Wanneer merk je dat je kindje moe is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik heb mn oudste ook ingebakerd, dat hielp meteen.
    Valt ze bij jou ook sneller in slaap nu?

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Haar huiltje is gewoon heel hard...
    Reflux? Dan moeten ze veelspugen toch? Ze spuugt wel eens, maar niet veel enlang niet altijd.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Verborgen reflux is vaak zonder spugen maar dan komt de voeding omhoog en maagzuur vaak snel als kindjes gaan liggen. Je hoort ze dan slikken, mijn dochter had dan ook een erge zuigbehoefte en raakte overstuur als ze haar speentje kwijt was. Liep soms wel 10x terug en dan was ze weer even stil. Zit hier mee met mijn dochter nu is ze 10 weken en sinds gisteren is het officieel en heeft ze medicijnen. Ze is vandaag al 3x zonder speen in slaap gevallen dat is nog nooit gebeurd!
    Maar ga eens observeren en schrijf dingen die je opvallen eens op en dan advies cb of huisarts. Als dat nodig is natuurlijk..

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Bedankt meiden voor jullie reacties!

Ik moet gewoonontdekken wanneer het tijd isom haar op bed te leggen.ze kan soms erg wakker zijn, maar begint dan wel te jammeren. Misschien dat dat jammeren dan een signaal is? Al oogt ze dan nog niet moe....

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Er komt wel regelmatig voeding omhoog, niet altijd, de ene dag meer dan de andere.

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    ja dat idee heb ik wel! Het lijkt ook wel of ze 'moe' wordt van het ingebakerd liggen: heel snel heeft ze haar ogen dicht!

Het jammeren kan ook een signaal zijn. Probeer haar dan eens weg te leggen, kijken of dat werkt! Onze meid oogt soms ook klaar wakker maar is dan vreselijk moe (alsof ze haar ogen wijd open houdt om tegen de slaap te vechten haha). Ook als ze hier niet gaapt maar na het spelen/knuffelen begint te huilen, gaat ze naar bed en valt ze snel in slaap. Succes!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat kan dus vervelend zijn.. Ruikt het ook wel eens zuur? Dan zou ik wel even je huisarts raadplegen Wat je ook (vast) kan doen is het bedje bij de voorpoten wat omhoog zetten dan kan voeding minder terugstromen.

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ja ruikt wel zuur.
    Mn oudste spuugde heel veel. Tot 6 mnd echt na elke voeding, maa had niet het idee dat ze er last van had. Maar dat rook ook zuur, dus ging er nu eigeenlijk van uit dat dat normaal is.
    Zijn er verder nog aanwijzingen bij reflux?

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Waarmee baker jij in?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mijn dochter: onrustig tijdens drinken, slecht slapen overdag, hoorbaar slikken ook en juist een paar uur na de voeding, algeheel onrustig, zich overstrekken tijdens het drinken. Maar je hebt ook kindjes die tijdens het drinken pijn hebben of vaker voor de voeding komen om te "blussen". Soms ook voeding weigeren. Mijn dochter heeft eigenlijk nooit echt gehuild maar heeft het toch..

Het maagzuur kan op den duur voor een slokdarmontsteking zorgen, ik kreeg via dit forum het advies van ervaren moeders om de voeding in te dikken met nutriton en dat heeft een poosje voldoende geholpen in combinatie met rechtop houden tijdens en na de voeding.

11. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Wij volgden telkens beetje zelfde routine: in badje steken (wordt hij moe van), nog zijn laatste fles of aan de borst en dan met zijn knuffel in bed met de mobiel aan als hij nog wakker is. En zo slaapt hij elke avond mooi in. We horen het aan zijn geween dat hij moe is, als hij echt met niets anders te sussen is, is het teken dat hij moe is. Nu wrijft hij ook in zijn oogjes en als we hem vast hebben, nestelt hij zich mooi met hoofdje op onze schouder of soms zelfs met zijn gezichtje.

De eerste keren weende hij ook toen we hem in zijn bedje legden. We hebben dan even hard op onze tanden moeten bijten om hem er niet direct uit te nemen. Maar nu weten we dat hij nood heeft aan even wenen als hij moe is en in zijn bedje ligt, dat duurt meestal maar een minuut meer.
    Als hij echter gaat krijsen, dan is het teken dat hij er nog niet klaar voor is, halen we hem er even uit (of anders blijft hij krijsen, luider en luider) en mag hij nog even bij ons zitten, en dan na een minuut of 10 poging twee en dan is meneertje er wel klaar voor. Maar dat gebeurt misschien 1keer in de maand.

Zelf goed je kindje observeren, je moet het uiteraard nog leren wat de 'ik ben moe -symptomen' zijn.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb niet de andere reacties gelezen, maar hier:
    Gapen, kleine oogjes, druk doen, jammeren, in de oogjes wrijven en naar het oor grijpen.
    Dat naar 't oor grijpen gaan ze later pas doen, maar is echt een goede graadmeter!

Deel Deze Pagina