welke anticonceptie na zwangerschap?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door wendy160981, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    welke anticonceptie gingen jullie gebruiken na de zwangerschap en hoe snel ?

ik wil eigenlijk de pil niet meer slikken omdat ik heel veel lichamelijke klachten krijg rond de menstruatie dus wil iets anders hebben.
    maar wat zijn de alternatieven en hoe snel kan ik dat gebruiken.
    spiraaltje gaat het zeker niet worden van dichtbij mee gemaakt wat er gebeurt als het fout gaat.
    wil misschien over 1 tot 1,5 jaar wel weer proberen misschien voor nog een baby dus moet ook weer niet zo zijn dat het erna heel lang duurt voor ik zwanger kan worden.

heb geen zin om nu alweer zwanger te worden heb mn meisje net 10 dagen en daar de vk zegt dat je best snel een eisprong kan hebben wil ik veel erover weten.

2. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Ik ga zelf de nuvaring proberen, best goede dingen van gehoord ook van het forum. De pil zie ik zelf ook niet zitten. En de prikpil wil mn vriend niet. Dus gaan we de nuvaring proberen. Wordt t niks, dan gaan we toch de prikpil doen..

3. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    is er niemand die andere dingen doet dan de pil of een spiraaltje?
    heeft er misschien iemand een buisje in haar arm, en hoe dit ervaren?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Gewoon een condoom hier in de vruchtbare dagen ( ik temp al héél lang en ken mijn cyclus).

5. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer

die heb ik gehad
    er is tot zo ver bekent nog nooit iemand zwanger door geraakt

ik heb hem overgens laten verweideren naar 1 jaar moest blijven zitten omdat hij eigelijk mijn hormoonhuishouding op orde moest brengen maar het niet deed
    ik zelf heb er dus geen goeie ervaring mee maar dit puur omdat mijn lichaam raar reageerd op hormonen mag ook niks meer hebben naar deze zwangerschap

maar als die goed werkt dan is het een prachtige uitkomst
    hij is te grote van een tandenstoker en ja je kunt hem wel voelen zitten als die in je arm zit en je blijft een heel klein litekentje er van zien.
    hij werkt 3 jaar en in binnen 24 uur! save! en als je hem laat verweideren ben je binnen 24 uur! supervruchtbaar teminsen dat zegt mijn gyn.

laat hem wel als je zet door een GYN doen en niet door de huisarts die doet het gewoon te weinig en vraag om een GYN die hem vaker heeft gezet en het met regelmaat doet als die fout word gezet geeft die geen enkele bescherming.

6. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    dat dingetje heet trouwens een inplanon.

7. misa

misa Niet meer actief

Na een maand of 2 of 2,5 heb ik een mirena spiraaltje laten plaatsen. Ik wilde ook geen pil meer ivm de hoeveelheid hormonen. Maar mijn spiraal gaat er tussen sept en dec weer uit...! ;)

Wel lang bloedverlies gehad: voorbij de beschreven 3 maanden.... pfff..! Maar het is erg makkelijk en heb nergens last van!

De Nuvaring lijkt me trouwens ook wel wat.
    Een hormoonstaafje in je arm lijkt me niets. Volgens mij zitten daar toch ook veel meer hormonen in?

8. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

ik ben na 6 weken weer begonnen met anticonceptie.
    De Nuvaring,... moet zeggen dat het me tot nu toe wel goed bevalt...

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ben na 3 maanden met Nuvaring begonnen maar voelde me er niet goed bij...vet haar, hormonaal, moodswings en onwijs opgeblazen al na 2 weken. Ik dacht opeens: die ring moet er uit! en ja hoor...na een paar dagen voelde ik me stukken beter.

Denk hier gewoon in de tweede helft van de cyclus en dan maar met condoom. Hier geen hormonen meer in mijn lijf, in welke vorm dan ook.

Succes, Charlie

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik zat ook een beetje met die vraag.
    Voor mijn zwangerschap was ik aan de pil, maar daar werd ik enorm moe van, mijn libido daalde tot het nul punt. ik ben toen gestopt en ik voelde me toen veel beter. En 3 maanden later was ik zwanger. nu ben ik ook aan het denken over iets anders.

ik wil denk ik ook de nuvaring gaan proberen, daar schijnen al minder hormonen (de helft van de microginon 30 ) in te zitten.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb de nuvaring gehad, maar daar ben ik zwanger van geraakt.
    Dus mijn vriend wil dat niet meer na de bevalling..

