wanneer meer fv geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door eve, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Op de verpakking van de fv staat dat baby's vanaf 5 kilo 180 cc met 6 scheppen mogen. Maar wat krijgt een baby van bijvoorbeeld 7 kilo? Ik neem tenminste aan dat je dan wel meer moet gaan geven. En hoeveel meer geef je dan?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Om antwoord te kunnen geven moet ik weten hoe oud, hoe zwaar en hoeveel flesjes je kleine nu krijgt. Daar hangt het samen mee.

Ilja

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn weegt op dit moment 5650 gram en is 9 weken. Hij krijgt nu al 5 flessen van 180 cc met 6 scheppen (totaal dus 200 cc per fles). Ik heb nu al af en toe het idee dat hij nog honger heeft vandaar dat van de 6 scheppen er 2 voor hongerige baby's zijn. Ik zal dit gaan ophogen naar 3 scheppen. Maar ik vroeg me gewoon af of ik hem op een gegeven moment ook 6 flessen van 200 cc mag geven. Of 5 flessen van 250 ofzoiets.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou nog niet gaan ophogen. Je kunt wel proberen om meer voeding voor hongerige baby's te gebruiken.
    Ga geen 6 flessen van 200cc geven, dan krijgt hij echt teveel. ook 5 flessen van 250 is echt eveel.

Ilja

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Normaalgezien gaat het ook wel goed maar vannacht kwam hij ineens tussendoor en was echt niet te lijmen met een speen. Heb em toen dus een fles gegeven. Vrees dat ik vandaag dus wel op 6 flessen ga uit komen. Is het erg als dat incidenteel gebeurt?

En Fynn sabbelt de laatste tijd heel erg veel op z'n handjes. Is dat een teken van honger?

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Incidenteel is het niet erg hoor. Maar je kunt hem snachts ook wat minder geven en kijken wat hij dan gaat doen.

Sabbelen kan honger betekenen, maar kan ook een grote zuigbehoefte zijn.

Ilja

Deel Deze Pagina