wanneer man thuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door engeltje87, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hmm helaas is mijn vriend leraar, dus kan hij helemaal geen vrij nemen :(
    nu maar hopen dat het mag komen rond de 6 weken zomervakantie ;) dan is ie wel 6 weken vrij... maar ja niets valt te plannen hé ;)

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn vriend neemt waarschijnlijk 3 dagen vrij van zijn werk..

hij werkt via een uitzendbureau.. dus dagen die hij vrij pakt krijgt hij ook niet betaald.. ik vind dit echt zo balen,. ik had ook graag gewild dat hij de eerste week of 2 lekker thuis was bij mij..
    maar helaas gaat dat in onze situatie niet, want anders zouden we gewoon te veel inkomen missen..

dus ik hoop dat mijn kindje op een vrijdag komt, heeft hij lekker het weekend en daarna nog 3 daagjes ;)

3. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Mijn man heeft natuurlijk de 1e twee dagen rond de bevalling vrij en daarna neemt hij als de kraamverzorgster weg is 2 of 3 weken verlof op.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn vent neemt drie weken vakantie.. dan is hij er de week dat de kraamzorg er is, ik vind het namelijk belangrijk dat hij dat ook allemaal mee krijgt, en daarna nog 2 weken voor onszelf.. om te wennen en samen te zijn..

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wij hebben te maken met wisseldiensten en roosters die zes weken van te voren klaar moeten zijn. Hij zou wat minder ingepland worden en daarom hebben we er maar voor gekozen om twee weken na de uitgerekende datum voor hem vrij te hebben. Dan weten we zeker dat die spruit er is. Voor de rest leun ik ernstig op mijn moeder en kraamzorg, maar mijn moeder is er van op de hoogte en vindt het helemaal niet erg (heel verrassend ;))

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Mijn vriend krijgt 2 weken verlof als de baby is geboren en heeft eventueel nog verlofdagen over mocht het nodig zijn door eventuele complicaties. Wil hem sowieso in de kraamweek erbij, wel zo handig dat hij ook meteen van de kraamverzorgster kan leren hoe alles reilt en zeilt :) Daarbij denk ik dat ik hem in die emotionele periode sowieso zoveel mogelijk om me heen wil hebben.

7. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Mijn vriend neemt zodra de weeen beginnen 5 weken vakantie op. Ik ben wel heel erg blij dat we de eerste 5 weken lekker saampjes zijn. Hij is tijdens de zwangerschap mij ook enorm ten hulp geweest!

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ben 1 december uitgerekend, mijn vriend is vanaf eind november tot ongeveer halverwege januari vrij.
    Hij had nog zoveel overuren staan die hij moeilijk op kon nemen, ben er wel blij mee dat hij straks lekker thuis is na de bevalling :)

9. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier ook zo. Zodra de bevalling begint, begint de vakantie van mijn vriend.:D
    Dat viel gelukkig zo te regelen op zijn werk.

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Mijn man neemt eerst zijn papa-verlof op voor aangifte doen en dingetjes regelen en dan gaat hij een paar dagen werken om zijn projecten over te dragen. Als het goed is, is de kraamzorg er dan nog, dus hoef ik niet alleen te zijn.
    Nadat de kraamzorg weg is neemt hij nog 2 weken vrij, zodat we samen kunnen wennen. Dan de maand er op nog een week, zodat we met z'n drietjes een kort vakantietje kunnen houden.

11. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Het hangt er natuurlijk van af op welke dag ik beval, maar als dat gewoon door de week is, doen wij het zo:

-manlief is de eerste 3 dagen vrij (ik dacht tenminste 3, dat is bevallingsverlof voor de man). Dan kan hij dingen als aangifte regelen. Ook kan hij dan zelf zien hoe de kraamverzorgster alles doet als luiers en badje. Als ik helemaal in het weekend beval heeft hij het weekend vrij natuurlijk en kan hij misschien maandag vrij nemen om dingen te regelen. Dan heeft hij nog twee weken verlof over om later op te nemen.
    -dan gaat hij een weekje of een aantal dagen werken, tot de kraamverzorgster weg is. Het leek ons een beetje dubbelop om en de kraamverzorgster en man in huis te hebben en dan later alleen te zijn!
    -als de kraam weg is, dan neemt mijn man nog een week of 2 vrij. En dan gaan we kraambezoek laten komen.

