Hoeveel huilen is normaal voor een baby van 9 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PDaphne, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Nou de topic titel zegt het eigenlijk al: hoeveel huilden jullie kleintjes rond 9 weken? Ik weet van mijn oudste twee dat rond deze periode de onrust wel het grootst is maar heb bij mijn zoontje nu toch het gevoel dat er meer speelt..
    Oudste twee kregen zonder problemen bv, bij mijn jongste ging drinken vanaf dag 1 moeizaam en ben ik daardoor helaas ook na 3 weken gestopt met bv geven. Echter de fles drinkt hij ook moeizaam, veel huilen, vaak loslaten, overstekken.. Hij doet erg lang over een fles en drinkt hem bijna nooit leeg (krijgt nu 4x 150+5 en snachts nog 2x 120+4 maar laat van de nachtflessen vaak de helft staan). Verder slaapt hij weinig en onrustig, heeft ie sinds een week donkergroene poep en huilt hij erg veel. Hij lijkt ook echt pijn te hebben het arme ding :(
    Mijn oudste twee kindjes waren ook bewerkelijk maar hadden in mijn herinnering niet zoveel pijn. Ik moet morgen naar het CB, maar heeft iemand misschien tips? Of andere ideeen? En huilden jullie kindjes ook veel rond deze periode? Alvast bedankt!

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    klinkt me een beetje als reflux, ik zou er zeker bij het CB even naar vragen. klinkt helemaal niet fijn idd. knuff hopelijk komen jullie snel tot een oplossing

3. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Klinkt bij mij juist als kma....mijn zoontje was ook drama met drinken. En ik dat "gif" er maar in werken. Niks mis met de gewone fv hé maar voor mijn zoon was het dus gif! Na een paar weken km vrije voeding heel ander kind! Hij heeft trouwens ook nog reflux. Het huilen was hier extreem. Maarja eerste kindje en iedereen zei het hoort het hoort.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je kan proberen idd kma vrije melk te geven, misschien is het dan beter. maar kan ook reflux zijn. lastig dat die kleintjes vaak dezelfde klachten vertonen...

5. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Mijn zoontje had dit ook, en bij hem bleek het kma en verborgen reflux te zijn. Zou daar dan ook zeker even over praten met het cb en/of je huisarts, die laatste kan je doorverwijzen naar een kinderarts die het dan verder uit gaat zoeken.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik denk ook aan reflux, ik zou het morgen even overleggen met het cb!

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hier was dat ook kma + reflux...

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt inderdaad als reflux. Kan ook kma zijn, maar ik zou stapsgewijs beginnen. Voor reflux geef je wel erg grote flessen. Die zou ik toch wat minderen, zeker als hij niet alles uitdrinkt. Ken je de andere leefregels?

9. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja idd lastig dat die klachten van reflux en kma hetzelfde zijn he.
    Mijn zoontje had ook de reflux-klachten, maar bleek kma te hebben.
    Nadat ik op koemelkvrij dieet ben gegaan(geef bv) verdwenen alle klachten, dus het was hier geen reflux maar kma.

En mijn zoontje huilde de eerste weken dus ook best veel, ik merkte al dat hij echt huilde van de pijn en niet de standaard huiltjes van krampjes ofzo, dus als je zelf al twijfelt of het wel normaal is lijkt het me dat er misschien meer aan de hand is.

Wat zei het cb?
    Hou het maar even goed in de gaten en probeer idd eens die leefregels van reflux toe te passen, of juist koemelk vrije melk te geven (begin met een van de stappen natuurlijk, anders weet je straks niet wat verbetering heeft geboden ;) )

10. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Klinkt heftig! Ik zou eens opzoek naar een osteopaat ofzo! Dan kan wel helpen. EN misschien speciale voeding?

