Bekijk bijlage 63079 mijn zoontje heeft onverwachts koorts gekregen 39.3 C en zit op zijn romp onder de rozige vlekjes wie heeft er ervaring mee? Zesde ziekte heeft hij een maand geleden al gehad....
Ik zie ook niks op je foto. Maar een aantal weken terug had mijn zoontje ook allemaal rode vlekjes dus was ik naar de HAP geweest. Ik vroeg aan hem of dat de 5e of 6e ziekte was. Hij zei je hebt wel meer dan 100 kinderziektes die gepaard gaan met vlekjes en bultjes. Dus je kon volgens hem nooit zeggen of het de 5e of de 6e ziekte was
5e ziekte gaat volgens mij gepaard met vlekjes en koorts te gelijk. Bij 6e ziekte is het patroon overduidelijk dus door eerst de dagen van koorts (hoewel je die ook niet altijd even duidelijk merkt bij ieder kindje, maar toch - vrij typisch). Maar dat heb je dus al gehad.
koorts is weer gezakt en de vlekjes zijn bijna weg.... blijft een raadsel... maar bedankt voor jullie reacties HA dacht aan beginnende roodvonk, maar is niet doorgezet
ik zie ook niets maar ik zeg ook 5e kinderziekte, Kirsten had de 6e kinderziekte 2 weken geleden en de HA twijfelde tussen de 5e en 6e en legde toen het verschil uit: 5e = vlekjes en koorts tegelijk 6e = eerst koorts dan verdwijnt deze en dan komen de vlekjes Dus hoe jij het uitlegt zeg ik 5e kinderziekte maar ja ik ben geen dokter
onze meid begon vorige week met koorts kreeg daarna vlekjes is vanzelf overgegaan ben er niet mee naar de ha geweest die hadden er toch niks aan kunnen doen toch??of ben ik nu een slechte mama???haha loop niet zo hard naar de ha!!ze was verder ook gewoon dr zelf!!