Wanneer meer dan 6 x IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by prinses, Aug 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wanneer kiest een gyn voor meer dan 6 x IUI eigenlijk? Ik lees hier dat sommigen al wel aan de 8e keer bezig zijn. Ik zou dat ook graag willen namelijk. Bij ons is er eigenlijk geen reden te vinden. Wij hebben al wel een zoon, door een spontane zwangerschap. Nu laat het echter al 4 jaar op zich wachten. Ben benieuwd.

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Wij waren met de 4e IUI zwanger geraakt, vanaf die miskraam gingen ze opnieuw tellen, dus opnieuw 6x IUI. Ook omdat er bij ons niet iets afwijkends was gevonden. Wel wat minder goed zaad, maar verder alles goed. Daarna hebben we er nog 3 aangeboden gekregen omdat ik bij IUI nummer 9 een vmk kreeg (welke ik afgewezen heb toen). Ze zagen dus goede kansen bij IUI .. Als ze dat zien, kun je best vaker IUI krijgen :)

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Uhm ik zie nu het aantal zwemmers in je handtekening, zijn dat goede waardes volgens jouw ZH ? Want bij ons zeiden ze dat 16 miljoen slecht was, maar wel goed genoeg...en bij 30 miljoen vonden ze het redelijk goed...

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij ons willen ze tussen de 1 en 10 miljoen zwemmers, na opwerking.

5. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Bij ons krijg je een jaar IUI. De eerste 6 keer 'gewoon, daarna gaan ze wel door, maar doen ze ondertussen ook extra onderzoeken (hsg en zo) en eventueel hormonen.

Volgens mij proberen ze het sowieso een jaar, tenzij er echt iets 'mis' is waardoor het geen zin heeft.

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Bij ons wordt naar je specifieke situatie en de kansen gekeken. Ik ben eerder via iui zwanger geraakt van mn dochter en mocht daardoor na de 6 nog 3 behandelingen. Ook zijn er bij ons verder geen grote afwijkingen gezien en reageer ik goed op de hormonen. Ik werd bij de 7e weer zwanger, maar dat werd helaas een bbz. Nu mag ik tot 10 gaan en dan zien we verder.

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Oh, ik hoop dat ik dat ook mag. Ben nog niet toe aan eventuele vervolgstappen, weet zelfs nog niet of ik dat wil gaan doen.

8. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi prinses,
    Ze kijken echt naar de oorzaak en leeftijd e.d. Bij mij was er vijandig baarmoederhalsslijmvlies geconstateerd en daarom kreeg ik uiteindleijk 13 x iui. Ik denk zelf dat het na zoveel pogingen weinig zinvol meer is.

Share This Page