mee eens zijn maar dat is mijn mening en heb ook altijd katten gehad. vind trouwens ook dat mensen die hun kat buiten laten belasting zouden moeten betalen net als met de hond.
Volgens mij was de vraag van TS wanneer haar kat naar buiten mag. Ze vraagt niet om een discussie of een kat wel of niet naar buiten mag. TS, ik zou de kat naar buiten doen als hij geholpen is. Dit kan rond zes maanden.
Ik zou een kat niet naar buiten doen, maar ALS je het wilt doen dan zou ik het na 4/5 maanden doen. Als het iniminie er vanaf is. Zou zo bang zijn dat iemand een klein katje meeneemt.
Aaaah zo 1 heb ik ook!! Smelt smelt smelt, wat een schatje . Ik zou hem zo lang mogelijk nog binnen houden tot hij gecastreerd is. Deze is van mij, inmiddels 4 jaar, onze Rinus: Bekijk bijlage 302881
Ik heb allebei mijn poezels een jaar binnengehouden.. Wij wonen aan een drukke weg, dus wilde niet dat ze te "makkelijk" zouden worden.. Na iets meer dan een jaar zijn ze beiden gesterriliseerd en mochten ze langzaamaan de tuin gaan verkennen. Wij hebben aan de achterkant geen buren, alleen zijburen (blokje van 4) die allen geen bezwaar hadden/hebben dat onze katten eventueel in hun tuin zouden komen.. Ze zijn allebei heel voorzichtig buiten. De 1 gaat heel erg graag, de ander is een stuk angstiger en bekijkt de grote boze buitenwereld het liefst vanachter glas Maar in de zomer vinden ze het beiden wel heel erg fijn om lekker buiten te lopen. Poes 1 (Neffie) is 1x aan de overkant van de (drukke) weg beland en was daar helemaal in paniek. Ik liep naar haar toe en riep haar en ze schreeuwde moord en brand Nouja, meegenomen naar huis en ze is nòòit meer de weg over gegaan.. Als ik nu de weg oversteek, zit ze in de voortuin te blèren Zie je echt mensen voorbij lopen en verbaast naar dat kleine katje met grote stem kijken, zo leuk Poes 2 komt nooit voor, die vind alles eng (gelukkig) alleen als ik bij haar ben in de tuin komt ze graag buiten.. En als ik de kliko's haal, dan loopt ze mee (allebei trouwens) Het zijn zusjes en inmiddels alweer bijna 15 jaar, omaatjes
Ik blijf me verbazen over mensen die vinden dat een kat naar buiten zou moeten. Het typische hier aan is dat men honden vaak hele dagen alleen thuis laat, soms met een korte plaspauze tussendoor maar vaak zelfs in een bench. Dat terwijl honden in het algemeen toch flink wat beweging nodig hebben. Katten daarentegen slapen zon 80 procent van hun dag en hebben weinig beweging nodig, toch vinden veel mensen dat het zielig is als katten binnen gehouden worden. Nog veel gekker vind ik dat honden eigenaren hondenbelasting moeten betalen, terwijl de kat van de buren fijn je tuintje en gemeente plantsoen onderkakt en de kliko's wit piest. En dan heb ik het niet eens over de gevaren van auto's, vergif, losers met luchtbuksen etc. Maargoed ontopic, ik zou zelf pas mrt 9 mnd/een jaar je kat introduceren aan het buiten zijn, mits deze gesteriliseerd/gecastreerd is en geënt/ontwormt/ontvlooit word. Ik heb overigens 3 katten, alledrie geholpen en komen niet buiten. In het voorjaar hopen we de tuin zodanig afgeschermd te hebben det ze evt. Veilig in de tuin in het zonnetje kunnen snoezen.
Onze poes ziet er precies hetzelfde uit... Wat leuk!!! Alleen is die van ons dus een meisje en heet ze Noortje
Mijn kat liep in begin echt niet ver. Bleef in de tuin hangen en later bij de buren in de tuin steeds een stukje veder. Nou hoor ik dat dit normaal voor een kat is. Gewoon buiten laten
Ik vind het gek dat mensen andere mensen maar even vertellen hoe zij het moeten doen, mensen die waarschijnlijk kilometers verder weg wonen en toch maar even weten te vertellen dat de buurt last van de dieren hebben. Dat diezelfde mensen blijkbaar precies de leefsituatie van ts weten. Kattenbelasting is er eenmaal niet, maar blijkbaar is er jaloezie en misgun je kattenhouders dat ze geen belasting hoeven te betalen. Dien een klacht in bij je gemeente of zoek het nog hogerop maar ts hoef je hier niet mee te belasten toch?
Volgens mij benadeel ik niemand met mijn post. Daarnaast zou ik het ondanks dat ik zelf drie katten heb het niet erg vinden als kattenbelasting zou bestaan. Ik vertel niemand hoe het wel zou moetrn, uit alleen mijn vraagtekens bij de overwegingen van iemand die wel zijn/haar katten naar buiten doet. Iets wat naar mijn idee kan en mag op fora Ook heef ik antwoord op de vraag van de te. Dus ik zie het probleem niet zo van mijn post.
Offtopic: Ik weet wie jij bent muhahahaha Ontopic: je hebt wel gelijk hoor dat katten prima binnen kunnen. Mijn Youri vind buiten echt heerlijk en zie hem dan zo erg genieten. In een veilige afgebakende omgeving vond ik dat prima. Nu blijft ie heerlijk binnen, hij zeurt nooit om buiten. Hij heeft ruimte zat, ligplekken en uitkijkplekken genoeg. Aandacht van ons....waarim zou ik hem dan preventief buiten laten met alle gevaren die erbij komen?
niet elke kat is binnen te houden! Wij hadden een kat die probeerde op elke manier ook buiten te komen. Zelfs een keer dat mijn dochter op de wc zat, raampje open en hij neemt zo een sprong op mijn dochter en gaat naar buiten. En ja een meisje van net 4 denkt niet altijd aan dat de deuren dicht moeten. Zo sprong hij ook uit het badkamer raam of de andere ramen die open stonden.