Ze zeggen 9 maanden en je kind moet goed zelf kunnen zitten. Eerder is ook echt heel slecht (gaf de kinderfysio aan...) Ik heb gewacht totdat hij een jaar was, maar dat kwam ook omdat het winter was Geen weer dus...Nogsteeds niet echt
Als ze zelf kunnen gaan zitten. En dan mogen ze zo lang in het fietszitje als ze zelfstandig kunnen zitten.
Als ze goed en stevig zitten. Zelfstandig betekent niet altijd stevig. Zet je kindje op de grond en houd een stuk speelgoed voor, beweeg dit in een halve cirkel van links naar rechts. Volgt hij het stuk speelgoed zonder te wiebelen of te vallen? Lekker fietsen dan! Is ie nog erg wiebelig en valt hij snel om dan zou ik even wachten.
Zodra ze kunnen zitten kunnen ze in een fietsstoeltje. Wij hebben een Yepp fietsstoeltje en daar zitten ze best stevig in vind ik. Ons meisje kan bijna zelfstandig zitten dus ze mag bijna mee op de fiets
Ligt er denk ik ook net aan wat voor fietsstoeltje je hebt.. Als je zo'n wiebelig stoeltje hebt zou ik idd wachten tot ze echt stevig kunnen zitten.
Een wiebelig stoeltje? Heeft niks met een stoeltje te maken maar met de stevigheid van de spieren om schokken op te kunnen vangen. Als je kindje dat nog niet kan en je rijdt over een hobbel, kan het de nek breken. En dat gebeurd vaker dan je denkt. Ik zou echt wachten tot minimaal 10 maanden, áls het kindje dan echt heel goed en zelf zit.
Wij hebben gewacht tot hij zelf kon gaan zitten, ook al kon hij al lang blijven zitten wanneer wij hem neerzetten. Dat was vorige week ineens, met ruim 10 maanden. Dus toen ook meteen een eindje gaan fietsen.
Hier zei CB met 7maanden al dat ze kleine stukje op de fiets kon gewacht tot 9 maanden omdat ze erg klein was/is en ik gewoon geen zin had in commentaar/gezeur Maar ze zeggen als je kindje Stevig net, en je kan hem/haar een klein duwtje tegen de bovenarm/schouder geven en hij/zij valt niet om, dat zijn ze sterk genoeg om op de fiets te kunnen maar je hoort genoeg enge verhalen, hier helaas in het dorp ook weer dus ik raad toch aan te wachten tot 9maanden, of later als ze nog niet goed zitten
Hier met zo'n 3 maanden in de maxi cosi drager.. met 9 maanden gaat het zitje voor erop.. wordt nu ook wel erg zwaar.. baby en maxi cosi mee op de fiets
Hier pas met 11 maanden. Meisje kan pas net zelfstandig zitten. Merkte ook echt dat ze nog scheef zakte. Nu ze zelf kan gaan zitten en ook blijft zitten gaat het goed. Het ruggetje en vooral nek je moet heel wat klappen opvangen dus neem aub geen risico! Er overlijden nog steeds kindjes die te vroeg worden mee genomen op de fiets en dan hun nek breken. Vreselijk....
het heeft niks met het aantal maanden te maken, (net zoals bij een autostoel) maar met of ze stevig kunnen zitten. Als je kindje los zit moet je die zo een klein duwtje geven (dus niet tegen de grond slaan he) als ze goed meeveert en blijft zitten kun je haar meenemen op de fiets. In het begin een paar minuutjes (ze geven aan zolang als ze kunnen zitten zonder om te vallen of in te zakken) en dan rustige routes met weinig hobbeltjes. In het dorp waar ik hiervoor woonde ook iets vreselijks gebeurd dus ik hoop dat je het advies volgt