Hoi, We zijn bezig met iui in een natuurlijke cyclus (ivm slechte zaad kwaliteit). Mijn cyclus is de laatste tijd erg kort tussen de 17 en 23 dagen. Bij een cyclus van 17 dagen heb ik mijn ovulatie al op dag 4 of 5. In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ze het nog even aan willen kijken. Maar eerlijk gezegd ben ik er een beetje klaar mee. Ik ga dan ook aangeven dat ik wil dat het verder wordt onderzocht. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Korte cyclus een vroege ovulatie en wat was hiervan de oorzaak?
Hmm om heel eerlijk te zijn denk ik dat je met een cyclus van 4 dagen geen goede eisprong hebt. Een cyclus van 23 dagen is kort, maar dan kan goede eisprong wel. Eigenlijk is het héél ongebruikelijk als je voor dag 6 ovuleert. Het is voor je lichaam dan ook bijna onmogelijk om in die tijd mooi baarmoederslijm op te bouwen, waarin je eitje kan innestelen. Dus de kans op een zwangerschap is dan helaas heel erg klein. Ben je wel normaal ongesteld? In heel veel ziekenhuizen doen ze iui met hormonen, zelfs als je cyclus in orde is. Ik krijg bijvoorbeeld Puregon en Pregnyl. De hormonen geven net weer even een grotere kans op een zwangerschap. In jouw geval zouden deze hormonen ook voor een goede eisprong kunnen zorgen. Ik zou persoonlijk met zulke korte cyclussen echt staan op een cyclus mét hormonen en ik vind het ook heel raar als jouw ZH dit niet zou doen. Hopelijk krijg je straks een aantal echos om je cyclus in de gaten te houden en dan zien ze vanzelf wel wat er aan de hand is en komen ze hopelijk zelf tot de conclusie dat hormonen geen overbodige luxe zijn. Heel veel succes!
nana33 dank je voor je reactie. Ik weet dat ik op deze manier geen kans maak. De afspraak is nu dat ik extra echo's krijg zodat ze alles goed in de gaten kunnen houden. Ik heb alleen om en om een cyclus van 17 dagen en dan een van 23. bij de 1e iui had ik een cylcus van 23 dagen en toen is de iui doorgegaan. Bij de volgende poging had ik op dag 8 mijn ei al gehad en had ik een cyclus van 17 dagen. Toen weer een van 23 iui gehad op dag 10 en nu weer een van 17 dagen. Alleen heeft het ziekenhuis nu een zomerstop ik kan ze dus niet bellen voor overleg en aangeven dat ik de volgende iui in een gestimuleerde cyclus wil Met een cyclus van 17 dagen maak ik inderdaad geen kans. Ik ben de onzekerheid zat. We hebben nu te maken met twee onzekere factoren de slechte zaadkwaliteit van mijn man (we doen nog 1 poging en is de kwaliteit dan weer zo slecht dan wordt het waarschijnlijk icsi) en mijn rare cyclus. Daarnaast wil ik ook gewoon weten hoe dit zo komt. had altijd een regelmatige cyclus van 27 dagen. Maar deze is het afgelopen jaar wat korter geworden en nu vanaf maart is het gerommel. Is er iemand die dit ook heeft gehad, wat was de oorzaak hiervan en konden ze er iets aan doen?
Mijn cyclus is sinds mijn bevalling ook korter geworden en nooit meer zo geweest als ervoor. Het was altijd 28 dagen en nu is het zo'n 24 dagen. Volgens mn gyn kan dit gewoon gebeuren en hoeft er niet altijd een duidelijke reden te zijn. Hij wist ook niet waarom. Ik hoop dat ze je de volgende cyclus gewoon hormonen gaan geven en een reden vinden voor je korte cycli.