Ben twee keer ingeleid en beide keren wist iedereen dat ik ingeleid zou worden. De familie wilde ook beide keren allemaal s nachts op de ghoogte gebracht worden. Leefden allemaal zo mee. Vrienden hebben we de s ochtends iets laten weten. 1e zoon geboren om 01.19 uur (gebeld na een uurtje ouders kwamen meteen) en 2e zoon om 22.48 uur met keizersnee (gebeld toen we van o.k. Kwamen) zoontje kwam met opa en oma rond half een even kijken... Bijna mijn hele schoonfamilie woont in t buitenland, schoonzus kwam toevallig die dag naar nederland maar zwager is ook meteen ij auto gestapt en schoonouders gingen vanalles regelen ivm boerderij. Zo leuk om t nieuws.meteen te kunnen vertellen. Zeker tegen je ouders....
Bij der eerste braken om 22.00 mijn vliezen... Wij hebben toen wel wat mensen op de hoogte gebracht... (En wat hebben ze slecht geslapen van de spanning )Volgende dag om 13.30 geboren en de eerste visite kwam pas om 20.00 uur... Nu hebben we het er niet over gehad maar ze komen wel te weten of het begonnen is aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen en de opvang voor mijn zoontje geregeld moet worden... Wij bellen na de geboorte dat hij geboren is en naar gelang onze conditie en tijdstip wordt er een tijd afgesproken...mocht hij snachts geboren worden dan bellen we pas sochtens... Buiten oppas en zoontje verwacht ik visite pas savonds want mensen moeten werken... Als het door de week is. Het is jullie keuze... Jullie bepalen.. Dus snap dat ze het jammer vinden... Maar helaas pindakaas zou ik zeggen...
Ik ben om kwart over vijf, in de ochtend, bevallen. We hebben iedereen pas rond 7 uur gebeld. Toen was ik gehecht, wat aan de situatie gewend en lag ik er fatsoenlijk bij. Ze zijn vervolgens rond 9 uur langsgekomen en dat vond ik vroeg genoeg. Ik was nog niet helemaal helder door bloedverlies
Ik ben om 6.25 uur bevallen, hebben onze ouders en mijn oma's tegen 10/11 uur gebeld. Moest er niet aan denken om al meteen mensen op bezoek te hebben, laat ons eerst zelf maar eens wennen aan elkaar en genieten van het moment. Als het echt snachts was gebeurd had ik denk ik ook s'ochtends pas gebeld. Hoe we het deze keer (willen) gaan doen weten we nog niet, moeten natuurlijk ook opvang regelen nu.
Bij de eerste rond 20.30 spoedks, mocht toen ik dicht was meteen naar kamer en toen meteen gebeld. Ik was platgespoten met morfine dus voor mijn gevoel stond binnen 1 minuut iedereen op mijn kamer en liep al met MIJN baby rond voordat ik haar goed en wel had gezien. Bij de 2e geplande ks, rond 10.30 's ochtends. Toen ik terug was op de kamer (wat langer duurde, want nu moest ik op de uitslaapkamer wachten tot alles weer werkte) eerst lekker met mijn mannetje samen gelegen en geknuffeld. Zelfs het verplegend personeel kwam niet langs, hij is na 4 uur ofzo pas gewogen/gemeten. Na een half uurtje ofzo mijn ouders/zus gebeld. Zus moest werken dus die kwam na haar werk pas ff spieken en mijn ouders kwamen pas na het middagslaapje van mijn dochter even kijken. 2e keer is een stuk beter bevallen. Nu wordt het weer een geplande ks, maar wacht eerst weer een tijdje met bellen. Waarschijnlijk een uurtje of 2. En zal zeker ff wachten tot ze langs mogen komen, dochterlief gaat inmiddels naar school en van mij mag er niemand op bezoek komen totdat mijn eigen kinderen (en degene die op ze passen) hun broertje ontmoet hebben. Verder doen we de 4 dagen in het ziekenhuis al het bezoek een beetje afhouden. Zodra ik thuis ben mogen ze komen, wap iedereen een foto van de kleine man, zodat ze weten hoe hij eruit ziet.
Het kwam 's nachts na onze bevallingen (03:47 en 01:30) niet eens in ons op om iemand te gaan bellen. Bij de eerste waren we compleet flabbergasted dat er een baby in de kamer naast ons lag (kraamverzorgster had hem zonder pardon in bed gedeponeerd en wij waren echt helemaal de kluts kwijt dus bleven we braaf in bed liggen). Bij de tweede waren we bezig met de jongens, douchen, kennismaken met de kletsgrage kraam (leuk mens!) en daarna hebben we geloof ik nog geslapen.
O en ik zou in het midden van de nacht ook niet iedereen bellen hoor, 's ochtends is vroeg zat, de baby blijft gelukkig nog een hele lange tijd bij je
Lekker doen wat je zelf fijn vindt. Mijn moeder zei dat ik haar mocht bellen in de nacht als ik dat graag wilde. Onze zoon is om half zeven in de avond geboren en rond tien uur hebben we iedereen beetje gebeld. Lekker op ons gemakje bijgekomen. Ik lees reactie, eerst een half uurtje bijkomen. Haha een half uurtje bijkomen! Ik had daar wat meer tijd voor nodig
bij mijn eerste ging het beetje vanzelf. Me schoonmoeder was erbij en die belde meteen al de andere en zo ging dat als een vuurtje. Een zus is snchats bevallen en daar hoorde bij de volgende ochtend van, ook dat zij zelf nog even kon bijkomen. zelf had ik de avond van de geboorte dag eerste visite. dus die dag zelf alleen me schoonouders, duurt na de geboorte ook wel even voor je buiten staat. denk dat er geen regels zijn en jezelf even moet kijken waar je zin in heb. ik snap wel dat je teleurgesteld bent als je moeder pas de volgende dag iets wil horen, als je a 8 uur geleden bevallen bent. en anders lekker die 8 uur gebruiken om te genieten van je mooie beeb en je partner!
