Vanaf dat vinny uit de fles drinkt heb ik de avent fles met avent speen. Hij is nu bijna 6 maanden, en ik zit met het volgende: Hij is enorm knoeierig met zijn fles, er loopt altijd wel melk langs zijn mondhoeken en over zijn kin. Af en toe drinkt hij netjes, maar meestal is het een knoeiboel. Verder heeft hij nog steeds de babyspeen met 1 gaatje, hij kan ook geen grotere want hij verslikt zich nu al constant en moet dan heel hard hoesten. Hij heeft wel in een heel korte tijd zijn fles leeg. wie herkent dit en weet wat ik hieraan eventueel kan doen? ik heb het vorige week op het cb gevraagd, en die hebben in zijn mondje gekeken en alles is in orde, wel het advies gekregen om informatie bij een logopediste voor baby's te vragen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. groetjes celiene
Erg herkenbaar! Hier bleek de combinatie Lotte met Avent fles niet de juiste te zijn. Ben toen aantal andere flessen/spenen gaan proberen en op Dodie blijven steken. Sindsdien nooit meer geknoei!
Ik heb erg goede ervaringen met de Aventfles voor de 3e keer, maar mss idd een andere fles en speen uitproberen!
Ik zou zeker eens een andere fles/speen proberen. Lijkt me veel zinvoller dan meteen aan de logopedie voor baby's.
ik heb dit ook gehad met Dylano. En ben toen over gestapt op Dodie en dit ging perfect. Misschien is het gaatje van de speen toch op 1 of andere manier net iets te groot waardoor hij te veel in 1 keer binnen krijgt?
Joey kan ook niet uit de Avent speen drinken, hij is nu 7 maanden en drinkt nog steeds uit een speen maat S van Difrax. Hij heeft al vanaf zijn geboorte abnormaal veel zuigkracht, als hij een groter gaatje heeft, dan is zijn fles in 2 minuten leeg. Joey knoeit ook, maar ik heb daar eigenlijk nooit op gelet, veeg zijn mondje gewoon schoon na de fles. Misschien moet je eens een fles met een Dirfrax speen proberen, die is wat langwerpiger zodat het mondje er misschien beter om sluit... Bij Joey hielp het iig wel
Ik gebruik ook nog steeds de kleinste spenen hoor, en de difrax M (smalle fles) gebruik ik voor de papfles met nutrix. Daarnaast heb ik de difrax brede fles en de aventfles met speen vanaf dag 1 (dus 1 gaatje)....Met andere spenen is de fles supersnel leeg, heb ik het idee dat ik Rick aan het verzuipen ben en knoeit hij heel erg. Met de 1-2-3 speen is het hetzelfde: Rick en 1-2-3 gaan NIET samen! hihi
Dank je wel voor jullie reacties, blij dat ik niet de enigste ben met zo'n gulzig manneke haha. Ik ga het eens proberen met verschillende spenen, de dodie speen en een difrax speen. Kunnen die gewoon op de avent fles, of moet ik dan ook gelijk een nieuwe fles kopen? Morgen toch naar het kruidvat, gelijk maar proberen. groetjes celiene
Ik weet niet of ze op de Avent fles kunnen eigenlijk, ik ben bang van niet, die is veel breder. Ik gebruik van die kromme Difrax flessen, die kosten (met S speentje) 6,95 ongeveer
Volgens mij past het wel hoor. Ik heb verschillende flessen en alle spenen passen overal op. Veel succes!
Ik heb een goedkope fles gekocht met daarop een difraxspeen medium Hij knoeit veel minder, en verslikt zich ook minder. Moet wel uitproberen hoe ik de speen iets losser draai, anders gaat het vacuum. Maar tot nu toe gaat dit goed. Ik wil ook nog de dodie uitproberen, ga ik van de week eens doen. Bedankt voor de tips ! groetjes celiene
Fijn dat het helpt! De difrax speen op hun eigen, kromme fles zou misschien ook wat kunnen zijn. Die hebben een ventiel in de bodem waardoor de fles/speen niet vacuum zuigt. Succes met je speurtocht!