Wanneer maken jullie je zwangerschap openbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door love7, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier verteld na de eerste goede echo's. Op mijn werk moest het alleen al na de positieve test, vanwege mogelijke gevaren (röntgen, gasnarcose etc.). Dat vond ik niet zo leuk, om het al zo vroeg te vertellen..

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    1e zoon: Meteen na de test op het werk verteld (ik ben vrij close met mijn collega's), ouders twee weken daarna omdat ze nogal ver weg wonen en we het wel officieel en met een cadeautje wilden vertellen.
    Daarna meteen tegen de rest van de wereld.

2e zoon: Op mijn verjaardag meteen aan iedereen verteld met een shirt voor mijn oudste zoon met "Ik ben stoer en wordt grote broer", niet erg origineel maar ik vond 'm leuk :).

3e zwangerschap: Ik ben nu vier weken (Ik test altijd met 3, 3,5 weken al positief) en mijn collega's weten het al en een paar vrienden. De baby is van mij en mijn nieuwe vriend, ik ben nog niet officieel gescheiden (al wel van tafel en bed hoor maar de administratie neemt nogal wat tijd in beslag) en ik woon net twee maanden bij mijn nieuwe vriend in. Mijn hele familie aanschouwt het met argusogen terwijl mijn vriend en ik onze soulmate gevonden hebben zoals sommigen dat wel zeggen. Ik durf het dus niet goed tegen mijn ouders te vertellen...

3. limburg88

limburg88 Lid

20 jun 2013
    55
    0
    0

Met 16 weken hebben we de geslacht echo gehad..

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Met 9 weken na de 2e echo.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb het mijn eigen moeder en vriendinnen gelijk na de test verteld en de rest van de wereld met 15 weken inclusief schoonmoeder... Gewoon via Facebook eigenlijk, met het nieuws wat het wordt. Had de geslachtsbepaling al met 14.5 weken gedaan.

Haha niet echt origineel, maar de reacties waren heel leuk!

Stiekem wilde ik eigenlijk zo'n gender reveal party houden thuis, zodat je samen met je vrienden en familie ziet wat het wordt door de vullingkleur van de taart.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat je zelf fijn vind. Wij zijn al openbaar. Iedereen wist van onze mmm, dus ja, ik ga niet liegen dat het mislukt was. Woensdag de eerste echo.

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Kan je zo vroeg al een geslachtsbepaling doen??

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik wist niet dat het allemaal al zo vroeg kon.. Wel fijn om dat zo vroeg al te weten. Ik kan ook niet wachten!

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Zijn veel mensen die niet kunnen wachten. Wij hebben onze geslachtsbepaling ook al gehad met 15weken. Je gaat daarna opeens veel specifieker kijken naar dingen, heel leuk!

10. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Wauw dat is ook behoorlijk vroeg wat heerlijk om t zo snel te weten. Ik kan ook niet wachten met kleertjes kopen!
    Moet je dat van tevoren aanvragen of zeggen ze het gewoon zodra er wat te zien is..

11. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    :x
    Ik ga het met 13 weken al doen bij echobaby in lommel!!

12. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Tja of mensen zeggen het VOOR jou en laten de keuze niet aan jezelf.. Nog bedankt he..

13. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je per ongeluk zwanger bent of gepland??? Maar ik zou me in de 1ste instantie niet druk maken over wat andere ervan vinden! Zolang jullie er met zen 2e voor gaan en het gewenst is moeten jullie ervan genieten!!!
    Ik heb het na de echo van 10 weken en 3 dagen gedaan. Onze ouders wisten het al wel. die echo was prima en alles ging goed met de kleine en je zit dan bijna over die spannende 3 maanden...
    Je zal zien dat de reacties wel meevallen! 20 jaar is redelijk jong maar ieder doet dat voor zich. ik ben 25 dus..

14. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Het wat gepland en het kan me niks schelen er een ander ervan vind.. Maar als je hier op ZP leest d'r een 'bekende' net positief heeft getest is het niet aan jou dit naar buiten te brengen. Positief of negatief doet er niet toe. Ik was van plan ook na de echo naar buiten te brengen...

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou lekker dan, fijne mensen ken jij.

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben gelijk met 4 weken verteld :D Maar of we dat de volgende keer ook weer doen, dat weet ik niet..

17. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    4 weken onze ouders
    5 weken op mijn vorig werk (ik had direct veel last, was ziek en moest plat liggen.. met als gevolg dat ze mij op straat gezet hebben met een ander smoesje dan de zwangerschap)
    10 weken (was bij nieuwjaar) mijn familie
    12 weken (bij 2de echo) zijn familie :)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

vandaag mag iedereen het weten :D

Dus het is nu officieëel bekendgemaakt hahahah

19. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Pff had ik ook! Werk in het ziekenhuis en na de eerste echo wist heel t ziekenhuis het al door een schoonmaakster die mij gezien heeft verschrikkrlijk vond ik dat terwijl je geheim houdings heb, ze heeft flink op haar flikker gekregen , ga het op facebook na de 12 weken zetten!

Mensen die dicht bij ons staan weten het allemaal al

Deel Deze Pagina