Wanneer maken jullie je zwangerschap openbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door love7, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik vind dat als je 2 jaar samen woont en 20 ben niet een hele rare tijd om aan kinderen te beginnen.
    Misschien een beetje jong maar als jullie het samen willen is het toch heel fijn nieuws :)

Bij mijn eerste zwangerschap vrijwel gelijk aan familie, helaas zagen we bij de 2de echo dat het hartje gestopt was rond de 7/8 weken.
    Toen het mis ging hebben de gene die het wisten ons ook heel erg gesteund.
    Bij de zwangerschap van ons zoontje ook gelijk aan familie verteld.
    We waren namelijk bij alle twee de zwangerschappen bezig met behandelingen dus vandaar dat ze ook wisten hoe of wat.
    Met 12 weken wist iedereen het.
    Deze zwangerschap hebben we het familie en een paar vrienden na de eerste echo verteld.
    Juist omdat deze zwangerschap onverwachts is maakte het het vertellen juist "echter"
    Ik denk dat je het moet vertellen wanneer het jullie het beste lijkt.

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Bij alle 3 de zwangerschappen met 5 weken al verteld! Ik hou niet van geheimen en wil zoiets direct delen met iedereen. Als het mis zou gaan, zou ik ook genoeg steun hebben.

In jouw geval moet je doen wat jou goed lijkt! Als je al een echo hebt gehad met kloppend hartje is de kans dat het misgaat nog maar 2-3% dus zou ik het gewoon vertellen. Het kan zelfs met de geboorte nog misgaan, garanties bestaan niet...

3. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

(directe) Familie en beste vriendin vrij snel na de eerste (positieve) Zwangerschapstest.
    Overige vrienden en familie (ooms tantes etc) na de eerste echo.
    Openbaar maken op FB hebben wij niet gedaan. Alleen vrienden die we regelmatig zien en spreken.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ouders en beste vriendin vertel ik het altijd meteen.

De rest van de familie en vrienden na een goede 12 weken echo.

Heb al twee keer een missed abortion gehad waar we pas na 12 weken achter kwamen en dan vind ik het persoonlijk wel prettig dat ik dat nare nieuws niet aan de hele wereld hoef over te brengen.
    Of dat ik van alle kanten de vraag krijg hoe het met de zwangerschap gaat.....

5. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Super jo dat je spontaan zwanger bent geraakt dat is nattuurlijk zon wonder dat je dat wilt delen!!

Ik doe het na een mooie 2e echo mijn vriend maakt het helemaal niks uit pff nog 2 dagen echt zoo zenuwachtigg, de kwaaltjes iedergeval flink aanwezig dus we houden goede hoop het is ook zo spannend voor de eerste keer !!!

Bedankt allemaal voor de reacties

Xxxx love7

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na de positieve test hebben we vrij snel onze ouders en broer/zus ingelicht. Na de echo afgelopen vrijdag heb ik enkele collega's ingelicht ivm de planning van september. De rest krijgt het pas na de termijnecho te horen.

7. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28

Wij hebben het ook niet openbaar gemaakt op het net. Directe familie wisten het al vrij snel, bij de 5/6 weken. Ouders wisten het vrijwel meteen na de positieve test, zo een 3 dagen later.

Op het werk daarentegen heb ik het pas verteld rond de 12 weken, omdat ik er steeds een geschikt moment voor zocht en het eerst even wilde afwachten

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nr 1: goede vrienden/familie met 6 wkn verteld, de rest met 13 wkn (na goede termijnecho).

Nr 2: goede vrienden/familie met 5 wkn verteld, de rest met 10 wkn (buik viel niet meer te verbergen + ziekteverzuim vanwege zwangerschap) na goede echo.

Nr 3: goede vrienden/familie met 5 wkn, de rest met 6 wkn (buik niet meer te verbergen en flink ziek door hyperemesis gravidarum) ruim voor een goede echo. Ik vond het erg spannend om het al zo vroeg te moeten vertellen, zonder ook maar te weten of het goed zat, had het echt liever anders gehad, maar ja... Liegen vond ik ook weer een stap te ver gaan ;).

