Wanneer medicatie vragen voor misselijkheid?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sparky, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wanneer kun je medicatie vragen voor de misselijkheid?

Ik ben normaal iemand die alleen spuugt bij een heftige buikvirus en als ik normaal ziek ben ofzo kan ik echt niet spugen.
    Bij mijn dochter 10 weken lang heel erg misselijk geweest maar kon ook niet spugen.

Maar nu dus ook hele dagen misselijk. Maar sinds gisteren behoorlijk aan het spugen.
    En het helpt ook helemaal niks. Dacht een paar dagen geleden nog, kon ik nou maar spugen dan zou ik vast minder misselijk zijn, maar niets is minder waar.

Hoe lang moet dit doorgaan voordat je medicatie kunt krijgen?

Ik ben inmiddels door de misselijkheid al aan het afvallen en lig vooral op de bank. Heel fijn dat de kinderen nu vakantie hebben, maar volgende week is dat weer afgelopen. En ik zie er zo erg tegenop om meerdere keren per dag naar de scholen te moeten fietsen en steeds moet stoppen onderweg. Helemaal omdat ik voor de school van de jongste langs een aantal weilanden vol koeien moet en die geur gaat mij vast en zeker verkeerd vallen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Neem even contact op met je verloskundige en vraag hoe en wat. Ik weet nog dat bij mij de huisarts moeilijk deed, maar van de gynaecoloog kreeg ik zo een recept mee. Het verschilt dus wel een beetje wie je treft, vrees ik. Dus als je bij de eerste 'nee' krijgt, desnoods even verder 'shoppen' ;)

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Is het niet raar om dat nu al te vragen? Ik voel me dan een beetje een aansteller... Sommige mensen spugen de hele zwangerschap wel 20x per dag. Maar aan de andere kant weet ik ook niet of ik dit lang kan volhouden met een peuter en kleuter om mij heen. Die overigens van niks weten en dus denken dat mama ziek is.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, sommige mensen spugen een hele zwangerschap 20x per dag. Bedenk wel dat veel van die mensen dan onderhand wel in het ziekenhuis liggen vanwege HG, want dat zijn waarschijnlijk wel gevallen waarbij medicatie geen oplossing is. Anders zou je toch wel gek zijn om maandenlang spugend door het leven te gaan, terwijl er medicijnen zijn die veilig zijn en het spugen echt een stuk minder maken?

Het belemmert jou nu en je hebt nog meer kinderen om voor te zorgen. Als de gewone huismiddeltjes niet helpen, zou ik gewoon proberen medicijnen te krijgen. Dat is echt geen schande.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

De gewone middeltjes helpen idd niet helaas.

Toch maar even bellen dan...

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Idd even bellen meis! Kan huisarts je emesafene geven, wie weet werkt dat wel! Sterkte.

7. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben met 6 weken begonnen met Emesafene zetpillen. Dat heeft mij in eerste instantie goed geholpen. Kreeg dat zonder probleem mee van mijn huisarts.

Niet te lang mee wachten, want het is zo naar om voortdurend over te geven. Helemaal als je al kinderen hebt rond hebt lopen.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik wacht nog steeds tot de assistente mij terug belt. Ze zou overleggen met de huisarts.

Intussen ging het heel even iets beter, dus dacht, snel even de zwangerschapsvitamines innemen.... Nu te vechten tegen misselijkheid want wil dit er niet uitgooien... :(

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb pimperan gekregen (metoclopramide) die ik 3x daags moet slikken. Bij geen verbetering over 2 dagen terugbellen.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg met 6wkn Emesafene, gewoon telefonisch geregeld bij de huisarts. Maar qua multivitamines viel veel verkeerd, alleen Gravitamon viel goed.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb gravitamon en dat valt niet echt verkeerd. Maar wel het water :(

12. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik zou ook Emesafene vragen als de Primperan niet goed werkt. Dat was voor mij de oplossing, heb het tot 20 wkn geslikt, toen zakte het gelukkig. Tuurlijk zijn er zat vrouwen die niks slikken en de hele dag door spugen, maar die hebben dan meestal niet al een of meerdere peuters/kleuters rondrennen... Ik hen een dochter van net 3 en had het echt niet kunnen volhouden de eerste maanden zonder die pillen!
    Succes en veel sterkte!!

13. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb juist primperan gekregen toen de emesafene niet werkte... denk dat het verschilt per persoon wat werkt?
    Later ben ik nog aan de zofran gegaan, toen al die andere niets meer deden

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier werkt de primperan goed. Alleen als het bijna uitgewerkt is merk je dat goed. Ben nog wel de hele dag misselijk en vind eten moeilijk. Zijn maar eennpaar dingen die goed vallen. Maar spugen doe ik nu niet meer.

15. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn voor je! Het scheelt al zoveel als je weer wat binnen kunt houden, krijg je tenminste weer wat energie. Hoop voor je dat ook het misselijke gevoel snel weg zal gaan.

16. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Gewoon vragen hoor, als je zo vroeg al zo misselijk bent is de kans klein dat het volgende week weer over is. Ik heb bij de eerste niks gebruikt maar wel 5x pd overgeven, bij de tweede ben ik met 6 weken naar de dokter gestapt en nu met de derde heb ik gewoon even gebeld; zo van, doe mij die pillen maar weer. Je hebt je energie nodig voor je kinderen dus het lijkt me alleen maar verstandig!

17. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ik heb trouwens kauwvitsmines van orthiflor, prena fem. Die smaken best lekker en hoef je niet in 1x door te slikken, komen bij de apotheek vandaan

Deel Deze Pagina