Hi meiden. Is er iemand bekend met bloed uitslagen bij een vervroegde overgang? Ik ben draagster vh fragile X syndroom en daardoor meer kans op vervroegde overgang. Hiervoor heb ik bloed laten prikken en die staat nu online. Helaas is mn dokter op vakantie dus ik vroeg mij af of iemand met mij mee kan kijken! Het is op dag 3 van mn cyclus geprikt. Ik ben zelf 31 jaar. Liefs
Hoi! Ik zie dat je AMH laag is, dat betekent dat je waarschijnlijk een lage eicelvoorraad hebt. Mijn AMH was 0.87 en dit werd als laag gekwalificeerd. Ik ben ook 31. Uiteindelijk had ik toch redelijk wat embryo’s (4 uit 11 eicellen), dit had mijn arts totaal niet verwacht. Ik heb heel veel hormonen moeten gebruiken. Gelukkig wel met een goed resultaat want ik ben nu zwanger. Hopelijk spreek je je arts snel.
Ah wat goed. Gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd hoe nu verder. Hoe is dat traject bij jou gegaan? Spontaan zwanger worden zat er niet in dus door die amh waarde?
Kijk je kan zelf proberen, maar dan verlies je ook tijd. Ziekenhuis heeft ook wachtlijst, dan eerst intake en onderzoeken. Je FSH is nog wel netjes. Snap alleen je hoge oestradiol niet. Mijn AMH was laag en daardoor ook maar weinig eicellen bij ivf, ondanks hoge dosering hormonen. Ik kon als alleenstaande niet naar buitenland (cuypers), anders had ik het zeker gedaan.
Dankjewel! Spontaan zwanger worden kon hier niet omdat ik geen eileiders meer heb door buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en verminderde zaadkwaliteit van mijn man. Dubbel pech dus. Het traject ging verder heel moeizaam en duurde lang, maar dat kwam waarschijnlijk door een defect in mijn baarmoeder. Ik heb sinds 2017 in de MMM gezeten, in 2018 mijn zoon gekregen. In 2019 zijn we opnieuw gestart. In NL is mijn AMH nooit gecheckt. In Gent wel, daar werd er toch iets serieuzer mee omgegaan heb ik het gevoel. Ik had eerst een operatie nodig in Gent waar ik een half jaar van heb moeten herstellen. Maar door mijn lage AMH wilde Gent dat ik zo snel mogelijk ivf zou doen, alle embryo’s invriezen en daarna opereren. Ging echt in een sneltreinvaart achter elkaar door. Ik zou adviseren om niet te lang te wachten met een traject, een AMH onder de 1 geeft echt minder kans op een doorgaande zwangerschap. Zonde om tijd te verspillen! Heel veel succes!
Wauw oké wat een verhaal. Ik ben afgelopen mei bevallen van ons zoontje bij 23w. Dat was wel van een spontane zwangerschap. Zou jij adviseren om eerst in een lokaal ziekenhuis een afspraak te maken of meteen naar Gent/Duitsland te gaan?
Zo verdrietig dat hij te vroeg is geboren is daar een oorzaak van gevonden? Ik vond Gent wel erg belastend, elke keer bloedonderzoeken als ik er was, vaak lang wachten omdat het een groot ziekenhuis is. Cuypers en Cuypers is kleinschaliger. Je zou ook 1 poging in Nederland kunnen doen en als dat niet lukt overstappen. In Nederland ben ik ook goed geholpen bij MCK. Gent heeft volgens mij wel een redelijke wachtlijst voordat je de intake hebt, ik heb een half jaar moeten wachten maar geen idee wat het nu is. Heel veel succes! ❤️