Wanneer mag prik (Spa rood)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tijdvoormezelf, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Misschien een domme vraag maar is koolzuur slecht voor kinderen? Vanaf welke leeftijd mag Spa rood? Vanwege allergieën is het aanbod aan drinken beperkt voor mijn Zoontje. Hij is 2,5 mag hij Spa rood?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou gewoon lekker water geven en geen koolzuur gaan geven, ook geen spa rood. Koolzuur is op zich niet ongezond (is gewoon CO2) maar kan wel 'vervelend' vallen, helemaal bij kinderen.
    Daarbij zou ik ze zelf niet zo jong al willen laten wennen aan koolzuur, maar dat is mijn mening.

Mijn kinderen hebben geen allergieen maar drinken eigenlijk ook alleen maar sterk verdunde ranja, water en thee.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zou niet weten waarom niet. dochter kreeg hier met 2,5 soms sinas of seven-up bij speciale gelegenheden en nu soms een beetje caffeine vrije cola.
    ik zou kijken hoe het bij hem valt. hier drinkt ze ranja, pakjes taxi, water of optimel.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Koolzuur is idd niet ongezond. Als hij geen gevoelige darmen heeft zou ik af en toe gewoon een klein glaasje geven. Puur voor de afwisseling.

5. tijdvoormezelf

Hij heeft dus inderdaad wel gevoelige darmen. Dus beter dan niet geven? Hij drinkt nu dus alleen water, neocate, en thee. Omdat ik Spa rood drink vindt hij dat natuurlijk ook interessant . Aangezien hij qua eten en drinken haast niets mag hebben wat wij krijgen dacht ik als t ren kwaad kan zou dat leuk voor hem zijn.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wat wij weleens doen...
    Is ranja met water... "Aanlengen" met een scheutje Spa rood.
    Vooral op vakantie is het toch wel heel spannend... Dat water met bubbels...
    En op die manier wel bubbels... Maar maar heel weinig.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

geen idee vanaf hoe oud maar hier krijgen ze het nog niet. sap enz is ook prima toch?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Koolzuur kan inderdaad de darmen prikkelen. Misschien al wat bellen eruit schudden? Of mengen met kraanwater?

Het koolzuur is niet zuur genoeg dat het de tanden verder aantast ofzo. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik dacht dat er in Spa Rood wel veel zout zit, maar dat moet je maar even nakijken.....
    Heb er ooit iets over gehoord, maar meer weet ik er eerlijk gezegd niet over...

10. tijdvoormezelf

Ik maakte me vooral zorgen voor de darmen . Sap en ranja enzo mag niet ivm allergieën .
    Begrijp dat t toch wel ren risico is voor de darmen. Dan laat ik t liever, hij heeft nl heel gevoelige darmen en het risico is te groot . Dat is een leuk nieuw drankje niet waard

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je hebt ook een dikke kans dat hij de prik nieteens lekker vind. Mijn peuter moet niks van prik weten.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan altijd een beetje proberen toch en zien hoe hij erop reageert...

Als je het niet probeert weet je t niet

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het kan gasvorming veroorzaken, dus dan zal hij er kraampjes van kunnen krijgen.

Ik zou t ook niet proberen. Mijn schoonzus kan niet tegen aspartaam, toen ze daar achter kwamen heeft ze over de grond gerold van pijn in d'r darmen.

Darmen kunnen behoorlijk pijn doen.

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Probeer je eerst een slokje , misschien vind je kindje prik niet eens lekker kort, mijn dochter vind het namelijk niet lekker .

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Na een keer een slokje uit interesse, nu zo af en toe en dan expres een hele gekke bek trekken met een luid "Bleeeh" en heel hard lachen. Dus niet als drinken maar wel als grapje :) Maar hier nooit problemen met zijn darmen (gehad) dus durven we het wel aan.

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Voor allergieën kan het geen kwaad maar geeft idd wel lucht in de maag en darmen weet ik niet. Vandaar ook boeren als je fris drinkt.
    kleine van mij is bijna 4 wn drinkt rustig spa rood met limo mee, vind ze heerlijk :)
    Dat en spa fruit is ook het enige fris wat ik drink

17. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt toch ook die spa marie henriette zit minder koolzuur in/op. Mijn zoontje krijgt geen frisdrank met prik. Maar je hebt ook sommige sapjes met licht bruisend water. En die drinkt hij heel af en toe.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    geen idee vanaf welke leeftijd. maar sap is ook een optie? bij Lidl hebben ze van die wit/creme/toebel achtig sapje met banaan en appel enzo. kids vinden het hier heerlijk(eigenlijk nog niet eens gekeken of het ongezond is of niet bedenk ik me nu)

zoonlief is bijna 4 en lust gelukkig geen koolzuur drankjes.. hij heeft keer mijn glas gepakt en nam een slok cola maar vond het smerig

19. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mag je kindje ook geen diksap hebben? Bij mijn dochter reageren d'r darmen ook op limo, sapjes met suiker en melkproducten. Blijft weinig over dus. Ze krijgt wel wat sterk verdunde diksap (waar dan weer het liefst geen appel in zit) omdat de suikers in diksap minder geraffineerd zijn gaat dit beter. O ja, sinaalsappelsap 100% sap gaat hier ook goed.

Deel Deze Pagina