Hier een medeboerin, vleesvee. We hebben doordeweeks alleen bezoek om 19.30 uur. Tot nu toe bevalt dat prima: maar twee keer in de week. Zaterdag is onze dag, of meer avond, want manlief werkt uiteraard overdag. Zondag doen we 11.00 en 19.30 uur. Zo komen we tegemoet aan de 'burger' die maandag tot en met vrijdag werkt en houden we toch onze eigen tijd ook. Gaat tot nu toe echt prima!
Leuk zeg, een collega-boerin Het is altijd aanpassen aan het bedrijf he?, het vee heeft geen boodschap aan geboortes, feestjes enz Wij moeten het dus vd dag hebben, meest rustige tijd is smiddags vanaf een uur of half 3. Dit dus zoals ik al schreef ivm melken. Maar ook wel zo prettig, ben van nature al niet zo'n type om savonds ook nog eens visite te houden Ochtenden zijn hier ook wel wat hectisch, na melken wil manlief toch wel even rustig eten, en met zo'n pasgeboren hummeltje vind ik het ook wel prettig om rustig aan te rommelen op de ochtend. Dus denk dat we de visites maar smiddags plannen.
ik vond het juist leuk om de eerste dagen/week bezoek te hebben. ik vond het prettig erover te praten en kon niet wachten mijn kindje te laten zien. mijn moeder was er sowieso elke dag omdat ze de huishouding deed, en zussen enzo kwamen vaak even langs. en ik vond het wel prettig dat de kraamhulp de visite wat bediende, met koffie en beschuitjes etc, zo kon ik lekker blijven zitten. na deze bevalling wil ik dat ook weer, en dan kunnen ze meteen mijn 3 jarige zoontje ook wat bezig houden die heeft ook wat extra aandacht nodig als ik bv even aan het voeden ben in het begin. ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan straks ik had alleen een hekel aan mensen die meteen 2 of 3 drukke kinderen meenamen, dat werd me toen echt teveel. kon wel janken. die kinderen waren zo vreselijk druk. dat wil ik deze keer niet weer. ze mogen wel komen maar hou de kinderen wat rustig of laat ze nog even thuis