Vaccinatie zou ik ook ff uitstellen als ik jou was... (als je die al gaat geven)

11. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Thnx voor de reacties dames! Heb met het cb overlegd en aangezien er zowel kma als astma in mijn familie voorkomt gaan we overstappen op andere flesvoeding (hij krijgt nu h.a). Hopelijk helpt dat voor hem! Reflux klachten als zuur ruiken, slikken, hikken etc heeft hij eigenlijk niet, desalniettemin volg ik wel de reflux regels zoveel mogelijk, heb ook nog 2 andere kinderen dus een half uur rechtop houden lukt niet altijd..
    @juullesd: als het je eerste is kan ik me voorstellen dat ze je sneller wegsturen met 'dat hoort erbij'. De arts had nu ook even gekeken en zei: denk niet dat het kma is want hij heeft geen eczeem.. maar het lijkt me dat bij iedereen de klachten zich weer anders openbaren. En bij een derde kindje weet je wel een beetje welk huiltje erbij hoort!

12. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    @shakes: hij weegt 5,2 kg en zou dus eigenlijk flessen van 180+6 mogen! dat lijkt me idd ook erg veel voor zo'n kleintje.. maar hij laat nu over het algemeen 50ml staan per fles, dus qua hoeveelheid zit hij al niet aan de hoge kant

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar kan je dan niet beter vaker kleinere flesjes geven? Sowieso beter voor de maag...

14. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Wat fijn dat je over gaat stappen, hopelijk biedt dat snel verbetering!
    Hier was echt binnen 3 dagen al verbetering te merken dus hoop dat dat voor jullie ook het geval is :)

Naar welke flesvoeding stap je over?

15. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    @sens: we gaan van nuttiging ha naar Hero pep. Nutrilon Pepti is bijna nergens te krijgen vanwege een brand in de fabriek?! Fijn dat het bij jullie zo snel verbetering gaf zeg! Wat waren bij jou kindje de klachten?

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    misschien helpt het om je kleine in een draagdoek/ergonomische draagzak te dragen? heeft hier wonderen verricht. ze krijgen zo toch wat rust tussendoor (en de rest van het gezin ook)
    onze jongste gilde gerust 2 uren uit volle borst na haar voeding (en was geen kma, dat had ik al uitgesloten) en dan dronk ze elke 2 uur... dus alleen nét voordat ze dronk was het even rustig of als ze sliep... was zo heftig in het begin.

17. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ooh serieus?? Wij zitten op Nutrilon Pepti nou, heb gelukkig nog genoeg bussen om even vooruit te kunnen ;)

Hier was het echt ontroostbaar huilen, overstrekken, veel last van spugen en van maagzuur (daarom dacht ik eerst ook reflux).
    Alle klachten zijn gelukkig verdwenen! :)

Hoop echt dat het voor jullie ook heel snel verbetering geeft!
    Succes!

Oh ik zie de tip van de draagdoek, dat was hier ook écht een uitkomst!

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat het op het pak staat wil niet zeggen dat het moet, he! ;) Ze willen zo snel mogelijk naar die grote flessen, maar vaker wat kleinere flesjes is soms echt beter. Ik heb altijd alleen gekeken naar wat Dafne aangaf en die zat pas met een maand of 5-6 op 180+6.
    Hopelijk gaat het met die andere voeding beter!

19. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! We zijn inmiddels sinds donderdag overgestapt en vrijdag en zaterdag had ik al een heel ander ventje! Rustig, blij en bijna niet huilen! Ook sliep hij ineens uren achter elkaar s nachts!! Echter sinds gisteravond wordt hij weer steeds onrustiger en vanochtend weer de hele ochtend gehuild.. ging dat bij jullie ook zo? Ik word er een beetje moedeloos van...

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als dieetvoeding eerst helpt, en dan helemaal niet meer, dan is er veel kans dat het een zware kma is en dat je naar zwaardere dieetvoeding moet overstappen. Was hier ook zo: eerst pepti, alles ging beter, paar dagen later weer slechter en dan op advies van de ka over naar Neocate. Afspraak maken met je arts, dus.

Deel Deze Pagina