Wanneer menstruatie na miskraam /missed abortion / curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SheDevil, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ kristy ; wat verschrikkelijk dat je dit ook heb moeten mee maken:(
    maar je hebt 5 weken moeten wachten op je menstruatie? 5 weken valt nog wel mee dan toch?
    Ik zit nu op de 29e dag.
    Normaal gesproken zou ik toch zeker over een week wel ongesteld moeten zijn.
    Heb wel constant steekjes in mn onderbuik, links of rechts... zou denken dat ik nog of weer zwanger zou zijn!
    Waarschijnlijk is 't gewoon van m'n baarmoeder die d'r plek weer terug zoekt...
    Ik heb dan geen miskraam gehad of bloedverlies voor de bevalling, dus eigenlijk een missed abortion dus ik reken vanaf de bevalling, dat is toch goed?

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik heb die steken ook gehad en dacht echt dat het meteen weer raak was.heb zelfs 2 testen gedaan.
    achteraf ben ik wel blij dat ik ongesteld geworden was nu weet ik zeker dat alles weg is.

je rekend volgens mij wel goed. volgens mij kan het 4 tot 6 weken duren voor je. heb je ook zo'n last van je hormonen?

gr.kristy

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb 2/2 de pillen genomen om een mk op te wekken. En ben diezelfde avond het vruchtje verloren. Ik ben gisteren voor t eerst weer ongesteld geworden. Normaal is mn cyclus 26 dagen en nu was ik na 14 dagen overtijd ongesteld geworden!

4. sqeezje

sqeezje Nieuw lid

15 mrt 2007
    4
    0
    0
    Hi allemaal,

Ten eerste allemaal heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies, wat een k*t periode is dit. Laten we hopen dat iedereen zsm terug zwanger is! Ik duim voor iedereen

ik heb ook 2 weken geleden een miskraam gehad (gelukkig geen curettage nodig). Bij de verloskundige bleek dat er een klein weekje na het verlies van het vruchtje (bloedverlies was al een klein weekje eerder begonnen) wel weer gewoon eitjes lagen. Volgens de verloskundige konden we er ook gewoon weer voor gaan, daar uit heb ik de conclusie getrokken dat er idd wel weer een eisprong na je miskraam is, alleen kun je het niet zo 'nauwkeurig 'inschatten wanneer die zal plaats vinden. Ook het feit dat veel mensen meteen zwanger zijn na miskraam, zonder menstruatie er tussen geeft aan dat er weer een eisprong is geweest!
    Nou allemaal succes met wachten en met klussen.... Hopelijk is er snel voor ons allemaal weer een wondertje en kunnen we hierdoor de miskraam wat makkelijker verwerken. (Ik ben nu zoooo gefixeerd met zwanger enzo bezig dat ik er triest van word, baal gewoon van mezelf.......hebben jullie dat nou ook, of ben ik alleen zo'n vreselijk stress ei)

grtzzzz

5. Zita

Zita Lid

31 jan 2007
    8
    0
    0
    Ik heb op 15 Februari een curettage gehad...en eergisteren toen ik in de zetel lag te rusten kreeg ik ineens een felle kramp in men buik en men maandstonden waren daar...dus een dikke maand na men curettage.
    Wel heel heftig...maar ben blij dat ze er zijn...ook al had ik weer even gemengde gevoelens.
    Mijn gyn had me aangeraden van 1 menstruatie af te wachten om het dan weer te proberen...het ene moment wil ik het wel weer en dan weer niet!
    Heb al 5 gezonde kids en mag eigenlijk niet klagen he ;) .

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Neeke,
    dat is wel zo maar toch als je zit te wachten is niet fijn.
    Ik zit nu op dag 31 van m'n 1e cyclus en ik vraag me echt af of ik nou ook wel gewoon m'n eisprong heb?
    Of duurd dat ook even voor dat weer op gang komt? Dat het bijv ook pas de 2e of 3e cyclus komt...

7. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Inderdaad, vanaf 4 weken na de miskraam / curettage ga je je toch afvragen of je misschien... Volgens mij heb je wel gewoon een eisprong, het komt dan door een latere eisprong dat je cyclus langer duurt. Bij mij heeft het dus 5 weken geduurd voordat ik een eisprong had, 2 weken later ongesteld. De cyclus erna had ik na 14-15 dagen heel veel vruchtbare afscheiding dus wist ik dat m'n eisprong geweest was en dat de cyclus weer de normale lengte had. Moet wel zeggen dat ik de eerste cyclus na de curettage (die lange dus) niet heel duidelijk aan mijn lijf gemerkt heb dat ik een eisprong had terwijl ik dat normaal wel goed kan merken.

Succes met afwachten!

Neeke

8. MJB

MJB Lid

23 aug 2006
    25
    0
    0
    Eindhoven
    ik heb 20 januari mijn curettage gehad, maar tot nu nog geen menstruatie gehad. Wel twee en halve week geleden een beetje bloedverlies bij het afvegen maar verder niets..

Ik wordt er langzamerhand een beetje wanhopig van.
    Ik wil graag mijn miskraam achter me laten en voor een groot deel gaat het redelijk maar omdat ik nog niet ongesteld ben geweest heb ik het gevoel dat we niet vooruit kunnen, dat we stil staan.

Ik hoop dat ik snel mijn menstruatie krijg zodat we verder kunnen en hopelijk snel weer zwanger zijn.

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik dacht afgelopen maandag mijn menstruatie te krijgen, heb de gyn gebeld en hij zei dat ik weer met clomid mocht beginnen. Dinsdag de clomid bij de apotheek gehaald en zou dan op woensdag beginnen, maar dinsdagavond was er geen druppel meer te bekennen. Ik ben gisteren wel met de clomid begonnen, maar begin me wel af te vragen of dit goed is.

10. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Kristy zie nu pas dat ik helemaal over je bericht heen heb gelezen, sorry!
    Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, heb gisteren een test gedaan en geen streep te bekennen.
    We wachten het af... ik hou wel bij fertility friend bij wanneer mn eisprong is enzo als het goed is word ik binnen nu en een week ongi...

Hormonen heb ik (nog, of juist) niet meer last van.

@ mjb, geduld hebben is het enige wat we kunnen doen...vervelend

@ mercedes, van clomid weet ik nie zoveel zou je even bij het topic temperatuurkaartjes moeten kijken en vragen daar zitten ook aardig wat meiden die aan de clomid zijn :)

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Bij het topic temperatuurkaartjes, schrijf ik niet, omdat ik mijn temperatuur niet meer bijhoud, met clomid heb ik altijd dag 17 de eisprong en dag 30 m'n menstruatie. Maar ik ben met clomid begonnen omdat ik dacht dat mijn menstruatie er was, die op eens weer weg was. Heb overigens nog heel veel last van hormonen.

Deel Deze Pagina