Slaapzak of dekentje in ledikantje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Vandaag hebben we een matrasje, lakentjes en een dekentje gekocht voor het ledikantje. Er zitten nu wat vragen in mijn hoofd dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Is het dekentje niet te groot voor een kort opgemaakt bedje? Dubbelvouwen lijkt me erg warm in de zomer..

Vanaf wanneer gebruik je een slaapzakje? Ik dacht dat je een kleine baby eerst in een kort opgemaakt bedje legde en later pas een slaapzakje gaat gebruiken maar hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt! :)

2. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb een slaapzakje in een kleine maat gekocht. Gebruik hem dus vanaf haar geboorte.
    Anders vond ik het echt te koud aangezien Rosalie altijd haar armen naast haar hoofd houd. Strakjes kan ze gewoon maat 70 aan van slaapzak, maar dat is haar nu echt nog te groot. Bij de prenatal adviseren ze de maat 70 vanaf ca 8 weken.
    Ook gebruik ik een dekentje en laken erbij.
    De deken kan je trouwens dubbel vouwen als je het bedje kort op maakt.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ikbe ... yID=130688

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had lakentje en dekentje dubbelgevouwen, en toen het warmer was wat meer onder het matrasje gepropt.
    Bij de HEMA hebben ze ook kleine slaapzakjes, maatje 50/62 geloof ik. En daar ben ik bij Sam mee begonnen. En nu slaapt ze alleen nog maar in een slaapzak.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Je kan ook een wiegdeken halen. Dat is ongeveer net zo groot als een dubbelgevouwen ledikantdeken, maar dan wel een enkele laag.
    En een slaapzakje kun je bij de Hema in maat 50/62 halen, die kan je dan al vrij snel gebruiken.
    Groetjes Saskia

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik idd een wiegdekentje ga halen. Ik ben begin april uitgerekend dus ik ga de zomer in dus dan is zo'n dubbelgevouwen deken toch te warm.
    Als het wat kouder gaat worden dan is ze denk ik toch wel toe aan een slaapzakje.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had van tevoren dus 2 slaapzakjes gehaald, maar Eva slaapt altijd onder een laken en deken en een paar dagen na haar geboorte ook zonder kruik. Slaapzak erbij is te warm, en alleen een slaapzak vind ik er zo kaal uitzien. Hier trouwens ook altijd armen naast haar hoofd, maar koud heeft ze het niet.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier een slaapzakje en een dekentje en lakentje. Zo blijft ze lekker warm en tenminste redelijk op dezelfde plaats liggen, anders kruipt ze helemaal naar boven. Ze heeft een enkel dekentje en een katoenen slaapzak van de Hema.

Deel Deze Pagina