Volg vooral je eigen gevoel, het blijft iets heel persoonlijks!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoontje: onmiddellijk na de test op 4w1d verteld aan de ouders, de rest op 8w na de eerste echo.

Dochter: met Kerst verteld, toen was ik 10w. Eerst aan de ouders en toen zij het wisten mocht iedereen het weten.

10. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ouders, schoonouders en goede vrienden na eerste en de rest van de wereld na 12 weken echo

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Naaste familie (dus mensen uit ons gezin) verteld met 4-6 weken. Ook mijn beste vriendin en beste vrienden van mijn man.

Op mijn werk heb ik het alleen mijn teamleider verteld met 7 weken vanwege een persoon waar ik niet mocht komen vanwege zwangerschap (in de zorg).

Oma verteld met 12 weken en diezelfde dag officieel openbaar gemaakt via facebook.

We hadden toen trouwens 3 echo's gehad. (7, 9 en 11 weken)

12. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn ouders wisten het bij 8 weken. De rest na de goede echo, bij 11 weken en 2 dagen.

13. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Is persoonlijk denk ik.
    Bij mij wist bijna iedereen het al na iets meer dan 6 weken toen ik de 1e echo in het ziekenhuis heb gehad.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Het beste advies wat ik je kan geven is, je moet doen waar jij je goed bij voelt (jullie eigenlijk). Als je er zelf heel blij mee bent en aan het idee gewend bent, en je voelt je er zeker bij kun je het vertellen. Als je liever een echo afwacht, moet je dat doen.

Hier weten de meeste mensen het nog niet. Al eerdere miskramen gehad en ook redelijk bang voor de reacties van de omgeving. Wij hebben besloten te wachten tot 12 weken..

Gefeliciteerd en succes! Mocht je erover willen babbelen kun je altijd een pb sturen!

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier hebben we het direct na de test aan mijn ouders verteld, daar wonen we nu nog een paar weekjes omdat ons nieuwe huisje nog opgeknapt wordt. Ik was zo ziek ervan dat het toch niet te verbergen was onder hun neus!

Schoonouders en broers zussen ook vrij direct verteld, maar alleen omdat mijn SM op sterven lag en we het wel graag wilde vertellen. In een 'normale' situatie had ik nog willen wachten.

Door alles wat er is gebeurd (overlijden SM en ik ben onverwachts geopereerd) weten al best veel mensen in onze directe omgeving het!
    Er zijn nog een paar mensen die ik het persoonlijk wil vertellen, zoals mij oma, haar eerste achterkleinkind!

Dus als de 'persoonlijke mensen' het weten, en na de komende termijnecho, mag de rest van de wereld het ook weten wat mij betreft!

16. limburg88

limburg88 Lid

20 jun 2013
    55
    0
    0
    Ouders en schoonmoeder na de test gelijk verteld ( kan dat niet voor me houden, mijn ouders zien dat gelijk aan mij )... de baas heb ik het met 6 wk moeten vertellen, vanwege mijn werk. De rest hebben we met 8 wk verteld.. omdat ik mijn buikje niet meer kon verbergen en ik was toen ik der achter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt met roken. voor heel veel mensen was het dus makkelijk 1+1=2 .
    Maar je moet doen wat jullie gevoel zegt!

17. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Direct na de test zijn we begonnen het te vertellen. Niet aan Jan en alleman, maar wel meer mensen dan alleen familie. Alleen op het werk heb ik gewacht tot 4 maand ivm contract.

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    wij hebben het nog niemand verteld..en we willen het pas vertellen na 12 weken dan gelijk aan iedereen.

19. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    hoii een vraagje met hoeveel weken heb jij jouw geslachts echo al gehad? vrij vroeg volgensmij?

20. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Familie en goede vrienden hebben we het met 8 weken verteld (3 goede echo's) De rest van de wereld hebben we met 12 weken laten weken dat ik zwanger ben (5 goede echo's)

Deel Deze Pagina