Had volgens mij meer te maken met de overgang van zware pil naar lichtere nuvaring.. maar goed.

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik heb de nuvaring gebruikt. Maar was hier niet tevreden over. Ik vond het heel vervelend om eruit te halen. Ook echt vies (terwijl ik zelf in de zorg heb gewerkt en wel wat gewend ben). Mijn emo toestand is er echt heel erg door verandert. Ik was mijzelf niet meer (ok, ik was toen ik ging gebruiken zo'n 6 weken daarvoor bevallen en ben gestopt bij 4.5 maand na bevalling (ongeveer). Maar ik was zo wisselend qua stemming. Ik kon iets vrolijk zijn (niet super, maar ok) tot echt extreem kwaad. Ik was totaal mijzelf niet. Mijn vriend stond zelfs op het punt om mij te gaan verlaten, terwijl hij écht heel veel geduld heeft. Hij trok mij gewoon niet meer.

Nu een spiraal (mirena) laten plaatsen en die bevalt super goed! Maar daar wou je dus niks over weten en ga je dus ook niet overhalen:p

Implanon wou ik ook, maar deze heeft mijn eigen Huisarts mij echt heel erg ontraden. Niet aan te raden zei ze. Waarom weet ik niet meer.

Succes met je beslissing

13. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Ik heb een spiraaltje gehad voor ons eerste kindje, maar dat wil ik niet nog een keer. Ik was zo onregelmatig ongesteld, niets aan. Nu wil ik de nuvaring gaan proberen. Ik hoor heel wisselende verhalen, maar de pil vind ik ook niets en om nou iets in mijn arm te laten zetten, nee, dat vind ik geen fijn idee. Dus dan de nuvaring eens proberen.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb de nuvaring gebruikt - in gebruik op zich prettig, maar hij zakte helaas telkens uit, wat ik ook probeerde. Ik heb zelfs bij de huisarts na laten kijken of hij wel op de goede plek zat (dat zat-ie) .
    Ik heb nuvaring dus 4 weken gebruikt - daarna sloegen m'n lichte angsten om in een serieuze postnatale depressie - waarschijnlijk toeval - maar alles bij elkaar voor mij de reden om het toch niet meer te proberen.
    Om m'n hormonen een beetje in balans te krijgen ben ik toch gestart met de mirena, hoewel ik het inbrengen hartstikke eng vond.
    En ook óndanks dat m'n moeder vroeger zwanger is geraakt terwijl ze een koperspiraaltje had (werkt wel anders, maar toch) . Het kindje heeft het indertijd helaas niet gered, wat te maken had met het moeten verwijderen van het spiraaltje geloof ik.

Maar oke - ik ben voor nu erg blij met het spiraaltje. Ik had ook weinig keuze eigenlijk, gezien m'n emo toestand ten tijden van m'n menstruaties. Ik moest iets doen om m'n hormonen een béétje in balans te krijgen. En het lijkt wel te werken voor nu. Verder vind ik het érg fijn dat je (net als bij de nuvaring) dus nergens meer aan hoeft te denken.

15. misa

misa Niet meer actief

Vervolg op mijn eerdere reactie:
    Ik heb nu steeds weer tussentijdse bloedingen met mijn mirena spiraal.. Dus ik twijfel om het er toch maar uit te laten halen. Maar het zou me na een volgende zwangerschap niet weerhouden om het weer te proberen.

Weet je al wat je gaat doen? Vergeet niet: elk middeltje kan bij een ieder weer anders uitpakken. Welke ervaringen je ook leest. :)

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb tussen mijn twee zwangerschappen in geen hormonale anticonceptie gebruikt. Condooms indien nodig.
    na de tweede heb ik een mirena laten plaatsen. Na bijna een jaar vrijwel continu vloeien is die eruit gegaan en nu gebruik ik alweer bijna twee jaar de nuvaring. Makkelijk in gebruik en licht qua hormonen. Toch ben ik nu aan het kijken naar iets hormoonvrij's Ik las over de gynefix, een nieuw soort koperspiraaltje, dus wil daar nog verder dingen over weten en misschien dat ik dat op termijn wel wil.

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Voor mijn zwangerschap pcos dus had geen cyclus....Nu 2 mnd na ks weer een cyclus. Maar hier geen anticonceptie Qua mirena,pil,etc..gewoon de condooms maar van de plank gehaald:)

Deel Deze Pagina