1e keer ivf behandeling okt/nov’17

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bri40, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    hoi, ik zit midden in het lange protocol van onze eerste ivf behandeling. Heb eerst 31 dagen de pil geslikt en ben vanaf 15 okt decapeptyl gaan spuiten. Vandaag dus spuit nr 14. (mijn klachten van decapeptyl zijn oa hoofdpijn en was soms behoorlijk fel en kribbig :$ en voel redelijk vaak mijn linker eierstok-denk ik) morgenmiddag hebben wij onze eerste afspraak voor een echo. Volgende week maandag weer een echo en dan 1 nov weer. Morgen moeten wij ook de gonal f pen meenemen. Nu is mijn vraag, wanneer moesten jullie starten met gonal f en hoelang moest je dat spuiten voordat de afspr van de punctie gepland werd?
    Thanks alvast voor t antwoorden :thumup:

2. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    Niemand? :(

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Rustig aan, het is hier niet heel druk :roflmao:

Ik loop 1 dag voor op jou, ik ben 14oktober gestart met de deca. Ook voor eerste behandeling (icsi). Mijn eerste echo staat voor 5november. A.s. Vrijdag begin ik met spuiten van Gonal-F, mits ik voor die tijd wel ongesteld ga worden. Tot nu toe wil dat nog niet. Dan mag ik 10dgn spuiten en dan dus de eerste echo. Gemiddeld begreep ik is het 14dgn stimuleren.
    Ik was met de pil echt een verschrikking, non stop boos en verongelijkt. De deca alleen een beetje hoofdpijn maar verder voel ik me beter als toen ik de pil nog slikte.k

Pipo30 vindt dit leuk.
  4. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Op de tweede dag van mijn cyclus moest ik beginnen met gonal f 150ie per dag. Als mijn eitjes goed groot genoeg waren en dan moest ik stoppen met gonal f en pregnyl zetten, bij mij heeft het dus wel 10 dagen geduurd voordat ik pregnyl moest zetten.

5. Iejoor57

Iejoor57 Lid

12 jun 2016
    56
    9
    8
    Hoi Bri40,

Wij zitten in onze eerste poging. Hebben het korte protocol gedaan.
    Op dag 3 gestart met stimuleren (fostimon) op dag 5 cetrotide erbij. Op dag 10 de eerste echo. Op dag 13 tweede echo en 's avonds ovitrelle gespoten. Op dag 15 de punctie.
    Terugplaatsing op dag 18 (3 dagen na de punctie). Twee weken daarna mogen testen en die was negatief. Ik mocht meteen stoppen met alle medicijnen.
    Nu hebben we nog 2 cryo's, eentje wordt over twee weken in mijn eigen cyclus terug geplaatst.

Voor iedereen is het verloop van de cyclus anders en het stimuleren ook.
    Veel succes en geduld ;)

6. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    Ben denk ik pietje ongeduld :p, snap ook nog niet zoveel van dit forum, ben nog ff zoekende (hihi)
    Maar dank jullie wel voor jullie reactie!

@Littlegirl1989 nou maar hopen dat je snel ongesteld wordt. Ik ben er net vanaf. Ik voel me ook zeker beter zonder pil en t spuiten vind ik tot nu toe meevallen! Hopelijk mag ik morgen ook starten met gonal f. (Ben benieuwd wat voor bijwerkingen daarbij komen :cool:)

@Pitaa91 hoe gaat t nu met je? Las dat jij je terugplaatsing van de week hebt gehad! Hopelijk blijft t plakken!

@lejoor57 hoe heb jij de punctie ervaren? En wat jammer dat de uitslag negatief was! Hoop ook voor jou dat t over 14dg meer succesvol is!

Groetjes!

7. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    @Bri40 Ja ik hoop het ook echt heel erg! Ik voel me alsof ik ziek ben geworden; voornamelijk hoofdpijn en zowel mijn tong als keel smaakt echt raar icm hoofdpijn. Maar hoofdpijn wordt steeds erger nu. Zeurende gevoel in mijn onderbuik en onderrug komen en gaan. Hoop dat het met jullie gewoon goed gaat en het is jullie zo gegund!

8. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    @Pitaa91 hopelijk voel je je snel beter en zakt de hoofdpijn snel! ook jullie is het natuurlijk van harte gegund!

Pitaa91 vindt dit leuk.
  9. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Bri40 en? Ben je mogen beginnen? Hier heeft de ongesteldheid gelukkig doorgezet dus vrijdag volgens plan de gonal gaan gebruiken. Echt heel spannend!

10. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    @Littlegirl1989 de echo was perfect, alles zag er rustig uit dus gister gestart met gonal f. (Wel spannend! Hopelijk krijg ik geen hoofdpijn van de gonal. Van de deca heb ik toch wel aantal keren flinke hoofdpijn gehad o_O)
    Wat fijn voor je dat de ongi is doorgezet! Spannend om te starten vrijdag. De prik van de gonal stelt iig niks voor! Maar dat vindt ik eig ook van de deca. Succes! Volgende week maandag heb ik weer een echo, ben benieuwd!

11. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik vind de deca prik ook wel meevallen @Bri40 dus maak me geen zorgen, toevallig gisteren voor het eerst dat hij heel lelijk prikte en ook een rode vlek achter liet. Dus net ff een keer verkeerd gezeten denk ik. Met de gonal heb ik ook mogen oefenen dus die komt vast wel goed.
    Fijn dat je echo goed was, lekker door dus!

12. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    Hmm, dat heb ik nog niet meegemaakt dat lelijke prikje en rood vlekje :) @Littlegirl1989
    Zojuist weer deca geprikt en gonal f. Ging prima eigenlijk.

@Pitaa91 hoe voel je je vandaag? Alweer wat beter?

Pitaa91 vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee ik ook nog nooit eerder dus dat was stom! Hopelijk vandaag weer beter :roflmao:

14. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    ik ben vandaag gestart met de deca. aen bij prikte het inderdaad flink. En nadien ook eenn fiije rode plek. Gwruststellend om te lezen dat het per prik dus wel kan wisselen. Vond de deca al zo'n stommr spuit. Ach ja.....morgen maar hopen dat hij dan wat minder venijnig is. Verder nog geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo.

15. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik schrijf hier ook gezellig mee, klets/ lees ook mee in het sept/okt forum maar hier ben ik nog meer op mijn plek. Ik ben vrij lang ( 2mnd) aan de pil geweest, nu inmiddels aan de Deca en sinds afgelopen week begonnen met Menopur 225. Ik voel me nu ook beter als aan de pil. Vraag me nu al af of ik ooit dat rotding nog weer neem. Voelde me echt een heks, vreselijk haha. Van de Deca en van de hormonen nu alleen maar hoofdpijn en ik voel wat meer steekjes iedere dag maar dat zal komen van de groei binnen. Ik merk wel dat nu ik wat vaker heb geprikt de huid wat gevoeliger wordt en een blauwe plek en rode plek heb ik ook al gehad. Maar ook al wordt alles pimpelpaars, ik heb het er voor over. A.s zaterdag de 1e echo om te kijken hoeveel er zit en dan eind volgende week ergens de punctie. Zet m op meiden. Ik duim mee.. dat er maar veel goede zwangerschappen ontstaan.

16. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ja voor mij wisselt het. Laag links schuin onder mijn navel een goede vetrol pakken werkt het beste voor mij. Dunnere rol of hoger of rechts is hier meteen auw. Hopelijk kan ik gonal wel rechts prikken, anders red ik het niet denk ik met verse plekken zoeken :D:rolleyes:

17. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    @blij83 hoofdpijn waren/zijn mijn bijwerkingen..pfff.. maar ze hebben mij afgelopen ma aangegeven dat zodra de gonal f gaat werken de hoofdpijn gaat afnemen. :o: Dus hopelijk blijft t bij je dat je geen bijwerkingen ervaart. :thumup:

@Desi111 gezellig dat je meekletst! Ik ben ook lang aan de pil geweest, 5 wk en toen gestart met decapeptyl en sinds afgelopen maandag met gonal f. Hopelijk volgende week ma een mooie echo! En dan op naar de punctie (dat vindt ik toch nog wel ff een dingetje, maar we weten waar we het voor doen!)

@Littlegirl1989 ik heb tot nu toe nog alle spuiten links van mijn navel gezet en idd vetrolletje gepakt en prikken maar, bij mij werkt t om net wat steviger in de vetrol te knijpen en langzaam te spuiten, heb ook nog geen blauwe of rode vervelende prikjes gehad. :thumup:

18. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ja gaat goed. Ik word morgen ongesteld (ik hoop van niet).

19. Bri40

Bri40 Actief lid

11 mrt 2017
    138
    28
    28
    Vrouw
    @Pitaa91 hmm, ik hoop ook dat je vandaag niet ongi wordt! Heb je al een test gedaan?

Ik heb vandaag een flinke blauwe plek naast mijn navel (mijn 1e!) zit ik eergister nog te vertellen dat t prima gaat bij mij, en dat ik geen rode vlekje of blauwe plekken heb, en hoppa, daar is ie :roflmao: hopelijk is t snel maandag en dan weten we weer meer na de echo!
    Hoe gaat t met de rest van de dames? Alles nog prima?

20. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik had de 1e dagen ook geen last van blauwe plekken, maar ineens zat er eentje. Ik heb morgen de echo, dus ben heel benieuwd wat er zit onder die blauwe plekken. Hoe voel jij je @Bri40? Ik voelde mij van de Decapeptyl alleen een stuk minder als nu met hormonen. Nog wat lichte hoofdpijn en ik verneem dat ik wat lichtelijk nerveus begin te worden omdat volgende week de punctie ergens op het programma staat.

Deel Deze Pagina