Dochter is nu bijna 26 maand maar heeft nog nooit aangegeven geplast of gepoept te hebben. ook als ze doorlekt speelt ze gewoon verder. Heeft het überhaupt zin om nu al te proberen? En dan bedoel ik luier uit en niet meer aantrekken? We hebben het potje een poosje geprobeerd maar gewoon nooit een plas Dus nu is de interesse weg en hebben we de "wc" maar even gelaten. Vind het lastig want ik lees veel verhalen hier over zindelijk maken maar ik heb het idee dat het haar gewoon geen biet interesseert. Op vakantie was ze nog even in haar badpak in de stacaravan aan het spelen en ze plast dan en het loopt gewoon over de vloer, ze kijkt niet op of om...
Ik zou het haar zelf laten aangeven. Misschien een keer een potje introduceren en kijken wat ze ermee doet en anders gewoon nog even laten gaan. Mijn oudste was nog net geen 3 toen hij overdag zindelijk werd. Daarvoor had hij ook totaal geen interesse. Wel eens wat geprobeerd maar dat werkte gewoon niet. Nu 7 a 8 maanden later is hij dag en nacht zindelijk. Komt allemaal vanzelf wel
Hier begon de middelste het wel te zeggen 'bah plas/poepie', dus we zijn nu bezig en hoop in de zomer een heel eind opgeschoten te zijn. Al gaat het nu al echt erg goed! Hiervoor al eens geprobeerd omdat ze op het potje wilde, maar inderdaad bij plassen er bijv gewoon in blijven zitten of spelen en interesseerde haar niet. Nu wel! Oudste had dat overigens helemaal niet en daar zijn we op een gegeven moment gewoon begonnen (bijna 3 geloof ik dat ze was). Duurde vrij lang voor mijn gevoel, maar had dus echt te maken met het gebrek aan interesse en het niet vies vinden. Ok is je eigen poep en plas, maar op een gegeven moment vond ik toch dat we gewoon moesten beginnen. Nu duidelijk een ander kind wat dat betreft
Onze dochters gaven het wel aan, maar toen waren ze bijna 3. Waarnaast heb ik echt gewacht totdat ze 1. Zelf plas/poep konden opwekken als ze op de wc zaten en 2. Even konden ophouden totdat we bij de wc waren. dan heeft het kind controle over de sluitspier. mijn zoon was 3,4 jaar toen hij zover was, de meiden bijna 3. ze waren dan ook binnen 3 dagen vrijwel volledig zindelijk, geen ongelukken, geen beloningssysteem, onderweg ging het ook prima. Ook vrij snel daarna s nachts zindelijk geworden.
Beide kinderen hier met 2,5 gewoon de luier afgedaan Ze gaven niets aan, nooit uit zichzelf op de wc op potje willen poepen of plassen. Ook geen bah of vies, ze vonden het volgens mij nog wel prima, Toch hebben wij geprobeerd de luier uit te doen, beide de eerste drie dagen ongelukjes daarna niet meer, binnen een week dus helemaal droog, Dochter die volgende maand drie word is ook in de nacht zindelijk Onze zoon van 4,5 nog niet die is wel regelmatig droog maar slaapt soms zo vast dat hij nog plast.
Mijn dochtertje is nu 27 maanden, geeft het wel aan als ze heeft geplast of gepoept want dan wil ze een schone luier. Heb van de week de luier uitgedaan en po neergezet......nou ze laat alles gewoon lopen, ze zit op de po als ze niet hoeft en als ze wel moet dan blijft ze spelen hahaha. Wacht het nu weer ff af wat ze doet......als ze er nog niet aan toe is dan niet komt vanzelf wel. Collega´s hebben kinderen die net 5 zijn en net pas s nachts zindelijk zijn en overdag nog weleens ongelukjes hebben dus we hebben nog tijd zat.
Ik denk dat jouw dochter er nog niet klaar voor is, aangezien je al aangeeft dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt dat ze heeft geplast en gepoept. Onze zoon begint nu zindelijk te worden (2,5 jaar) overdag (op ongelukjes na). Heb hem voor overdag een luierbroekje aan, 's nachts gewoon nog een luier. 's avonds laten wij hem wel plassen. Soms moet hij wel, soms niet, prima. Bij onze zoon merkte wij dat hij er aan toe begon te raken, doordat zijn luiers overdag veel droger waren dan normaal (plaste niet veel, terwijl hij wel gewoon normaal dronk en geen koorts had), maar wij dus de volgende ochtend meneer zijn bed konden verschonen, omdat hij zeiknat was.
hoelang is die vakantie geleden? Mijn dochter gaf ook niets aan, maar ik was klaar met elke keer weer luiers verschonen met strijd. De volgende dag luier uit gedaan bij haar (de dag ervoor aangekondigd) en in 1 ochtend was ze zindelijk. Wel veel ongelukjes die ochtend hoor, maar ze begreep i.t.t. eerdere pogingen bij 18 en 20 mnd deze keer (26 mnd) wel dat zij de oorzaak van de natte vloer was. Mijn zoon deed het heel anders die gaf het zelf aan dat hij moest plassen in 1ste instantie steeds bij een poepluier en hij kon het ophouden tot hij schoon was en op het potje zat (23mnd). Omdat we toen op vakantie waren het nog even uitgesteld tot we terug waren. Thuis meteen luier uit en niet meer aan, op wat ongelukjes na was hij meteen zindelijk.
Je kunt het altijd proberen. Als ze zich er na een dagje dweilen nog steeds niets van aantrekt, zou ik gewoon nog even wachten. Ik denk persoonlijk dat wachten tot ze t zelf aangeven altijd makkelijk is (en nooit fout). Zindelijk máken/stimuleren is lastiger, maar als ze dr aan toe zijn, ben je dr wel eerder vanaf.. Ik vind het persoonlijk altijd wel leuk om haar te stimuleren. Maar ja, sommige kinderen zijn niet/moeilijk te stimuleren.
3 dagen thuis en luier uit. Als je dan geen vooruitgang ziet e lueir weer om. Hier ging na 3 dagen 95% van de plassen en de poep op het potje/wc. Overigens wel bij naaktlopen, met een onderbroekje aan duurde nog wat langer.
Vakantie is 2 weken geleden dus vrij recent. Ik wordt volgende weer geopereerd dus nu is de timing wat mis maar als we in augustus weer een paar warme dagen krijgen waarbij we veel buiten zijn laat ik haar wel een paar dagen in haar blootje lopen en kijken wat ze doet en inderdaad bij geen reactie gewoon nog effe de luier. dank meiden! Ik begon al te twijfelen van alle vroeg zindelijke kindjes
Maak je maar niet druk hoor. Een vriendin van mij beweert altijd dat haar dochters rond de 1 a 1,5 jaar zindelijk waren maar zij zette ze constant op het potje waardoor ze dus inderdaad vaak op het potje plasten en poepten. Maar buitenshuis konden ze dus niet zonder luier want dan deden ze alles in hun broek. Tja, dat noem ik niet zindelijk. Daarbij zijn kinderen tot ongeveer een jaar of 2 lichamelijk niet eens in staat om zindelijk te worden omdat ze dan nog geen controle over hun sluitspieren hebben.