Wanneer maken jullie je zwangerschap openbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door love7, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Beste dames,

Ik vraag me af wanneer jullie je zwangerschap openbaar maken?
    Zit zo te twijfelen dacht dat t beste was na de 2e echo maar het lijkt wel of iedereen het tegenwoordig al na de eerste echo doen

Mijn vriend maakt het niks uit
    Ben nog maar 20 jaar vriend 25 en best bang voor de reacties
    Woon wel al 2 jaar samen in ons mooie koop huisje hebben nu 3 jaar een relatie
    Dit is mijn eerste zwangerschap ben zo bang dat het fout gaat het is nu al zo dierbaar, dinsdag de eerste echo wat spannend zeg!!!

Maar wat vinden jullie na eerste of 2e echo

Lieve groetjes love 7

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Bij 13 weken, na 5 echo's. :)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wanneer jij je op je gemak voelt ;)

Hier denk ik dat we het openbaar gaan maken als er dinsdag weer een goede echo is....want wachten tot 13 weken is ook iets geks....er kan elk moment iets gebeuren ... Ook na de 13 weken.

Heb je eenmaal een kloppend hartje dan is de kans zo klein. Dus je moet het doen als je het zelf fijn vindt dat iedereen het weet ;) is echt persoonlijk.

4. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Zo gek is dat niet in mijn geval hoor. Na 21 weken is vorig jaar onze zoon overleden, en daarna een miskraam met 12 weken. Wij hebben bewust het eerste trimester afgewacht, nu kan je er inmiddels niet meer omheen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt ik heel erg voor je:(

Maar dat is eigenlijk ook,precies wat ik bedoel te zeggen...je hoeft niet perse ervan uit te gaan, zoals vele zeggen, na 13 weken is het veilig dus dan pas vertellen...

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Deze zwangerschap hebben we het na de derde echo, termijnecho verteld, rond de 12 weken dus.

Bij de vorige zwangerschap wisten een behoorlijk aantal mensen het al. Echter bleek ik een missed abortion te hebben gehad met 10 weken. Aan een kant moeilijk om aan zoveel mensen te moeten vertellen dat ik niet meer zwanger was, maar het gaf ook veel warmte en steun om er open over te kunnen praten.

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Pas naar een goede echo
    met een goede hartje die knipperd

8. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Dankje voor de reacties dames denk dat ik toch bij mijn eerste gevoel blijf en wacht op n 2e echo eerst maar hopen dat de eerste goed is

X

9. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben het met 11 weken verteld, gelijk na de 4e goeie echo.

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen hoor. De een vindt het prettig om het gelijk na de positieve test bekend te maken, de ander wacht zelfs tot na de 20 weken echo (wat mijn nichtje bijv. gedaan heeft).:)

10. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik was 8 weken zwanger toen wist iedereen het al inclusief collega's op FB heb ik het gezet toen ik 12 weken was.

11. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Uhm dag van de test, 3 weken zwanger :D Maar iedereen wist ook dat we er mee bezig waren/gingen.. ja veel reacties van waarom zeg je het zo snel enz.. tja ben nu alweer bijna 28 weken dus..
    Na de eerste echo heb ik het wel officieel bekend gemaakt zeg maar.. toen was ik 9 wk :)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Er werd tegen mij gezegd dat het medisch gezien zeer onwaarschijnlijk zou zijn dat ik zwanger zou worden op een natuurlijke wijze en ik daar vruchtbaarheidsbehandelingen voor nodig zou hebben. Die heb ik niet gehad en raakte toch spontaan zwanger. Ik moest eerst zelf nog overtuigd worden door de huisarts en de afdeling verloskunde van het ziekenhuis voordat ik het zelf kon geloven. De vriendinnen die op dat moment het meest 'close' met mij waren - wisten het direct.

Schoonfamilie/familie en de rest van de wereld wisten het tussen de 12 en de 15 weken.

13. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Super zeg !! Myn ouders en schoonouders en schoobzus en broertje wisten het gelijk en mn beste vriendin ook omdat ze wisten dat we er mee bezig waren wat ik trouwens noooooit meer doe mijn moeder was heel erg lief en beste vriendin ook maar schoobouders nja moeder was elke keer ben je sl ongesteld dit dat pff werd er gek van .. Moet je jullie niet laten testen duurt nu zooo lang wy waren binnen n maand zwanger en vam de 2e binnen 2 maanden en schoonzus was ook zo zwanger, nouu wy hebben er 10 maandjes over gedaan redelijk normaal maar voor hun heeeel erg lang hielden er al rekening mee dat t niet zou lukken dus bij een 2e zeg ik het echt niet meer!!!!!

14. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Wij hebben besloten het in de week van 22 juli te vertellen aan de meeste mensen (1 vriendin weet het al wel). Dan ben ik ergens in week 12, richting 13. Niet na een echo, gewoon richting het tweede trimester in een week die ons bevalt (laatste week die alleen in juli valt).

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben het na de eerste echo aan de ouders en broers en zussen verteld, ik was toen 9 weken. Na de tweede echo zijn we het rustig aan de rest van de familie en vrienden etc. gaan vertellen. Dat was tussen 11 en 12 weken, vorige week met 12 weken ook op FB gezet. Voelde prettig om het zo te vertellen.

Ik had het ook niet langer verborgen kunnen houden, aangezien ik al een flinke buik heb!

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ouders al bijna direct verteld. Vond juist naar hen ook niet leuk om te vertellen als het mis was en ze zouden nog niets weten. Collega's ook snel omdat ik behoorlijk misselijk was. De rest na eerste echo, tussen 10 en 12 weken.

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wij hadden niks verteld, nou ja 2 collega's wisten t want ik gedraagde me toch wel raar opt werk. Maar mn familie, schoonfamilie en dichtstbijzijnde vrienden hebben we niks verteld....heb k nu heel veel spijt van.
    De dag van de eerste echo kwamen we erachter dat het hartje niet meer klopte dus die dag dat we het goede nieuws wouden vertellen kwamen we met kut nieuws aan.
    Onze families etc hebben ons super gesteund maar was ook raar voor ze...we zijn zwanger maar tis niet goed, was heel dubbel voor ze.

Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Als we weer zwanger zijn dan vertellen we het de mensen direct die nu ook weten van de miskraam.

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Hier gewoon meteen na de test haha, met 6 weken zie je het bij mij al (van de buitenkant zelfs voor vreemden) zie buikfoto's in album, dus heeft weinig zin te verbergen, is ook helemaal niet leuk.

Gelukkig heb ik wel een echo gehad met bijna 6 weekjes en rond 8 weekjes dus dat scheelt weer..

Door onze eerdere zwangerschap weten we dat die 12 weken grens echt niets zegt, toen waren we pas rond de 30 weken "veilig" (hoever je dat kan zijn want heel de zwangerschap is risicovol) en ik vind dat vrienden en familie je alles met elkaar deelt, de mooie en minder mooie dingen en zou ook graag steun willen als er iets mis is of als ik even me onzeker voel of iets..

Daarnaast heeft onze zoon mijn verteld dat ik zwanger was deze keer dus ja dan is er weinig geheimhouden aan haha

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon vertellen op een moment wat voor jou/jullie goed voelt!

Bij de eerste hebben we het rond 12 weken verteld, wilden eigenlijk nog een weekje wachten, maar mn ouders gingen onverwacht nog een weekje op vakantie... net de dagen dat wij het wilden gaan vertellen ;)

Bij de tweede hebben we langer gewacht met vertellen, alleen stiefdochter wist het al na de positieve test... zij zit ook op ZP.
    Reden van later vertellen....(rond 16 weken) was dat ik was uitgerekend op mn vaders 60e verjaardag... en we wilden het op mn moeders 60e verjaardag vertellen, 4 dagen daarna werd mn schoonmoeder 75... dus "goede" reden om iedereen te verrassen en dus even wat langer te wachten met vertellen :D

Bij de derde hebben we het na de tweede goede echo verteld. was toen 11 weken en hebben het verteld op de verjaardag van mn partner. Helaas is dat in de 20e week uitgelopen op een bevalling ivm trisomie 18 bij ons zoontje.

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier beiden rond de 13 weken.

De laatste echo die ik had was met 11.4 weken. Ik had toen het ook al kunnen vertellen, maar tien hebben we langzaam maar zeker mensen persoonlijk verteld. Fb dus echt met 13wnogwat

Deel Deze Pagina