Tussendoor neem ik aan dat moeder en schoonmoeder regelmatig komen... En ook naderhand nog wel...

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Een partner heeft wettelijk recht op twee dagen kraamverlof, bij mijn weten. Dus mijn man is die twee dagen thuis en daarna gaat ie weer aan 't werk.

Omdat ons kleintje hoogstwaarschijnlijk rond (in principe voor) kerst geboren gaat worden, heeft hij iig die dagen vrij (kerst en oud en nieuw), daarna heeft hij in januari twee weken vrij genomen. Dan is de kraamzorg weg, gaat mijn oudste dochter weer naar school en kan hij dus mooi een gedeelte zorg overnemen én zijn we -heel belangrijk- ook even compleet met ons gezinnetje, zonder gedoe er om heen...

Op 't werk van mijn man werken ze met planningen die vier maanden van te voren al zo'n beetje vast staan, dus op het laatste moment twee weken vrij nemen is ook gewoon geen optie. Die verlofdagen waar hij recht op heeft kunnen wel ingevuld worden (en ze zullen ook wel moeten natuurlijk), maar zomaar ineens een week wegblijven is niet handig...

Voordeel is overigens dat wij bij elkaar opgeteld al drie kotertjes hebben (dit is de eerste van ons samen, biologisch dan), dus in principe hoeft hij er ook niet bij te zijn in de kraamweek om te leren hoe hij 'n baby baadt of zo...

En als onze hummel zich net als mijn dochter twee weken te laat aandient, ach, dan heb ik én de kraamzorg én mijn man rondlopen. Ook goed...

Mijn moeder woont overigens om de hoek en die is ook stand-by voor als ik haar nodig heb. Ideaal!

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier neemt mannetje ook de 2e week na de bevalling vrij, dus als de kraamzorg weg is en ik denk dan 2 weekjes.

Vorige keer was hij nog wel thuis, maar hij werkte toen ook nog in de bouw en was ik bevallen in de bouwvak :).

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn man begon op de dag van de bevalling bij zn nieuwe baan.
    was beetje ongelukkig gevallen maar het was "de kans van zn leven"
    doet ie ook nooit meer... maar was 3 dagen "vrij" waarop ik de eerste dag dus ben bevallen en hij de 2 dagen erna aan het holle is geweest tussen huis en ziekenhuis (ks gehad)
    Is ons niet goed bevallen dus deze keer gaan we het anders doen.
    Ben half jan uitgerekende dus in de kerstvakantie hebben we de tijd om ons voor te bereiden, daarna gaat hij in de kraamweek halve dagen werken en als kraamverzorger weg is nog een weekje vrij denken we...
    we zien wel eerst hoe het loopt///

15. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    mijn vriend neemt vanaf de bevalling 4 weken vrij zodat we alles samen kunnen doen en zoveel mogelijk genieten van ons nieuwe kleine kindje en de dingen eromheen. heerlijk.

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn man neemt 1 of 2 dagen vrij met de bevalling en als de kraamzorg weg is neemt hij zijn 3 weken zomervakantie op. Hij heeft een eigen fysio praktijk en zal in zijn vakantie dan alleen de echt nodige patienten behandelen. Is dus even lekker veel thuis straks! Heerlijk!

17. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik ben op een vrijdag bevallen. Mijn man is woensdag donderdag en vrijdag gaan werken en had daarna 2 weken vakantie. Ik ben de 1e week dus niet alleen geweest. Want de kraamhulp had vrijdag haar laatste dag en vanaf dat moment was mijn man vrij. En ook hij heeft is die paar dagen dat hij vrij was genoeg "leermomenten" met de kraamhulp gehad

18. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Mijn ventje blijft 2 weken na de bevalling thuis.
    Voordeel is dat ik in de winter beval en het dan zeer rustig is bij ons op het werk, dus na die 2 weken kan hij de eerste tijd nog halfe dagen werken ;)

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik bel als ik weeen heb en dan komt hij naar huis toe.
    Hij blijft dan 2 of 3 weken thuis en neemt dan de donderdagen en vrijdagen vrij zodat hij maar 3 dagen intern zit.
    Hij neemt dus zijn zomervakantie op als ik aan het puffen ben.
    Hier kunnen we niet anders omdat hij intern zit op de kazerne dus we moeten wat he

Deel Deze Pagina