Tips tegen maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vlindertje86, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hoi meiden,

Ik heb al een paar weken last van maagzuur. Erg vervelend maar opzich wel te doen. Alleen werd ik vannacht wakker van de pijn door het brandende zuur. Wat een pijnlijk rótgevoel is dat zeg!
    Nu heb ik hier en daar al gelezen dat je je matras iets kan verhogen, maar heb een twee persoon matras en weet niet of mijn vriend daar dan zo blij mee is. Een tweede kussen misschien? Is dat dan niet slecht voor je nek?
    En zijn er bepaalde dingen die ik beter echt niet kan eten? Sowieso niet meer al te laat eten denk ik (doe ik nogal eens ivm met laat werken) maar verder heb ik gen idee wat kan helpen. Gewone melk verdraag ik niet.
    Ik mag hopen dat het niet nog erger word de komende weken zeg, bah!
    Alvast bedankt voor de tips!

Vlindertje

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    - geen zure dingen eten/drinken
    - vanille vla helpt bij mij heel goed tegen maagzuur
    - Rennies ook
    - eventueel kun je van je huisarts antagel krijgen

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Niet te gekruid eten, weinig koolzuurhoudende dranken drinken en inderdaad niet te laat. Bij mij hielp in het begin een droge boterham of vla wel, later sliep ik half rechtop in bed (kussen tegen achterkant van bed aan). Als het zo echt niet ging een Rennie. In de laatste weken van mijn zwangerschap zat ik op zo'n 5 rennies per nacht. Kan geen kwaad.

4. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

Mar 6, 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    warme mek voordat je naar bed gaat...

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    ooooh jaaa, nu je het zegt, wat een drama was dat... blugh! Om je op te vrolijken: het is over zodra je bevallen bent! ;) (maar het wordt zeker niet minder hoor, naarmate je langer zwanger bent... sorrie)

Snachts gebruikte ik 2 kussens voor mn hoofd, en om mn nek te sparen, een derde kussen onder mn bovenrug (zo lig je op een helling).
    Verder niet te veel bukken.
    Ik kan ook niet tegen gewone melk. Vanillevla was een tip van velen, maar hielp ook niet.
    Vroeg of laat eten hielp bij mij niet.

Wat echt het allerbeste hielp (maar nog niet 100%), en wat geen kwaad kan, is de ordinaire anti-maagzuurtabletten die je overal kunt krijgen (mijne heette gastr... blabla). En anders aan je vk of dokter vragen welke je het beste kunt gebruiken.

6. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Bedankt voor de tips!
    Vanillevla krijg ik hier helaas niet :(
    Wat zijn rennies? :oops:
    Ik probeer eerst wel iets verhoogd te slapen en niet te laat te eten, anders vraag ik de vk bij mijn volgende bezoek wat ik ertegen mag nemen!
    Knijp hem nu alleen wel al voor de rest van de zwangerschap. Als het nog erger word :confused:
    Beschadigd het je slokdarm eigenlijk niet? Dat continue zuur daar? Heb het echt bijn heel de dag door nmnlk...

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

krijg je de vanille vla niet? van wie niet? of krijg je het niet weg? :)

Rennies zijn tabletjes die je kunt slikken tegen het maagzuur, daar wordt het weer rustig van ;)

als je continu zuur hebt kan dat inderdaad je slokdarm beschadigen op den duur.

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    ze woont op de Canarische Eilanden, dus volgens mij bedoeld ze dat ze daar niet te verkopen/hebben..

9. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik woon op de Canarische Eilanden, haha
    Hier krijg je geen:

- Vanillevla
    - Drop
    - Pindakaas
    - Hagelslag

:cry: En vast nog wel meer niet.

Jeetje, als het je slokdarm op den duur kan beschadigen moet er toch echt wat voor halen denk ik. Rennies zal je hier dan ook wel niet hebben, misschien onder een andere naam.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

excuus, zwanger he? :oops:

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Och maagzuur, hier standaard iedere avond rond de klok van 23:00, en houdt de hele nacht aan als ik er niks voor neem.

Ik heb Rennie's in mijn tas, op het nachtkastje, zonder die dingen redt ik het niet.
    Melk en wortels en gele vla helpen niet bij mij.

