Hoi meiden! Jullie lezen het al, maar wanneer hebben jullie het matrasje van het bedje omlaag gedaan? Hou oud waren jullie kleintjes toen? Groetjes.
Toen Thijs 7 maanden was ging matras naar laagste stand. Het is wel een ondernemend mannetje, dus het was echt nodig.
Heb 't toevallig vorige week een standje naar onder gezet omdat Morris in een keer door had dat ie zich kon vastpakken aan de bedrand, hij trok zich nog niet op, maar ik dacht, doe maar vast... 't kan snel gaan...!
Ons ledikant had 3 standen. De hoogste hebben we zo'n 3 maanden gehad. Toen kon hij met wat gewiebel tegen de spijlen komen. En een voetje eroverheen doen. Niet direct dat hij eroverheen kon, maar dat mobiele was wel de reden om het bedje op de middelste stand te doen. Rond de 9-10 maanden hebben we het bedje naar de laagste stand gedaan. Qua ontwikkeling leek het erop dat het niet lang zou gaan duren voordat hij ging staan.
Ons meisje is nu ruim 7 mnd en we hebben vorige week haar ledikant 1 stand lager gezet. Ze gaat nog niet zelfstandig zitten of staan maar we vertrouwden het niet helemaal meer om er nog langer mee te wachten.
hier ook paar dagen terug gedaan.. rond de 7 maanden hebben ze het zo door hoe ze moeten gaan zitten, en dan is het gewoon te gevaarlijk omt bedje zo hoog te hebben staan...
Hoi dames, bedankt voor jullie antwoorden. Mijn vriend heeft net het matrasje omlaag gedaan Ze is nu oud genoeg om dingen te gaan ontdekken en zo te lezen zijn wij nog vrij laat ermee
Het bedje van onze dochter staat ook nog op de hoogste stand hoor... Tot nu aan toe kan ze nog niet uit zichzelf zitten of zichzelf oprekken, dus ik vind nog niet dat het nodig is. Zodra ze een poging gaat doen om zelf te zitten gaat het bedje natuurlijk omlaag !
weet je wat het is? Ze zijn nu gewoon op een leeftijd, dat je die 1e poging gewoon kunt missen.... Of dat ze het ineens kunnen en dat je dan te laat bent. Veel dingen kunnen ze 'ineens!' . Juist in de rust van hun bedje en op hun kamertje, krijgen ze prachtig die kans. Wij hebben het bedje nooit op de hoogste stand gehad, omdat ze in het wiegje heeft gelegen (grote wieg met hoge rand) tot 6 maanden. Toen ze eenmaal om kon rollen, hebben we het bedje vrij snel lager gezet, maar onze dochter was hier dan ook érg laat mee (9,5 maand pas) . Maar om ze een stap vóór te blijven, moet je eigenlijk in de fase die ervoor zit, al je maatregelen nemen.
Ons ventje is 7 maanden en we hebben sinds een week zijn bedje 1 standje lager gezet ( heeft 3 standen)
toevallig 2 weken geleden. Want in de box trekt hij zich aan de spijlen op ( hij gaat niet staan maar trekt zich er helemaal naar toe). Maar voordat hij dat gaat doen en ik er niet bij ben heb ik uit voorzorg het bedje omlaag gedaan. De box staat wel nog hoog. want ja draaien gebeurd hier nog niet
Of je te laat bent weet ik niet, ligt heel erg aan jouw meisje. Wij hebben het geloof ik al met 6 maanden ofzo gedaan, Kirsten kon zich al erg snel optrekken en staan. Als jouw meisje nog niet kan optrekken en staan moet je het niet doen maar als zij al zo bewegelijk is tja waarom niet?? Er is echt geen standaard leeftijd hiervoor hoor!
hier de box naar beneden gedaan toen m 11 maanden was. en het bedje hebben we tot 6 maanden op de hoogste stand geet, toen een nieuw matras gekocht, deze was dikker, dus het bedje naar de middelste stand gezet, en nu is hij bijna 14 maanden en hij kan zich sinds vorige week tot zitten brengen, hij heeft een kleine grove motorische achterstand door zijn hartafwijking. hij kan dus nu echt zelf gaan zitten, en we hebben hem nu 3 keer zitten aangetroffen in bed. dus zal morgen het bedje naar de laagste stand doen, wil het voor zijn dat als hij zelf gaat zitten, dat ie hem dan zelf over de rand heen trekt, hij gaat in de box ook nog neit zelf staan, maar begint hier wel mee. en ben beter iets vroeger overal in dan dat het te laat is en je kindje naast het bed ligt.
Nou, ze trekt zich ook al op aan dingen. Inderdaad nog niet tot staan, maar ze had ook al door dat ze de bedrand vast kon pakken. Dus toch maar gister omlaag gedaan! Nu ligt ze dus op de laagste stand. Onze bedje heeft maar 2 standen. Ze moest wel ff wennen in het begin en lag even raar te kijken, maar ik vind het toch wel een veiliger idee. Wat Athina al zegt, vaak genoeg hebben ze dingen "ineens" door! Ze had hier ook ineens door dat ze kon kruipen en dat ze haar knieën onder haar kontje kon trekken, dus neem ik maar geen risico's. Haar box hebben we vandaag ook maar omlaag gedaan. Wat wordt ze toch ineens groooooooooooot!!