Tweede bevalling langer dan de eerste?

Discussie in 'De bevalling' gestart door TallieJ, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik ben gewoon benieuwd. Ik hoor nl altijd dat de tweede bevalling een stuk sneller is. Als ik dan vraag of dat ook echt zo is zeggen ze (en ook de vk) 99,9% wel..
    Nou duurde mijn eerste bevalling maar 4 uurtjes van eerste wee totdat ze geboren was.

Zijn er ook vrouwen waarbij de tweede bevalling juist LANGER duurde dan de eerste? En zo ja, was het heftiger qua pijn of beleving of juist niet?

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ben ook benieuwd! Eerste was er binnen 2 uurtjes

3. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier! Mijn eerste bevalling duurde 5 uurtjes vanaf de aller eerste wee. Dat was wel een pittige bevalling omdat ik direct vanaf het begin heftige weeën had. De tweede bevalling duurde 9 uur vanaf de eerste kramp. Maar die was totaal anders dan mijn eerste bevalling. Nu begon het met lichte krampjes die steeds sneller kwamen en pijnlijker werden. Er was dus een heel geleidelijke opbouw van de weeën, heel fijn! Uiteindelijk bij de tweede bevalling maar 2 uur heftige weeën gehad.
    Tweede bevalling duurde dus in totaal langer, maar vond deze veel prettiger dan de eerste!

4. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee uit interesse ;).

5. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Bij de eerste 31 uur en bij de 2de 15 uur een stuk korter gelukkig

6. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Hier wel..helaas.
    De eerste was er binnen 5 uur. Prima bevalling gehad, lekker thuis.
    De tweede is ingeleid. Om ongeveer 9 uur hebben ze de vliezen gebroken en ze was er pas om 6 uur, dus ongeveer 9 uur. Ook de pijn was echt vele malen erger, ondanks een pompje.
    De 4e! verloskundige ontdekte pas dat ze niet recht voor de uitgang lag, wat zeer waarschijnlijk de bevalling vertraagd heeft. Toen ze uiteindelijk recht lag, was ze er dan ook binnen een uur.

Deel Deze Pagina