Hoi allemaal, Vandaag weer bij de VK geweest- Hoorde ik dat mijn medische indicatie verviel omdat het zo ontzettend goed met me gaat. Oorspronkelijk zou ik naar het ZH moeten vanwege ernstig astma en mijn rare allergische onvoorspelbare reacties op verschillende medicijnen en pijnstilling. Maar vandaag hoorde ik dat mijn astma zo goed onder controle is, dat het niet meer nodig is. Mijn bloeddruk is laag, suiker is keurig en de baby groeit goed. Ik was eerst wel een beetje in paniek- omdat ik mezelf ken en het goed zou kunnen zijn dat ik wel rare dingen ga doen tijdens de bevalling, maar later dacht ik dat ik sowieso in het ziekenhuis zou bevallen. Gelukkig dekt de verzekering alles 100%. Ook besloten dat ik waarschijnlijk zonder pijnmedicatie ga bevallen- omdat ik voor het merendeel van de pijnstilling allergisch ben... Hiep.. hoi. Meer dames die dit meegemaakt hebben? Eigenlijk ben ik wel heel blij- want het betekent dat alles gewoon heel goed gaat!
Nee, niet meegemaakt. Maar wat heerlijk voor je dat alles ok is zeg!! Geniet er van!! Op naar een voorspoedige bevalling!
Nee, zelfs al zou het met mijn astma goed gaan zou ik nog niet zonder medische indicatie mogen. Vk was bij de eerste al bang dat ze niet genoeg kon doen en wist toen niet eens hoe mijn astma is. Uiteindelijk is hij met 38 weken gehaald door mijn astma (Brittle vorm). Over 2,5e week wordt deze ook gehaald door mijn astma.
Goed man! Wat een geruststelling! En gewoon hulp inschakelen als het wel nodig is, dat kan altijd. Maar nu is het een keuze.
Ik ben nu wel eigenlijk nieuwsgierig naar de ernst van je astma. Heb je geen veranderingen mee gemaakt door je zwangerschap? En waarom wordt het kindje eerder gehaald?
Google maar eens op Brittle astma, dan krijg je de volledige uitleg. Tijdens niet zwangerschap gebruik ik al erg veel medicijnen, waarvan ongeveer de helft nu niet gebruikt mag worden. Dat zorgt er wel voor dat ik meer last heb dan normaal. Nu ik echt dikker wordt en de baby tegen mn middenrif duwt komen mijn longen in de verdrukking en dat merk ik vooral. Ik ben de hele dag benauwd, maar zodra ik ga liggen TE benauwd zeg maar. Kindjes worden/werden in beide gevallen gehaald omdat ik dus alleen nog maar benauwd ben. Je weet hoe vermoeiend een aanval is en als dat maanden lang non stop gebeurt dan ben je gewoon doodop. Dat punt zit ik al een tijdje op maar wordt steeds erger hoe verder ik loop. Met 38 weken wordt de bevalling als normale termijn bevalling gezien en halen ze ze zodat ik weer aan mijn medicatie terug kan en weer lucht krijg. Hoop dat het nog een duidelijk verhaal is haha
@Bika dan is het fijn dat ze je inleiden met 38 weken! @Apenijn dat is fijn dat het "ingetrokken" is.
Haha ja, beide dingen zijn fijn he Ook al zijn ze totaal in tegengestelde richting. Is maar goed dat er per persoon wordt gekeken en niet per indicatie
Wauw, jeetje. Ik was erg bang met m'n medicatie te gaan minderen, omdat ik qua inhalers en tabletten aan het maximum zat. (zeg maar randje onderhoudsdosis prednison) Maar ik moest, vanwege de kleine. En nu ben ik bijna medicijn vrij- op 'n qvar en ventolin na. (wondertje in m'n buik zorgt in deze zin dus ook voor 'n wondertje in m'n longen) De longarts wil me na het ontzwangeren wel gelijk weer zien om te kijken hoe m'n lijf reageert als alle hormonen weer uit m'n lijf aan het verdwijnen zijn. Wat goed dat er bij jou ontdekt is dat het deze vorm van astma is. Er kan dan een specifiekere behandeling (vooral ook sneller en serieuzer) ingezet worden. En ook goed dat ze je kindje eerder halen. Je moet nog maar heel eventjes, ik wens je heel heel erg veel sterkte!!
Heel vaak wordt astma ook veel beter tijdens de zwangerschap, longarts was van te voren ook echt heel positief bij mij. Tot ik daadwerkelijk stopte met de medicatie en zwanger werd haha! Ach weet je, er valt mee te leven, moet alleen gewoon even niet te veel van mezelf vragen op het eind. En ik ben wel even klaar met zwanger zijn na 2 kindjes. Zo zwanger zijn is niet leuk, maar het eindresultaat is het oh zo waard he Qvar en ventolin gebruik ik nu ook nog ja samen met Xyzal tabletjes, normaal nog Foradil en Singulair. Bij elkaar kom ik normaal gesproken (niet zwanger dus) echt goed mijn dag door. Pas wanneer ik een trigger tegen kom raak ik in de problemen. Gelukkig weet ik redelijk wat mijn triggers zijn tegenwoordig, dus ik ga veel situaties uit de weg. Maar het heeft echt zijn nadelen, ik wou graag bv geven, maar mag dus pertinent niet helaas
Wat balen dat bv niet mag. zeker ivm de opbouw van antistoffen enzo. zijn je kindjes ook astmatisch/allergisch? Ik gebruik normaliter Seretide, alvesco, ventolin, xyzal (en dan nog avamys voor de neus). Singulair heb ik gebruikt, maar daar kreeg ik heftige hallucinaties van... en dat was niet zo'n succes, want ik raakte daardoor kort in een psychose... :S deze medicijnen kom ik goed de dag mee door, maar bij n verkoudheid of n virusje is het direct ab en ik heb door lakse artsen ook al opnames gehad. Dus in deze zin zie ik die kleine in m'n buik even als wondertje. Ik hoop zó dat dit blijft...!!
Oh rotspul is dat Singulair ook he!! Wist wel dat je er snachts heftige nachtmerries van kon krijgen, maar hallucinaties heb ik gelukkig nooit gehad. Maakt het voor mij wel de moeite om te slikken. Jij hebt idd ook een flinke lijst, op de seritide na heb ik ze ook allemaal nog of gehad. Avamys is wel superfijn! Werkt snel en goed! Vorige keer was ik echt het hele hooikoortsseizoen zwanger... Pfff!! Mijn zoontje heeft tot een maandje terug kma gehad, zelfs voor opgenomen geweest. Hij heeft wel een ventolin puffer, maar die hebben we nu al een jaar niet gebruikt. Denk dat hij vorig jaar eerder toch een luchtweginfectie heeft gehad ipv astma. Maar de ka nam geen risico gezien mij en mijn familie. Verder nog wat voedselallergien gehad, hij is vrijwel over alles heen nu, nog slechts wat draagzame lichte reacties. Zo fijn!