Wanneer menstrueerde jij met volledige bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gabrielatje, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Maar Zogelukkig: Je kunt toch tijdens (als je dat wilt) of net na je menstruatie zonder condoom vrijen?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn man merkt ook wel wanneer ik vruchtbaar ben en daarom wou hij het eerste jaar dan geen sex, was gewoon te bang dat het condoom zou scheuren en wou mij een eventuele zwangerschap besparen.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Wat een lieverd!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, mooi gelukt ja.
    2 stuks in bijna 7 jaar tijd.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben vorige week voor het eerst terug ongesteld geworden...:( Had gehoopt dat het wat langer zou duren maar helaas... Mijn zoonje heeft enkele weken doorgeslapen en dat zal er geen goed aan gedaan hebben, vermoed ik. Sinds m'n ongi komt hij terug 2x per nacht, merkte ook dat m'n productie sterk achteruitging. Is inmiddels terug helemaal in orde gelukkig! :)

Trouwens, wat een vréselijke ongi was me dat seg!!! Leek erop dat ik 4 maanden terug de tijd in ging...:$

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Pfoe, zomaar vrijen durf ik zelfs nu niet, ik ben nog niet ongesteld, maar de jasjes moeten er ECHT om. Hoe leuk ik het ook zou vinden, het is nu op dit moment even echt niet handig. Ik hoop op volgend jaar... :)

7. zogelukkig

@Ireen: blegh, als ik ongi ben (zeeeen, 10 dagen lang...:)) niet zoveel trek hoor. Hier ook altijd aan die jasjes (mooi woord)!;)

@Elmo: gaan jullie nog bewust voor een 3e?

@Elke: erg he! Het was hier de eerste keren zo erg dat ik nog geen half uur met de zwaarste tampon kon! Zat gewoon met het kraamverband in m'n broek, verschrikkelijk! En een buikpijn, pfoe! Gaat nu wel iets beter, maar het is geen vergelijk met toen ik nog aan de pil was!:(

@venstar: jep, jij mag nog niet (moesten we je aan herinneren toch!). Eerst afstuderen meissie!;)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    #48 evenstar, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
    Oh ja mijn proefschrift... ik zou het bijna vergeten op Ameland... :D

Gelukkig waren we de jasjes niet vergeten :D

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, als we bewust voor een kindje zouden gaan, zou ik het UMCG bellen.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ja, hier ook opnieuw kraamverband gekocht. Heb normaal ook tampons maar dat lukt hier niet. Doet teveel pijn nog...:(
    Jasjes hebben we hier dus ook niet nodig om dezelfde reden...:(

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ah, Elke, het komt vanzelf hoor, wij hebben ook lang moeten wachten tot het allemaal weer een beetje aangenaam was. Wel vervelend!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan heb je het toch niet helemaal begrepen. NFP kan je ook gewoon leren je vruchtbaarheid te leren kennen om te bepalen wanneer je extra maatregelen zou moeten nemen.
    Was hier niet nodig, wij deden gewoon zoals Ireen.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk is om die reden NFP veel bekender in landen waar vrouwen niet zoals in Nederland massaal op de pil zijn.
    (Mijn Amerikaanse kennissen zijn werkelijk DIEP gescholt als ze horen dat veel Hollandse meisjes rond de 15 aan de pil gaan).

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

*GRIN* wanneer zijn Amerikanen nou niet geschokt wanneer het om sex gaat...??????????? *GRIN*

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja en over zo ongeveer ALLES???;)

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gisteren:D

Dus na 7 maanden.

17. zogelukkig

#57 zogelukkig, 9 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2010
    Nee, JIJ hebt de definitie van natuurlijke geboortebeperking niet begrepen, maar maakt niet uit hoor!;) Daar komen namelijk echt geen voorbehoedsmiddelen aan te pas; het is tempen, cervix-slijm en baarmoederhals checken dmv inwendig onderzoek. Bah, daar heb ik helemaal geen zin in! Wij gebruiken altijd een condoom, ga geen risico's lopen en bovendien; als je een goede hebt gevonden, merk je daar niks van. Dat gezeur over gehannes met condooms, dat is gewoon gewenning, zijn wij heel handig in (geworden!).
    Oh, maar ik heb amper zin tijdens mijn niet-vruchtbare dagen en al helemaal niet rond mijn menstruatie en juist superveel tijdens mijn wel-vruchtbare dagen. Logisch ook, want zo is het voortplantingssysteem ook ontworpen.:)
    Geen enkele beschermende maatregel treffen eindigt als laatste in de Pearl-index, nl. op 17. NFP op 8, maar dan moet je wel alledrie zaken testen: temperatuur, cervix-slijm en baarmoederhals. Ik denk dat een jasje aanschieten sneller gaat!:p Condoom eindigt ook niet hoog en is bij verkeerd mode of gebruik niet echt betrouwbaar. Ben me daarvan bewust en als ik echt niet zwanger zou MOGEN raken zou ik daarnaast voor een andere anti-conceptiemethode kiezen.

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    He hallo misschien begrijp ik het verkeerd maar wij gebruiken dus wél condooms rondom de eisprong he, volgens mij bedoelt dirksmama dat ook.

19. zogelukkig

Dat begrijp ik, maar toch is het nog altijd de minst betrouwbare vorm van anticonceptie als je het de dagen dat je niet vruchtbaar bent zonder iets doet.;)
    Ken een aantal gevallen van vrouwen die dachten niet vruchtbaar te zijn vlak voor of na de menstruatie, maarreuh er kwamen echt babies hoor!

20. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Nu dus, na ruim 10 maanden :). En voor het eerst zonder buikpijn! (Zie het topic dat ik daarover net heb geopend).

Deel Deze Pagina