raar topic dit met rare reacties... wil niet in details treden, maar laten we zeggen dat mijn man zich regelmatig ziek meldt en dat ik daar heel blij om ben (om het melden, niet om het ziek zijn) Want zou eigenlijk de titel van het topic moeten zijn.. als je man ziek is, meldt hij zich dan ook ziek? Want mensen die nooit ziek zijn die melden zich ook nooit ziek dat is logisch en oninteressant. Dan zijn er de groepen die niet echt ziek zijn maar zich wel ziekmelden ... de groep die echt ziek is en zich ziekmeldt... en de groep die dus wel ziek is maar niet ziekmeldt. Als ik ziek ben kan ik mijn werk niet goed uitvoeren. Wat heeft mijn werkgever er aan als ik daar dan wel aanwezig ben, maar mijn werk niet goed uitvoer? En ook nog mijn collega's en klanten aansteek... er niet representatief uitzie etc etc
Uuhhh.... Nooit! Die van mij is afgelopen winter een hele week ziek naar z'n werk gegaan. Hij had een doosje vol Trachitol, Paracetamol en Ibuprofen mee. Bij zijn vorige werkgever heb ik hem een keer ziek gemeld, hij wilde toen ook gewoon ziek gaan werken. De eerst volgende keer bel ik ook gewoon weer op. Super goede instelling heeft hij, maar het gaat wat te ver.
Mijn man meld zich ook zelden ziek. Hij moet zich echt wel zo ziek voelen wil hij thuis blijven. Dan kan hij bv niet meer verantwoordelijk auto rijden,hoge koorts,overgeven ect.... Pas dan blijft hij thuis maar is nog niet voorgekomen
Mijn man meldt zich nooit ziek. Hij is namelijk eigen baas Alleen als hij op het moment zelf niet in staat is om te werken, zal hij een klant afbellen. Een brakke nacht is voor hem geen reden om zich af te melden. Voor mij trouwens ook niet. Als je kunt werken, en er is iets belangrijks te doen, dan ga je.
Hier ook een man die eigen baas is maar als hij ziek is met hoge koorts, overgeven etc. dan belt hij echt wel personeel om een dagje in te vallen. Komt gelukkig wel heel weinig voor dat hij ziek is, misschien 1x per jaar..
Mijn man meldt zich ziek als hij ziek is Werkt in het onderwijs dus de laatste jaren wel vaker verschillende soorten griep.. Ik vind het ook onverantwoord om ziek op je werk te verschijnen.. Een kleine verkoudheid, oké, maar als je echt goed griep hebt (koorts, overgeven, diarree) dan kan je maar beter thuis blijven.. Steek je tenminste niet je collega's aan en ben je er zelf ook veel sneller overheen dan dat je door blijft sukkelen..
hier helaas een man die daar heel moeilijk in is. we zijn nu 5 jaar getrouwd en hij is een paar keer flink ziek geweest met koorts en al maar hij gaat gewoon werken. hij is bang dat alles niet goed loopt als hij niet gaat dus hij meld zich nooit ziek. hij is trouwens eigen baas.
Mijn man meldde zich tot voor kort ook nooit ziek. Totdat hij afgelopen jaar in oktober een hersenvlies ontsteking had en niets meer kon bewegen. Hij was van tevoren ook al vaak ziek, veel griep en koorts, maar thuis blijven... ho maar. De neuroloog heeft hem in het ziekenhuis ook gezegd dat hij een hele verlaagde weerstand had. Hij ging maar door met soms 70 urige werk weken. Nu is het tot hem doorgedrongen dat zijn gezondheid belangrijker is dan werken en geld.
als mijn man echt ziek is dan meldt hij zich echt wel ziek. Dan kan hij zijn werk niet eens goed uitvoeren, kan niet autorijden. Dus dat zou dan erg onverantwoord zijn. Na zijn knieoperatie, heeft ie 1 dag op bed gelegen en wat thuiswerken. Maar hij heeft daarna geregeld dat er collega's hem op konden halen en ging gewoon na 2 dagen weer aan het werk. Bij zittend werk kan dat ook gewoon. Gelukkig is hij eigenlijk nooit ziek