Onveilig na stoppen met Mirena?

Discussion in 'Anticonceptie' started by linbu, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb vorige week woensdag mijn spiraal eruit laten halen. Omdat mijn vriend en ik eind 2012 aan kids willen beginnen, hebben we gekozen aan de pil te gaan in plaats van opnieuw een spiraal te plaatsen.

De gynaecoloog vertelde me dat de microgynon die ik nu heb, gelijk betrouwbaar zou zijn. Later las ik in de bijsluiter dat je na het gebruik van een spiraal 7 dagen extra anticonceptie moet gebruiken... Oeps!

De vrijdag na het verwijderen had ik plots erg veel waterige en slijmerige afscheiding. Op zaterdag zijn we (onveilig) aan het klussen geweest. Zondags voelde ik heel duidelijk rechts onderin een stekend gevoel. Niet pijnlijk, maar wel duidelijk voelbaar. Daarnaast had ik ook wat bruine afscheiding.

Ik kan er nu mijn gedachte niet meer vanaf houden; wat als! Stel je voor dat we inderdaad niet veilig waren... Aan de andere kant kunnen het natuurlijk gewoon kwaaltjes zijn van de veranderende hormonen in mijn lichaam. Ik heb nu vooral last van een trekkerig, maar niet pijnlijk, gevoel in mijn onderbuik, snel vermoeid zijn, soms heel veel en soms geen zin in eten en een wat gespannen gevoel in m'n borsten.

Wat denken jullie?? Testen lijkt mij de beste optie, maar omdat ik hiervoor een spiraal had, weet ik niet hoe mijn cyclus precies is en vanaf wanneer ik dit kan doen.

Groetjes

2. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ik heb vorige week me mirena eruit laten halen,

en de huisarts vertelde mij dat de pil pas na een maand veilig is

3. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, vind het ook echt raar dat de gyn dat zei. Heb het nog na gevraagd bij m'n vriend, maar ook hij weet zeker dat ze dat gezegd heeft! In de bijsluiter van de pil staat dus inderdaad wel wat anders...

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    het eerste wat in mijn hoofd op komt is heet deze gyn te weinig werk en wil ze graag je zwangerschap volgen?
    heel flauw.. erg vervelend ook dat je nu niet weet hoe het er tegenover staat.

ik denk dat het wel meezalvallen mitsje gelijk met de pil begonnen bent en dat je daardoor wel een rommelige cyclus kan hebben nu.
    testen is het enige wat uitsluitsel bied.

sterkte met de onzekerheid.

5. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie Cherie! Weet niet waar de gyn met haar hoofd zat!!! Heb nu alleen geen idee wanneer te testen en of ik door moet gaan met het slikken van mijn pil, want ik slik hem natuurlijk nu nog maar één week...
    Hoop dat ik het een beetje snel weer uit m'n hoofd kan zetten :)

6. Bops

Bops Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,057
    0
    0
    mijn (huisarts dus niet eens de gyn) als je op dezelfde dag de pil gaat slikken als dat de mirena eruit gaat dat het 7 dagen onveilig is en daarna veilig.

7. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, nogmaals een bevestiging.... Er vanuit gaande dat ik dus niet beschermd was en het gevoel van afgelopen weekend (eisprong) begin ik me nu wel zorgen te maken! Ben nu al twee dagen moe en misselijk, ik slaap slecht en m'n borsten en buik voelen trekkerig..
    Pff wat een onzekerheid!

Liefs

8. Bops

Bops Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,057
    0
    0
    Wel balen hoor meis!
    Is het kleintje wel gewenst als je toch zwanger blijkt te zijn? Of komt het echt heel slecht uit?

9. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bops ja het is zeker welkom! We wilden over een jaar beginnen, maar dan wordt het gewoon wat eerder... Het is nog wel even een schok dat t nu al zo ver kan zijn . Wanneer zou ik kunnen testen? Ik ben echt misselijk en vermoeid, dus wil hier wel duidelijkheid over!
    Liefs

10. arabesk

arabesk Actief lid

Mar 12, 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    na het verwijderen van mijn mirena moest ik nog 1 cyclus wachten dus tel ik die niet mee en ben ik dan na die cyclus de 2 keer zwanger geraakt
    je wilt toch eind 2012 aan kinderen beginnen dus moest nu zijn zou toch geen probleem vormen?

11. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou het ook zeker niet zijn! Ik wil gewoon graag zekerheid... Heb nl sinds dinsdagavond al aanvallen van vermoeidheid, ben na het ontbijt en de lunch misselijk, met vlagen duizelig, droom veel en m'n borsten doen vreemd; ze voelen zwaarder aan, maar zijn echt niet gegroeid verder zijn mijn tepels vaak hard en dan pijnlijk, soms zien ze dan zelfs wit of paars... Verder komt er witte afscheiding uit m'n tepels wanneer je erin knijpt. Geen idee of dit van m'n nieuwe pil komt of dat het signalen zijn van een zwangerschap?
    Vandaar mijn vraag wanneer ik kan testen, wordt hier best zenuwachtig van!

Liefs

12. Bops

Bops Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,057
    0
    0
    Ik zou het gewoon proberen? 2v5 van de kv.

13. linbu

linbu Lid

Feb 7, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bops precies wat ik besloten heb! Ik heb even zitten rekenen wanneer bij een normale, regelmatige, cyclus (had ik voorheen altijd wel) mijn menstruatie zou moeten komen en dat zou dus aankomend weekend zijn... Omdat ik vanavond moet gaan werken en een slaapdienst er achteraan heb, is morgen testen niet zo handig. Aanstaande woensdag gaat de eerste test gedaan worden; ben benieuwd!

Share This Page