Ik ben om 23.10 bevallen na een ontzettende snelle, heftige en spannende bevalling. Wij wilden dus ook graag ons verhaal en natuurlijk onze prachtige dochter delen. Rond 00.00 uur hebben we de ouders gebeld, deze waren er omstreeks 01.00 uur. Broers/zussen rond 07.00 uur gebeld en vrienden rond 08.00 uur een sms gestuurd. Bezoek (naast ouders) pas vanaf dat we thuis waren, omstreeks 11.00 uur volgende ochtend.
Wij wonen met de oma & 2 ooms van mn man onder 1 dak(vergelijkbaar met 2 onder 1 kapwoning). We hebben namelijk een boerderij. Hiernaast zullen ze het ook wel meekrijgen als het hele "feest" begint, maar als de kleine er is, wil ik ten 1e eerst helemaal opgefrist en bijgekomen zijn voor we ouders bellen en ze langskomen. En ik wil al helemaal niet oma als 1e aan mijn bed hebben staan. Onze ouders hebben voorrang!
Ik bel pas als ik zelf helemaal uitgerust ben en alleen met ons drietjes zijn dan pas naar uur of twee uur bellen we pas maar zal ik snachts bevallen ga ik niet iedereen snachts wakker bellen dan gewoon sochtends
wat leuk zoveel verschillen! fbdb nee dat vind ik ook meer dan logisch hoor dat je dan je rust TIJDENS je bevalling wilt en dan niet al de hele fam op de stoep. dus weet ook niet of ik iedereen zou vertellen dat het te gebeuren staat. ik snap mn moeder enigzins wel dat ze schrikken zal.. maar lijkt mij niks mooiers bericht dan te horen te krijgen dat je oma bent geworden en dat je eigen dochter graag wil dat oma naar haar toe komt.. en dat kan natuurlijk sochtends ook wel.. maar toch..lijkt mij t fijn als zij het als eerste hoort. maar het zal idd haar eigen keus zijn en die heb ik te respecteren. ik was ook niet van plan om iedereen te gaan bellen snachts hihi.. maar ging mij eigelijk puur om de ouders.. moet het mijn vader nog vragen of hij snachts gebeld wil worden (gescheiden ouders) mn vriendinnen staan erop hahaha maar dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de situatie. hoe ik me voel hoe t met de beeb gaat, hoe papa zich voelt.
We bellen zoiezo niet snachts naar de mensen. We bellen de mensen pas als we tot rust gekomen zijn en we opgefrist zijn. Dus ik denk niet eerder dan 1 a 3 uur na de bevalling.
Laatst een vriend van FB die meldde dat haar vliezen waren gebroken en de weeen waren begonnen nou sorry daar moet ik op zo´n moment dus niet aan denken!
Echt leuk om alle reacties te lezen zo verschillend allemaal Zelf heb ik alleen mijn opa en beste vriendin gebelt direct na de bevalling van mijn dochter. Had namelijk iedereen al bij de bevalling (moeder tante schoonzus schoonmoeder man en nog een tant )de mannen waren in dw wacht ruimte hihihi op man lief na dan die was er gewoon bij . De rest vam de kennisen zijn gebelt door me man en schoonmoeder . Het was dus behoorlijk druk maar vond het juist heel fijn zou het niet anders voor kunnen stellen . Alleen bij de bevalling van de kleine die nu op komst is kan me schoonmoeder niet bij zijn aangezien zij aangeboden heeft op onze dochter te passen maar ze komen wel even langs heb haar plaatsje maar aan me beste vriendin gegeven dus het word deze keer ook weer een drukke boel hihi Maarja het is wel zo het is jou moment en je moet doen waar jij je goed bij voelt
Bij mijn eerste een half uurtje na de bevalling ofzo toen ik op mijn kamer was gebracht, ik moest toen blijven. Bij mijn tweede 2 uurtjes na de bevalling toen ik weer thuis was. En dan heb ik het over de mensen die heel 'close' zijn dan he. Die maakt het ook niks uit dat het dan 7uur sochtends is.
vorige keer al een flinke discussie over gehad met manlief. Ik wil(de) absoluut niet 'snachts bellen, ik vind het niet nodig om mensen uit hun slaap te halen omdat er een kindje is geboren. sochtends bellen is vroeg genoeg. Daarbij is de oma van manlief al op hoge leeftijd en ik wil mijn schoonouders niet wakkerbellen en dat zij denken dat er met haar iets mis is. Als ik snachts gebeld zou worden zou ik meestal van het ergste uitgaan De bevalling van zoonlief is dan wel 'snachts (24.00 uur) begonnen maar hij was pas om 10.00 geboren dus mooie tijd om te bellen Bij nummer 2 wordt het wel een ander verhaal, want mijn schoonouders zullen zoonlief moeten opvangen als ik naar het ziekenhuis moet. Ik hoop eigenlijk dat de bevalling van deze uk dan op een redelijk tijdstip begint, maarja das afwachten!