prikkelbaar darm syndroom (pds) na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door didi79, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi,
    Zijn er meer dames die na de bevalling extra veel last hadden van PDS?
    Na 1e bevalling en tijdens 2 zwangerschap weinig last gehad, nu na 2e bevalling behoorlijk heftige krampen gehad. De huisarts zei dat het naweeën waren (krampen gevolgd door bloedverlies), maar denk zelf dat het een combi was van naweeën en PDS. Na 5 weken ook geen bloedverlies meer. Huisarts zei dat naweeën best nog kon 5 weken na bevalling (je leest alleen maar dat het hooguit enkele dagen na bevalling is). Meer dames deze ervaring?
    Zag ook erg op tegen het alleen verzorgen van mijn zoontjes (19 mnd & 1 mnd), nu mijn man na 4 weken weer moest gaan werken... Het "hoe ga ik dat doen in mijn uppie" beangstigde me behoorlijk! Ik denk dat het voor extra stress zorgde waardoor ik weer meer last had van PDS. Mijn man is nu voor 3e dag werken (3 ploegen diensten) en buik is nu weer wat rustiger ten opzichte van afgelopen 3 weken! Mijn zoontjes zijn best makkelijke kinderen, maar was bang dat bijvoorbeeld de oudste zou gaan boeven als ik de jongste de fles moest geven of dat de jongste alles bij elkaar zou krijsen als ik de oudste naar bed ga brengen. Maar de afgelopen 3 dagen is het alles meegevallen!

GRK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina