vanaf wanneer thee/water

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaSmurf, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal,

onze zoon krijgt nu alleen nog borstvoeding en fruit. Sinds 3 dagen heeft hij heel erg veel pijn met poepen. Het is echt super hard. Volgens mij heeft hij meer vocht nodig. Vanaf wanneer hebben jullie je kindje thee of water gegeven? Hij weigert trouwens de fles dus we zullen het in een tuitbeker aan moeten bieden.;)

groetjes,
    Karin

2. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Is een tuitbeker niet erg vroeg met 5 maanden?
    Voor de moeizame ontlasting kan je naar de apotheker gaan en krijg je een soort siroop. Ook heb je diksap voor de moeizame ontlasting maar weet niet vanaf welke leeftijd dit is.

Mijn zoontje heeft altijd moeilijk gepoept al vanaf de geboorte dit ging pas goed vanaf 7 maanden.
    Wij gaven warm water vanaf 6 weken, Lauw water savonds en dan poepte hij goed.
    Thee (flauwe thee) krijgt hij vanaf 4 maanden gewoon. En hij is er dol op.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat moeilijk poepen kan ook van het fruit komen!!!
    Hier heeft ze dat namelijk ook even gehad... kon sinds de bijvoeding erg moeilijk poepen ineens.
    Misschien even stoppen met fruit, desnoods een keer meer aanleggen en even kijken hoe het gaat?? Zou persoonlijk niet meteen aan 'de medicijnen' gaan...
    Waarom zou je water of thee geven als je BV geeft? Als er iets goed laxeert is het BV...

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even stoppen met het fruit, alleen bv geven! Gaat het zo weer beter. En dan langzaam opnieuw introduceren, waarbij ik zou beginnen met groente ipv fruit..

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als je begint met de tuitbeker, probeer het eerst maar met een beetje water. Vraag me ook af of je zoon die beker al kan vasthouden en goed genoeg kan zitten, maar dat kan jij beter inschatten. Hier de tuitbeker een keer geprobeerd bij onze dochter van 7 maanden, maar dat ging wat te snel en alles liep haar nek in.

6. gladness

gladness Lid

9 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn dochter af en toe kamillethee. Dit vindt zij erg lekker. Dit doe ik uit een tuitbeker (voor de eerste keer was ze bijna 7 maanden). Gaat erg goed. Wel met antilek. Zonder antilek genoeg slabben en spuigdoeken bij de hand houden hihi.

Ik moet wel zeggen dat mijn dochter meestal 1 keer per week ontlasting heeft en soms wat lastig gaat, maar dit had ze ook al met alleen borstvoeding. Ik let er altijd op, dat ik niet te vaak banaan geef en doe nu wat sinaasappelsap door haar fruithap (heb van mijn moeder dat dit kan helpen bij makkelijker poepen) en ze vindt het lekker.

Deel Deze Pagina