verkleint kans op zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by chntl, Jul 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Wij zijn al een jaar bezig voor ons eerste kindje. Helaas mag het nog steeds niet gebeuren. We lopen nu bij de gyn. Zaad van vriend is getest, positief. Mijn eitjes groeien goed, baarmoeder ziet er goed uit, eisprong is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

Ik vraag me af wat de kans op een zwangerschap kan verkleinen.
    Weten jullie dat? Of iemand die hetzelfde heeft?

2. Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je? Zodat je meer inzicht in je cyclus krijgt en zeker weet dat je op de juiste momenten seks hebt.

3. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Ja ik gebruik de ovulatie testen.
    Ook heeft de gynaecoloog mijn hele cyclus in kaart gebracht.
    Wanneer mijn eisprong is en wanneer ik ongesteld zou moeten worden.

4. Oke. Ik neem aan dat jullie ook een samelevingstest en alles hebben gehad?

5. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Dat nog niet volgens mij. Wel is zijn zaad getest, dat was positief. En mijn cyclus in kaart gebracht. verder is er nog niets onderzocht. En we zijn nu al 2 maand bij de gynaecoloog.

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Het zou kunnen dat ze nog een hcg onderzoek gaat doen.
    En een baarmoeder foto kijken hoe dat er uit ziet.
    En ze zal je eitjes gaan volgen met inwenige echo s.

Wat de kans op zwangerschap vermindert kan veel zijn : eileiders kunnen verkleeft zijn
    Ik weet niet wat je leeftijd is , maar hoe ander je word hoe minder ei voorraad je hebt.
    Ben gen dokter maar ze zullen het vast wel goed uitzoeken.
    SUCCES

7. Chntl wat zegt t ziekenhuis ervan?? Wat stellen zij zelf voor als volgende stap(pen)?

8. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Marnat: Ik ben 20, dus dat zal het niet zijn. Wat het nog wel kon zijn, is dat mijn lichaam laat "volwassen" word. En het kan dus zijn dat mijn lichaam zichzelf nu aan het veranderen is (al een jaar lang) waardoor het dus nog niet lukt. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Lobi: Ze hebben tot nu toe nog niets weer gezegd, omdat we moeten afwachten of ik dit weekend ongesteld word of niet. Als ik ongesteld word moet ik weer bellen en dan op een bepaalde dag in mijn cyclus moet ik daar weer heen... wat ze dan verder gaan doen, ik weet het niet.
    Ik weet wel dat ze het hebben gehad over een rontgen onderzoek als mijn eisprong niet was gekomen. En mijn eisprong is dus wel gekomen, dus ik weet niet of zij die rontgen onderzoek nog gaan starten.

9. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    eileiders kunnen verkleefd zijn, door een chlamidiabesmetting in het verleden, door operatie in de buikstreek of gewoon door dikke pech.

verder beïnvloed roken en het drinken van alcohol, gebruik van drugs, ongezond leven in het algemeen de vruchtbaarheid nadelig.

Maar zwanger worden blijft gewoon een lucky shot...de 1 die heeft zomaar the lucky shot te pakken, de ander pas later.

Hopelijk kunnen ze jullie snel helpen!

10. tonka

tonka Bekend lid

Nov 2, 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Gezond eten, dus veel groente, 2 stuks fruit, voldoende zuivel en donkerbruin brood. Etos zwanger worden vitamines, uitgerust lichaam en een goede conditie.Niet teveel drank, niet roken, weinig tot geen geen medicatie (vooral geen ibuprofen) en geen drugs. Meer kan je echt niet doen hoor.

11. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Waarom vooral geen ibuprofen?
    Ik gebruik dat als ik ongesteld ben, helpt tegen de buikpijn die ik dan heb. 2 per inname.. soms neem ik 2x op een dag in en vaak is dat smorgens en savonds.
    En de zwanger worden vitamines van etos, helpen die echt?

12. napatalama

napatalama Actief lid

Jul 5, 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan ibuprofen de eisprong vertragen. Ik gebruikte dat ook altijd als ik ongesteld was, omdat het het enige is wat echt de pijn wat verlicht, maar sinds we bezig zijn zwanger te worden doe ik dat ook niet meer.

13. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    mijn eisprong is 8 jaar lang altijd nog goed gegaan terwijl ik toen ook al ibuprofen gebruikte....
    welke asprines gebruik je dan om de pijn te verlichten tijdens de menstruatie?

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Cintl@ Zeg niet te snel dat je eileiders niets mee kan zijn.
    Idd je bent jong , maar daarom kan er wel wat mee zijn , zoal eerder gezegt is,.
    Ik hoop voor je dat er niets is.
    Het enige wat je mag hebben aan medicatie is paracetamol de normale .
    Oja geef bij apotheek aan dat je kinderen wil , want mocht je medicatie om wat voor reden ook nodig zijn.
    Kunnen ze zien in de computer dat ze je niet zo maar wat mogen geven.

Geen kattenbak verschonen, geen groenethee , rouwemelk, rouwvlees, salami, ceverlaat., rouwekaas, bri .
    Niet in de souna geen zonnebank, en meerder dingen die daar mee te maken hebben kijk er mee uit.

15. Mag je geen salami en cervelaat???

16. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    We zullen afwachten of ik dit weekend ongesteld word, zo niet mag ik volgende week woensdag of donderdag testen van de gynaecoloog.
    Word ik wel ongesteld dan moeten we weer bellen en dan ben ik benieuwd of ze dat onderzoek ook gaan doen. Dat is met name voor de eileiders of daar een eventuele ontsteking zit of wat dan ook. Ook word er dan een contrastvloeistof in mijn baarmoederholte gespoten. Na het onderzoek word dan nog gekeken hoe het vloeistof zich verspreid in mijn buikholte. Mijn lichaam zou dat vloeistof moeten opnemen en mijn eileiders zouden dan beter doorgankelijk worden waardoor de kans op een zwangerschap vergroot.

Ik gebruik verder geen medicatie behalve dan ibuprofen als ik ziek ben of bij menstruatie pijn.

Gelukkig ben ik geen thee mens, gelukkig heb ik geen kat (helaas koopt mijn vriend wel 1 voor zijn dochtertje), melk stinkt dus ik drink dat niet, rauw vlees vind ik niet lekker, salami vind ik te pittig, ceverlaat hebben we nooit, belegen kaas eten we dan weer wel, brie vind ik droog, sauna is te benauwd voor mij, zonnebank verbrand ik alles wat ik maar kan verbranden... hahaha

Dus wat dat betreft zit het wel goed... haha

17. ballie83

ballie83 Actief lid

Jun 20, 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere

:$waarom geen groene thee?? dacht dat dat juist goed was:(

18. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Eten en drinken als je zwanger bent - Medic Info

Dit geld ook voor als je het worden wil.
    Groene thee zit een bepaalde stof in wat niet goed schijnt te zijn voor het vruchtje .

Er komt al meer bij vroeger had je dat helemaal niet.

Hier nog een link : dit mag weer wel.Vis & Zwangerschap

Deels zover ik het had gelezen.

Ik hou me nergens meer aan .

19. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Goh ik wist ook niet dat je geen groene thee mocht als je zwanger wilt worden. Dronk het best veel. Heb nog 3 dozen liggen haha. Ik weet wel dat er veel cafeïne in zit.

20. Meiden, mag je echt geen cervelaat?

Ik eet altijd de biologische cervelaatwordt (voorverpakt)

Share This Page