12. xaar

xaar Actief lid

Jul 31, 2008
    398
    0
    0
    Regla PH, tabletten of drankje.
    Dit is een 'merknaam' dus je kan naar de apotheek/drogist gaan en vragen of ze iets hebben met (hou je vast daar komt ie) Aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat
    Het bindt het maagzuur en neutraliseert het.
    Ik heb een lekkende maagklep en heb op advies van de huisarts dit middel gehaald. Het werkt echt heel goed en kan veilig gebruikt worden.
    Wellicht hebben ze wel 'Tums' dat zijn ook een soortgelijke kauwtabletjes als regla ph of rennies.

Koude melk helpt mij wel. En ik heb zelfs gelezen dat sommige mensen juist baat hebben als ze wel zure dingen eten/drinken. (sinaassappelsap ofzo)

Succes

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Jullie zijn allemaal al wat langer zwanger.....waarneer begon het bij jullie?
    Ik ben amper overtijd en ik heb er nu al last van.
    Ik ben ook wel met vlagen een beetje misselijk, maar het maagzuur is echt vervelend!

14. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    @ xaar: dankje, ik zal zeker hier in de apotheek eens vragen of ze iets tegen maagzuur hebben waar dat onuitspreekbare inzit

@ sloppyslayer: Ik heb het sinds een paar weken, dus denk vanaf een weekje of 20... Toen was het nog niet zo erg, word steeds erger nu en ik geloof dat ik zelfs vroeg ben als ik naar de banners van de andere dames kijk. Het word volgens mij grotendeels veroorzaakt omdat je darmen in de verdrukking komen nietwaar? Of zeg ik nou ies wat niet klopt... In iedergeval functioneerd die klep die ervoor zorgd dat normaal gesproken je eten gewoon 'binnen' blijft niet zo goed mer ofzo...
    Rot en apart dat je het nu al hebt zeg!

15. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik kreeg last van maagzuur rond week 15. Sinds een week of 2 is het minder en volgens de HA komt dat omdat het kind aan het indalen is en hierdoor niet zo hard meer op de maag drukt.

Tips van mij:
    - geen frisdrank met koolzuur drinken (scheelt echt heel veel)
    - Antagel (middeltje via de HA gekregen)
    - Geen citrusvruchten eten
    - En minimaal een uur voor het slapen gaan, niks meer eten.

16. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Antagel kun je gewoon bij de apotheek halen zonder recept van de huisarts. Ik heb het deze week ook gehaald.

17. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

Sep 24, 2008
    586
    0
    0
    bij mijn vorige zwangerschap heb ik er ook heel veel last van gehad, van die zuurbranden echt pijnlijk kan dat zijn.. ik gebruikte rennies dat helpt heel goed. heb er nu ook weer veel last van en dan neem ik gewoon een rennie.. vanillevla helpt inderdaad ook goed.. je kan bij de apotheek ook van dat poeder halen ik dacht maalox dat het heette

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Jaaaaa, vervelend is het he.
    Toen ik zwanger van onze dochter had ik er in de laatste weken enorm last van.
    Bij mij alleen 's nachts overigens

Eerst met melk geprobeerd en vanillevla, toen met Rennies.
    Dat hielp in eerste instantie wel, maar later ook niet meer.

Toen heb ik op advies van huisarts Antagel gehaald bij de apotheek.
    Sanne1234 noemde het ook al.
    Je kunt het zonder recept halen en het werkt super.
    Ik had 's nachts nergens last meer van...
    Dus dit middel kan ik iedereen aanraden!

Ik weet niet of ze dit op de Canarische Eilanden ook hebben, maar vast wel iets wat erop lijkt.
    Vraag het maar even naar bij de lokale apotheek.

Sterkte!

Liefs Elly

19. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Antagel hielp bij mij ook niet meer, dus nu ben ik aan de gaviscon...
    Ik hoop dat het daar te krijgen is ;)
    Het helpt bij mij in ieder geval heel goed :)

20. sinada

sinada Niet meer actief

Hier ook standaard rennie's op mijn nachtkastje. Bijna elke nacht een nodig soms twee.

Ook overdag komt het steeds vaker. En de rennie's werken nog steeds

Share This Page