Ervaring Joolz Day

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mmuisje, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Wij zijn ons aan het orienteren voor de aanschaf van een kinderwagen. Nu is ons oog gevallen op de Joolz Day, maar ik heb hier nogal wisselende verhalen over gehoord. Met name over de opstartproblemen.
    Hebben jullie ervaring met deze kinderwagen, dus positief of negatief?
    Bedankt!

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Op dit moment behaald de Joolz Day veel en veel hogere verkoopcijfers dan de Bugaboo. De reden daarvoor is dat ie ontzettend sterk is terug gekomen. De oude modellen daar zaten best wel wat haken en ogen aan. Joolz heeft alle oude modellen weg gehaald en is in zee gegaan met de fabrikant Mutsy. Mutsy maakt de frames van de Joolz Day (beetje het zelfde inklapmechanisme als de Mutsy 4Rider) Mutsy staat er om bekend kwalitatief degelijke spullen af te leveren dus dat is bij de Joolz Day nu ook het geval. Verder hebben ze heel goed opgelet wat er bij de Bugaboo een beetje mankeerd of minder is. Zo heeft de Joolz een lederen duwstang en voorbeugel wat kwalitatief gewoon veel beter en strakker is als het foam bij de Bugaboo.

Al met al vind ik het een kwalitatief super wagen geworden en mooi voor het oog want het zicht wil natuurlijk ook wat. :D Ik zelf heb de Bugaboo omdat ik hem al had voordat de Joolz Day uitkwam, maar anders had ik zeker te weten de Joolz Day aangeschaft.

Voor de Joolz Day kun je ook nog niet echt op kieskeurig of iets dergelijks kijken omdat dit gewoon een heel nieuw model is en nog weinig tot geen recencies van zijn. Je kunt ook niet echt uitgaan van het commentaar van mensen met een oud model Joolz, gewoon omdat deze totaal niet meer met elkaar te vergelijken is.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben gisteren toevallig ook naar wandelwagens gekeken. De Joolz Day sprak ons enorm aan, maar we vonden hem wel duur. Reed lekker en een handig ophangsysteempje voor een tas. Die hangt niet gewoon aan de duwstang maar ertussen, zodat hij niet zo tegen je knieën botst. (De tas zelf was trouwens ook mooi... maar duur.)

Verder waren wij wel te spreken over de Mutsy Team01. In mijn ogen dezelfde pluspunten, behalve het ophangsysteem voor de tas. Nou; dat fröbel ik dan zelf wel in elkaar. ;) Want de mutsy was beter betaalbaar!

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    de tas van Mutsy zelf kun je met een sluiting aan de bovenkant van de duwstang vast klikken dan kom je er ook niet met je knieen tegenaan. en als je de wandelwagen gaat gebruiken kun je de mutsy tas aan het ruggedeelte van wandelwagen ophangen.

5. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ja de Joolz was niet echt goedkoop nee, maar hij is wel mooi...
    De mutsy slider vond ik ook nog wel leuk, maar toch wat puntjes aan wat ik wel minder vind, al moet ik zeggen dat je dat toch bij alle wagens wel hebt.

Is het pas sinds dit jaar dat het onderstel door mutsy geproduceerd wordt of was dat vorig jaar ook al het geval?

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Mutsy maakt ze pas sinds dit jaar.

7. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Had al zelf een topic geopend over de Joolz, maar ben nog altijd wel nieuwsgierig naar ervaringen... dus...

Wij zijn ons aan het oriënteren op een wagen. Ik was erg gecharmeerd van de Bugaboo.

Wat is een nadeel(TJE) vind is dat de wagenbak nogal laag is, en mijn vriend is 2.00 meter (ikke lang niet...) Het is dan zo'n gek gezicht. Hij vind de bak dan ook te laag.

Nu wees een verkoper ons op de Joolz Day. De bak is hoger, het zitje ook. Ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk ook wel erg leuk vind.

Maar... in het verleden is er veel ellende geweest met Joolz (de Bloom geloof ik.) Volgens verschillende verkopers is dat inmiddels allang verleden tijd... Zo te horen van Jewe klopt dat.

Heeft er iemand ervaring (voorzover het kan met een nieuwe wagen...)

8. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hey, wij hebben nu de Bugaboo gekregen omdat onze Joolz ZZZ one uit elkaar viel na een paar maanden. Maar ik zou denk ik toch weer de Joolz kopen als ze nu van betere kwaliteit zijn.
    We zijn nu trouwens ook erg tevreden met de Bugaboo, en beide hebben voor ons hun voordelen:

Wendbaarheid: de Bugaboo is veel wendbaarder, en heel licht en klein met opvouwen. De Joolz is ook klein maar veel zwaarder.

Uiterlijk: wij vinden de Joolz mooier, vooral de kinderwagenbak. Ik ben zelf ook lang en het ziet er inderdaad mooier uit als je achter een hogere bak loopt ;)

Verstellen: de Joolz kon iets hoger qua stang, en er zit geen as tussen de twee achterwielen zodat je lekkerder kan doorstappen met lange benen.

Omdraaien: Wat echt super is van de Bugaboo is dat je hem op allerlei manieren kunt omdraaien, de bak, de buggy, en zelfs de duwstand. Dat kan bij de Joolz niet allemaal. En het in en uit klikken enzo (ook met de maxicosi adapters) gaat soepeler bij de bugaboo dan bij de Joolz (in ieder geval de oude dan)

Verder vind ik het fijn dat de Bugaboo geen luchtbandjes heeft (want daar was er ook al een van geknapt).

Beide hebben een lekker grote bak en buggy inzet, zodat je kind er lekker lang gebruik van kan maken als je een beetje een grote baby krijgt.

Hopelijk heb je er wat aan, veel rijplezier ermee! Het zijn allebei echt top wagens om mee te rijden hoor. En inderdaad wel duur maar goed wij gebruiken dat ding zoveel dus dat was het ons wel waard.

9. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ik heb vandaag de Joolz Day besteld!!!!! Ben helemaal happy!!!!
    kan niet wachten om m in huis te hebben en flink te oefenen...hihi

xxx

Deel Deze Pagina