Zaaddonor na 3x ICSI - hoe gaat dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juf21, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi allemaal,

We hebben net te horen gekregen dat we geen 4e ICSI poging vergoed krijgen.
    Nu hebben we in augustus een intakegesprek in Gent staan. Wij willen daar nog horen wat de arts er van vindt. Als hij nog onderzoeken kan doen of veel vertrouwen heeft in een ICSI behandeling bij hun, dan willen we misschien nog één poging zelf betalen.

Maar ondertussen gaan we natuurlijk ook verder nadenken. Mijn man is onvruchtbaar. Dus dan kan een zaaddonor misschien nog iets voor ons betekenen.

Wie kan mij vertellen hoe dat in z'n werk gaat, na 3 ICSI pogingen? Kan dat gewoon bij ons eigen ziekenhuis? Gaat dat via IUI? Wat kost dit? Hoe gaat dat traject?

Ik hoor graag veel ervaringen van jullie, want wij hebben werkelijk geen enkel idee hoe het nu verder zal gaan.

2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #2 Lotje84, 8 jul 2015
    Laatst bewerkt: 8 jul 2015
    Wat naar dat jullie na het hele traject nog met lege handen staan.
    Er zijn heel wat opties en keuzes als je via een donor aan de slag wil.
    Je zou in België kunnen blijven met behandelingen, maar daar kun je geen niet-anonieme donor hebben. Het mensje dat jullie op aarde zetten zal zo veel moeilijkheden kunnen krijgen bij een mogelijke zoektocht naar zijn achtergrond. In Nederland moet je een niet-anonieme donor gebruiken waarbij het kind als het eenmaal 18 is geloof ik, gegevens kan opvragen. Ik denk dat dit de eerste keuze is van een reeks die je nog voor je hebt liggen. Mij heeft het geholpen om op een forum van kidkinderen te lezen en vragen te stellen. Dacht ik eerst vooral aan ons zelf en ons eigen gevoel, nu ik weet dat de kinderen heel erg met mogelijke leugens over hun afkomst of de problemen bij anoniem donorschap zitten, hebben wij ervoor gekozen om de keuze bij de persoon te laten die wij op de wereld zetten om zelf al dan niet meer te weten te komen over zijn/haar afkomst. Als je die keuze hebt gemaakt, heb je al een aardige filter gehad.

Wij zijn net gestart, ik heb er een stukje over geschreven:
    https://mamazonderkind.wordpress.com/2015/07/01/de-weg-naar-een-kindje-2-0/

Misschien heb je er iets aan...

Je mag me ook pb'en.

3. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi Lotje,

Heel erg bedankt voor jouw reactie. Ik heb wel wat aan jouw tips.
    Wij hebben nu besloten om over een paar weken eerst af te wachten wat Gent zal zeggen. Of zij nog onderzoeken kunnen doen, of dat het een verloren zaak is. Daarna gaan we bedenken of we over zullen gaan op KID.

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Juf, lijkt me goed om het even de tijd te geven en af te wachten wat zij gaan zeggen. De vraag is inderdaad of een 4e icsi nog wel zin heeft. Zij zullen daarin een goed advies kunnen geven en jullie kunnen de afweging maken of je dat geld hebt, kan en wil investeren in een 4e icsi poging. Of het de gok waard is of dat de kansen met iui-d wellicht een stuk groterzijn. Kan ook kostbaar zijn, maar wellicht wel voor volle handen i.p.v. misschien wederom lege.
    Hoe staat jouw man emotioneel tegenover iui-d?

Deel Deze Pagina