Hallo, Tot begin vorige week heb ik multivitamine voor zwangere geslikt. Al vanaf t begin omdat hier ook foliumzuur in zat. Heb voor die tabletten gekozen omdat er ook extra Omega 3 in zit en ik geen vis eet. Nu is mijn 3e doosje ook op en twijfel om nieuwe te halen. Ik krijg namelijk alles denk ik wel binnen, ik eet voldoende fruit, groente , aardappelen, volkoren producten , eieren en drink ook veel melk en verse sju etc. Het enige wat ik dus niet binnen krijg is wat in vis zit en ik heb juist gehoord dat dat heel goed is voor de ontwikkeling van de hersenen. Wat denken jullie is t toch raadzaam om weer een nieuw doosje te halen en te slikken tot het einde van de zwangerschap of is het inmiddels wel overbodig? Bedankt☺
Als jij denkt dat je de rest niet nodig hebt, zou ik gewoon een potje Omega3 halen, in plaats van complete multivitamine-supplementen
Doe ik ook, zou geen multivitamine nemen, want teveel aan vitamine A kan schadelijk zijn geloof ik..! ik eet boter met omega3 (al houd ik niet van boter), en andere producten (walnoten, quinoa etc.) bevatten ook omega3, je kan indeed ook omega3supplementen nemen.. ik eet nl. ook geen vlees&vis (ben vegetarier), maar maak me wel zorgen om de hersenontwikkeling als ik niet voldoende omega3 neem.. Liefss
Als je multivitamine voor zwangeren neemt, zit daar geen vitamine A in, en extra foliumzuur. Deze slik ik ook, met daarbij nog losse Omega3 pillen, want dat zit niet in mijn multivitamine.
Ik slik ook speciale zwangerschaps vitaminepillen. Potje is nu ook bijna op dus ga ff kijken of ik al kan starten met vitamine pillen die aanvullend bij borstvoeding zijn. Met nog 9 weken te gaan vind ik nieuwe pot van 90 pillen zonde maar sta wel achter extra vitamines. Op zich eet ik ook heel afwisselend, maar ook geen vis. Merk echter dat ik t gewoon fijn vind om zeker te weten dat ik alles binnenkrijg. Merk dat nu met bijna 31 weken en nog meer dan fulltime werken de energie om te koken wat afneemt dus als we dan keer makkelijker eten (frietjes, brood) maak ik me daar ook niet druk om. Gewoon doen wat jij goed dunkt zou ik zeggen