zwanger en waterpokken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Miranda, 28 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    hallo,

hier even een vraag van mij, ik zou vanavond bij mijn zwager en schoonzus op bezoek gaan, maar nu heeft hun zoontje de waterpokken. Is het verstandig om daar dan op bezoek te gaan of kan ik dat beter niet doen. Ik ben 37 weken zwanger en heb vroeger zelf ook de waterpokken gehad. Ik weet dat dit virus ook gordelroos kan veroorzaken, maar weet niet wanneer je hier vatbaar voor bent. Ik heb een te laag hb en zwangerschapsuitslag dus mijn weerstand lijkt me niet optimaal.
    hoop dat je/jullie mij een antwoord kunnen geven

Alvast bedankt,

Groetjes Miranda

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Miranda,

Als jij het vroeger gehad hebt, kan het in principe geen kwaad. Maar twijfel je erover of weet je het niet zeker dan zou ik je adviseren zeker omdat je nu mag bevallen om niet te gaan. De periode voor de 20ste week is gevaarlijk en de periode van 5 dagen voor en 2 dagen na de bevalling. De periode er tussen in, is zeer klein dat de baby er wat van oploopt.
    De laatste periode kan je invallen, dus vandaar. Mocht je dus twijfelen of niet zeker weten of je waterpokken gehad hebt dan is het verstandig om niet te gaan.

Groetjes en succes,
    Japke

Deel Deze Pagina