Wanneer man vertellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MarjoP, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meis en een heeeele leuke avond vanavond! Benieuwd hoe je mannetje reageert!

2. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Goeie keuze zo :D

3. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ben nou toch wel nieuwsgierig hoe je man reageerde :D

4. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad

5. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Nou het grote nieuws verteld! Zei dat ik een vervroegd kerstcadeau voor hem had, had een doos ingepakt en gegeven. Hierin de test gedaan.. Hij had al een heel klein beetje het gevoel dat dit het cadeau was, ik was ook zo nerveus haha. Hij was er erg blij mee, moest lachen en huilen tegelijk, en ook wel erg verrast, al in de eerste ronde zo'n mooi resultaat! Samen gekletst en besloten het 1e kerstdag aan m'n ouders te vertellen en verder pas na een eerste echo of afspraak met verloskundige. Wel fijn om het nu te kunnen delen! Bedankt voor jullie leuke reacties en belangstelling!:)

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zou het 1 niet voor me kunnen houden (hebben ook samen de test gedaan) en 2 zou mijn man het echt niet waarderen als ik het zo lang voor me zou houden. Ik zou dus niet zo lang wachten.

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Oeps, zie nu pas dat je het toch al hebt verteld. Geniet van je zwangerschap!

8. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Dank je MamaLe!
    Mijn man zei gisteren dat ie het helemaal niet erg had gevonden (gelukkig goed ingeschat haha) maar snap wel dat er ook mensen zijn die er anders over denken!

9. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Super leuk, mooie kerst en geniet ervan 1ste kerstdag :D

10. Logan

Logan Niet meer actief

Als ik dat zou doen dan flipt mijn man de pan uit. Het is iets van ons samen, ik vind ook dat je man zoiets gelijk hoort te weten.

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn eerste zwangerschap samen getest. Die is niet goed afgelopen. Tweede keer was hij al weg, ik sliep toen nog, dus alleen getest en een foto doorgestuurd via whatsapp: 'zie jij ook een streepje?'
    Derde keer sochtends vroeg getest toen hij nog lag te slapen, en m toen helemaal hyper wakker gemaakt. Was de eerste ronde, dus had het nog niet verwacht.
    Deze keer heb ik de eerste ochtend van onze vakantie getest vanwege de eventuele wijntjes. Ook nu was het weer de eerste ronde en ik had geen idee van mijn cyclus, dus ik was stomverbaasd. Het was vijf dagen later vaderdag, dus ik heb m'n mond gehouden en hem de avond ervoor een ingepakt rompertje gegeven met de test erin. Was wel heel erg leuk!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh ik deed de test 's ochtends om 6 uur en hij was positief. Moest ik wachten tot mijn man wakker werd nou om 8 uur heb ik hem wakker gemaakt haha. Dat je dat kunt vind ik wel heel knap!

Mijn man zou dat niet zo waarderen denk ik maar als je man dat we lprima zal vinden is het een leuk idee!

Edit: ik zie de tussenoplossing! Heel goed gedaan zo! Gefeliciteerd!

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    leuk gedaan!

overigens heb ik ook positief getest gisteren en vandaag. Maar ik vertel het mijn man bewust niet. We hebben veel zwangerschappen verloren en licht pos.testen gehad waarbij ik later toch ongesteld werd. Ik vertel het hem pas als de test echt donker is..
    Niet omdat ik het niet met hem wil delen, maar de laatste mk heeft er behoorlijk ingehakt hier.. Dat wil ik hem besparen. (elke mk trage stijging hcg)

14. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Nanette77 dat kan ik me voorstellen.. er zijn vast genoeg mensen die dat raar vinden tegenover de man maar als je constant die onzekerheid en tegenskagen hebt, snap ik heel goed dat je wacht tot wat meer duidelijkheid. En mocht het weer niet goed blijkt, kun je dat hem dan vertellen om het toch samen te kunnen delen.
    Ik vertelde het ook pas gister (toen pas NOD) wilde idd sowieso eerst donkere streepjes hebben. Zegt nog niet alles, maar een beetje duidelijkheid is wel fijn!

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik zou stokjes inpakken met I love papa en het stickje erbij doen en meteen geven. Het bijzondere moment maak je dan zelf. Waarom wachten tot kerstavond. Nu wordt het jullie avond! Veel plezier!
    O haha, lees net dat je ook zoiets hebt gedaan :)

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Heerlijk toch! Bij de eerste samen getest, bij nr 2 heb ik hem geappt en bij nr 3 wist mijn vriendin het eerder! (wilde het niet geloven!)

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Leuk idee om het hem met kerst te vertellen maar aan de andere kant zou ik dat als man niet leuk vinden.
    Persoonlijk vind ik dat je samen moet testen en dus tegelijk moet weten of het gelukt is. Vind niet dat die eer aan de vrouw alleen is.

Maar ondanks mijn mening wel leuk kado voor hem. En zou het knap vinden als het je lukt een week je mond te houden!

Deel Deze Pagina