Hoi, ik heb een aantal vragen. Hierbij kort mijn situatie: Over drie weken ga ik met verlof (waarvan twee weken vakantieverlof en daarna - met 36 weken - gaat mijn zwangerschapsverlof middels het uwv in. Helaas ben ik om verschillende redenen niet in staat om nog verder te werken, door oa toedoen van mijn zwangerschap. Helaas loopt mijn contract af tijdens mijn zwangerschapsverlof. - Wie betaalt mijn salaris de periode voor mijn verlof? Verandert er iets aan de hoogte? - Behoudt ik mijn huidige salaris voor en tijdens mijn verlof? Begrijp de term dagloon niet helemaal. - zit er een verschil in hoogte van de uitkering als de ziekte door toedoen van de zwangerschap is? Bedankt alvast
Beste June14, Wat een vervelende situatie. Ik zal je vragen puntsgewijs beantwoorden. Als je Zwangerschaps- bevallingsverlof( WAZO) is ingegaan dan betaald je werkgever je door. Wij betalen dan aan de werkgever. Ga je tijdens je verlof uit dienst dan blij je recht houden op je WAZO verlof en wordt de uitkering rechtstreeks aan jou betaald. Meer informatie: Tijdens mijn verlof - UWV - Voor Particulieren. De hoogte van je WAZ0- uitkering wordt als volgt vastgesteld: Ik ben zwanger en heb een werkgever (WAZO) - UWV - Voor Particulieren. De WAZO- uitkering is 100% van uw vastgestelde dagloon ook als je tijdens je verlof uit dienst bent gegaan. De hoogte van de Ziektewet-uitkering ten gevolge van zwangerschap- en of bevalling is 100% van je dagloon. IK wens je sterkte in de situatie. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam.